Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Unawatuna

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

01 Juni 2013 | Sri Lanka, Unawatuna

1 juni 2013
Of we thuis komen. Het voelt zo vertrouwd om in Sri Lanka te zijn. Met bijna een uur vertraging zijn we vanochtend vroeg aangekomen. We zitten in CB Paradise in Unawatuna en CB Paradise heeft voor vervoer vanaf het vliegveld gezorgd. De auto is vanochtend om half 1 vertrokken en zij hebben een lange dag gehad. Het regende vanochtend heel hard en ze waren bang om te laat te komen en wisten niet dat wij bijna een uur vertraging hadden.
Het is een heel fijn onderkomen, niet luxe maar zo mooi midden in de natuur en vlak bij het strand. De eigenaren zijn twee broers. Eén heeft een vrouw en de ander is vrijgezel. Ze zijn heel behulpzaam en gastvrij.
Na ons geïnstalleerd te hebben, zijn we eerst achter een sim-kaart aangegaan. Bij Ted is dit nog niet gelukt. Els en ik gebruiken dezelfde sim-kaart met nummer 094771331736. Nog even wat gedronken aan het strand (lassi) en daarna met de tuktuk naar Amara. Bij Amara gaan we het huisje verbouwen. Wat een weerzien. Amara, zijn vrouw Chatnuyika, zijn zoontje Yashitha, zijn moeder Pyiyangani en broer. Zijn vader is in december overleden en daar treuren ze nog steeds om. Het was ontroerend om iedereen te zien.
Na een heerlijke zoete thee met melk, een rondje in en rond het huis. Hans met rolmaat om alles op te meten. Er gaat een dak gebouwd worden 3x3 meter van golfplaten boven het toilet en keuken. Er zitten hier en daar wat gaten in de muren en die worden dichtgemaakt en de muren en deurlijsten worden in de verf gezet. Mocht er daarna nog geld (en tijd) over zijn dan misschien nog nieuwe (kook)pannen, een nieuw matras en wat we nog tegenkomen. We hebben er erg veel zin in.
We gaan maandag beginnen met de klus. Eerst boodschappen doen, beter dat Amara dat doet, want wij betalen waarschijnlijk tweemaal zoveel als westerse rijken.
Morgen (zondag) hebben we rond 12 uur afgesproken met de familie om het graf van vader te bezoeken, wat te wandelen en we zijn uitgenodigd om bij hun te eten.
Net hebben we heerlijk gegeten, Sri Lakaanse curry. Groente, vis en kip, voor elk wat wils. Een beetje hot, maar super. En het bier was ook weer heerlijk. Lion lager bier (local).
Ik hou het kort, heb slaap. We hebben tenslotte een nachtje overgeslagen.
Allemaal een fijn weekend en tot het volgende berichtje.
Liefs van ons vieren.

• 01 Juni 2013 - 16:54

Johanna:

Hoi Jennie, fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Leuk dat het voelt als thuiskomen. Lekker genieten hoor. Liefs.

• 01 Juni 2013 - 17:17

Marit:

Wat heerlijk dat jullie je er nu al thuis voelen, nu even rustig aandoen en dan maandag lekker aan de klus! Maken jullie wel voor- en na foto's?

Leuk dat we op deze manier kunnen meegenieten met jullie, ben al de hele dag bezig met wat jullie op dit moment aan het doen zouden zijn. Hopelijk slapen jullie vannacht lekker door en is de vermoeiheid van de lange reis snel weg. lekker genieten in iedergeval!!

Dikke kus voor Hans en Ted
    (En voor jou en Els ook natuurlijk)

Groetjes, Marit en Robert

• 01 Juni 2013 - 23:20

Carla:

Slaap lekker. Ik ben blij dat jullie goed aangekomen zijn. lfs Carla

• 01 Juni 2013 - 23:24

Liesbeth:

Hallo Jennie,
    Ik heb cb paradise gevonden op internet,wat fantastisch allemaal,en danstraks lekker aan de klus,blijf jullie volgen
    Liefsbeth

• 02 Juni 2013 - 10:42

Lies:

Ook ik volg jullie reis wij hebben deze reis ook gemaakt met hans en ted
    Heel veel plezier Groet Lies

• 02 Juni 2013 - 20:59

Kuno:

Zo, we gaan deze site ook even volgen de komende weken :-)
    heel veel plezier daar met z'n allen!!!
    ben benieuwd naar de avonturen!!!

gr Kuno en Iris