Eelco begonnen aan zijn grote avontuur - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Eelco begonnen aan zijn grote avontuur - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Eelco begonnen aan zijn grote avontuur

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

07 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Vanochtend om vier uur is Eelco met de taxi vertrokken naar het vliegveld. Eerst vliegt hij naar Miami en dan naar Antigua. Daar stapt hij op het zeiljacht voor een zeiltrip van 3700 zeemijlen naar Zuid Engeland. Ik zie hem pas weer eind juni. Goede vaart Eelco.
Nu ben ik vier dagen alleen in New York. Ik heb een hoop tips van Eelco gekregen, maar ga het wel rustiger aan doen. Af en toe een bankje in een parkje met een boek en wat musea en morgen de fietstocht door het Central Park.
Gisteren hebben we weer heel veel gedaan en gezien.,
We begonnen met een ontbijt met de andere bewoners van de huizen. Dat is ook weer een belevenis op zich. Er is koffie en thee, brood en allerlei soorten cakes en scones. Ook was er taart. Als er iemand van de gasten jarig is zorgt Georgia voor taart, kaarsje er op en de jarige wordt toegezongen. Ze is zo attent. Er zitten ook wat Hollanders in de huizen. Een stelletje uit Groningen, een jongen uit Rotterdam met Feyenoordshirt en nog een man en een vrouw die ik niet gesproken heb. Er zijn geen tafels. Iedereen zit op de weinige zitplaatsen of staat. Heel bijzonder en gezellig. Iedereen klets met iedereen.
Na het ontbijt zijn we met de metro naar de ferry gereden en naar Brooklyn gevaren. Prachtige tocht. Op Brooklyn hebben we gewandeld. We zijn begonnen bij de Brooklyn Bridge. Vlak bij de bridge is een nieuw aangelegd parkje, waar je een prachtig uitzicht hebt op Manhattan. Na van dat prachtige uitzicht genoten te hebben zijn we eerst een pizza gaan eten bij Grimaldi’s. Dat is al jaren de populairste pizzeria van New York. Dat was ook wel te merken, er staat een rij mensen te wachten op een tafeltje. Wij waren vroeg voor de lunch en konden meteen aanschuiven.
Daarna ging de wandeltocht over de promenade en door straten met Nederlandse namen: Middaghstreet, Schermerhornstreet, Boerumstreet, etc. Brooklyn ziet er goed onderhouden uit met rode bakstenen huizen, vier of vijf hoog. Ook veel bijzondere winkels, bijvoorbeeld de superheldenwinkel: www.superherosupplies.com
De wandeling eindigde bij het Prospect Park. Daar zagen we eekhoorntjes en een bijzonder vogeltje, een soort roodborstmerel.
Hierna zijn we weer in de metro gestapt richting Williamsburg. Daar woonden voornamelijk joden en zwarte mensen. Nu is het ontdekt door de hippe New Yorkers en is er van alles te doen. Veel eettentjes, muziek en kunst. Eelco en Suus hebben daar in november een streetartwalk gedaan. Eelco heeft mij wat graffiti’s laten zien. We hebben een biertje gedronken in een biergarten (Radegast) en gegeten bij een Mexicaan. Je krijgt bij het eten altijd een glas water uit de kraan. Dat water is zo vies, net of je uit een chloorzwembad water aan het drinken bent.
Na het eten hadden we het helemaal gehad en zijn met de metro terug naar onze kamer gegaan. Het was inmiddels al half 10. Al met al een lange dag, we waren tenslotte al om half zes klaarwakker.
Het was weer een leuke dag met Eelco als goede gids. Nu moet ik het zelf allemaal gaan bedenken, maar dat gaat vast wel lukken. New York is leuk.
Vandaag verhuis ik ook weer naar een andere kamer in het huis waar we de eerste nacht sliepen. Ik hoef alleen mijn tas in te pakken en dan wordt het allemaal geregeld. Ik krijg de kamer waar Eelco en Suus in november geslapen hebben.

• 07 Mei 2013 - 16:56

Els:

Wat hebben jullie al veel gezien.
    Mooie foto's en wat een mooi vogeltje.
    Jen nu ben je alleen Eelco gaat beginnen aan de zeiltocht spannend allemaal.
    Morgen fietsen in NewYork leuk,heel veel plezier.
    Dikke kus van Els

• 07 Mei 2013 - 21:50

Hans En Ted :

Hoi Jennie, wat hebben jullie het leuk gehad samen en weer zo veel gedaan en gezien.
    Nu Eelco vertrokken is voor zijn zeilavontuur moet je alleen op pad, zal best even wennen zijn, morgen de fietstocht, wat zal je genieten, heel veel plezier.

xxx van Hans en Ted