Familie Amara - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Familie Amara - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Familie Amara

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

03 Juni 2013 | Sri Lanka, Unawatuna

2 juni 2013 8.00 uur
Wat een regen vannacht, zelfs in bed werd ik nat. Maar we hebben zo’n groot bed dat ik wel een droge plek vond. Als het droog is gaan ze op het dak kijken om de lekkage op te sporen. Ze denken dat er een stekelvarken heeft huisgehouden op het dak.
Toch heb ik heerlijk geslapen en ben goed uitgerust. Om acht uur hebben we het ontbijt besteld. We kregen een zeer uitgebreid ontbijt. Thee met suiker (suiker doen meteen met de thee en het water in de pot), pannenkoekjes met kokos, gebakken ei, fruit (banaan en papaja) en curd (buffeljoghurt) met palmsuikersiroop. Allemaal erg lekker.
Hans zit nu met één van de mannen de verbouwing door te spreken. Als we het goed begrepen hebben is hij architect. Ted is aan het proberen om een stukje en foto’s op haar waarbenjij.nu te zetten. Na enige pogingen gaat het lukken. Els is met de andere man over Nederland aan het praten. Hij weet heel veel van de Nederlandse politiek. Kent alle politici met voor- en achternaam. Grappig.
21.00 uur
Na al het bovenstaande zijn we richting familie Amara gelopen. Halverwege hebben we een tuktuk genomen. Bij deze aardige driver (Peeter) mochten we met z’n vieren mee. Een beetje krap, maar ook wel lachen.
Het weerzien met de familie was weer fijn en na wat gedronken te hebben zijn we naar het graf van vader gegaan. Ontroerend. Moeder was ook mee en de tranen liepen over haar wangen.
Terug in het huisje kregen we weer thee met suiker en melk. Yashita, het zoontje van 2 ½ begint een beetje los te komen. Na de thee zijn we gaan wandelen. Het is zo mooi bij hun in de omgeving. Kleine smalle weggetjes met heel veel natuur. Jungle-achtig. Yashita is zo grappig. Hij wilde steeds door plassen lopen. Resultaat zijn mooie nieuwe broek en hemd onder de modder. Maar nadat Amara gezegd had dat hij het niet meer mocht doen, deed hij het ook niet meer.
Hij had een speelgoed mobieltje mee, heel stoer in zijn broekzak, waar hij steeds mee belde. Op een gegeven moment zagen we een varaan en maakten daar foto’s van. Hij pakt zijn speelgoedmobiel uit zijn broekzak en gaat zo staan om foto’s te nemen. Zo schattig.
Na onze wandeling werd er heel uitgebreid gekookt voor ons en lekker dat het was. Een uitgebreide Sri Lankaanse curry. Mmmmmmmm
Daarna afscheid genomen van de familie en onze vierpersoonstuktuk gebeld en ons naar een restaurant laten brengen voor een biertje. We zitten net aan ons biertje, toen het weer begon te hozen en even later viel het licht ook uit. Het is nu negen uur, als ik dit zit te schrijven in onze kamer en we hebben nog steeds geen licht. We hebben gelukkig zaklampen mee. Het is alleen bloedheet binnen, want de ventilator doet het ook niet.
3 juni 2013 6.45 uur
Gefeliciteerd Jan (onze zwager). Een fijne verjaardag.
Het is een mooie ochtend en we zitten op het terras te wachten op het ontbijt. Om kwart over acht komt onze vierpersoonstuktukdriver ons ophalen en gaan naar onze klus.
7.45 uur
Het ontbijt achter de kiezen. We werden verrast met apen en eekhoorntjes in de bomen.
Dit was het weer. Tot het volgende verhaaltje.
Weer veel liefs van ons vieren (we hebben nog niet gevochten)

• 03 Juni 2013 - 06:05

Marit:

Regen? Wij hebben hier ein-de-lijk mooi weer! haha
    Hopelijk blijft het voorlopig droog bij jullie, zeker als jullie gaan klussen.

Ontbijten met aapjes en eekhoorns om je heen, wat wil je nog meer.
    Geniet verder!

xxx

• 03 Juni 2013 - 08:52

Blacky:

Wat een prachtige sfeer en een prachtig verslag. Ik kijk uit naar de volgende, dank je Jennie....xx

• 03 Juni 2013 - 13:22

Corrie En Ad.:

Hoi [schoon] zussen en zwager.
    Ziet er allemaal weer prachtig uit de regen moet je voor lief nemen
    je moet maarzo zien na regen komt zonne schijn en zeker bij jullie de
    buien zijn meestal niet zo lang. Geniet van het klussen en ook van de
    mooie omgeving.
    gr.Corrie en Ad xxx. tot volgende bericht.

• 03 Juni 2013 - 16:48

Vera Meester:

Kijk uit naar volgende verslag,lfs Vera