Cha-am - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Cha-am - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Cha-am

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

30 December 2013 | Thailand, Cha-am

Zondag 29 december 2013
Nog even en het is oud en nieuw. Ik geloof dat ze hier met nieuwjaarsdag iedereen nat gooien met water. Ik wacht maar af.
Het wordt saai, maar ik had weer een leuke dag. Bij dit guesthouse zit ontbijt bij. En dat voor bht 300 per nacht (€7,50). Na het ontbijt naar het paleis op de berg gegaan. Niet met de cabinelift, die was aan de andere kant van de berg. Lopen dan maar. Dat voelde ik wel in mijn kuiten.
Overal lopen apen op de berg. Apen blijven leuk. Het was dampig en daarom helaas weinig uitzicht.
Na het paleis op de fiets gestapt en richting zee gefietst en die ook gezien. Het was weer een prachtige fietstocht. Door de wetlands en honderden ooievaars, witte reigers, zwaluwen, enz. gezien. Over een tochtje van 45 km doe je gewoon uren, omdat je steeds weer iets zie en dan maar weer afstap.
Na dit fietstochtje was het etenstijd. Deze keer werd het rijst met een groenteomelet. Mmmm. En natuurlijk een Leo bier.
Maandag 30 december 2013
Cha-am
Hè, hè. Dat viel niet mee. Alles vol, of duur, of vies. Maar ik heb nu wel een mooie, grote, dure kamer. Bht 1200 pn. Toch twee nachten geboekt. De scholen hebben vrij vanwege oud en nieuw. Veel Thaiën zijn daarom met vakantie en Cha-am is een bekende badplaats en met vakanties gooien ze gewoon wat baths op de prijzen. Het is heel druk hier. Ik herken niets van 10 jaar geleden. Ook het hotel waar we toen gezeten hebben, geen idee. Cha-am leek toen veel kleiner. Het is een lange kuststrook met de zee aan de ene kant en restaurants en hotels aan de andere kant. Op het strand zijn allemaal eetstalletjes en ligstoelen. Ik ga er straks nog een keer langs fietsen, want volgens mij waren ze in het begin iets aan het opbouwen. En ik ga een pinautomaat opzoeken, want door dit dure hotel begint mijn portemonnee leeg te raken.
Oké. Dat is dat. Nu de fietstocht hierheen. De eerste 15 km had ik gisteren in tegenovergestelde richting gefietst. De andere 55 (het werden er meer dan ik had verwacht) ging langs de kust (weg 2012). Het is hier een zoutpannengebied. Onderweg weer veel vogels, een gefluit van jewelste. Erg leuk. Ik heb onderweg nog bij andere badplaatsen gekeken voor een onderkomen, maar ook veel vol of erg duur.
De km-teller staat intussen al boven de 1700 (inclusief de 1000 met de meisjes).
Ik ben net terug van de pinautomaat en ben het hele strand langs gefietst. De weg langs het strand is meer dan 4 km. Wij zaten toen in Cha-am noord en ik zit in zuid.
Er is inderdaad van alles aan de hand. Er is een groot podium waar straks wel het een en ander aan optredens zullen zijn. Voor het podium staan tafels en stoeltjes en daar om heen weer allemaal eetstalletjes. Ik snap niet dat de Thai zo slank zijn. Er wordt de hele dag gegeten en waar je ook kijkt er wordt eten verkocht. Hier in Cha-am helemaal. Honderden eettentjes en restaurants.
Ik had laat geluncht en had nu geen trek meer. Jammer, want ik zag allerlei lekkere dingen. Morgen maar, dan is het feest volgens mij ook nog. Er wordt ook al vuurwerk afgestoken. Ben benieuwd morgenavond, maar ik denk niet dat ik het tot 12 uur uithoud.
Morgen allemaal een fijne oudejaarsavond en drink maar een lekkere bubbel op een goed volgend jaar. Ik hou het op Leo bier. Lekker hoor Sonne.
En heel leuk alle reacties. Bedankt, ik geniet er van.

  • 30 December 2013 - 13:59

    Johanna:

    Hoi Jennie,
    Bah jakkes, alweer een leuke dag met mooi weer.Geniet er maar lekker van, ik gun het je van harte en je lezers genieten mee.
    Xxx

  • 30 December 2013 - 14:00

    Willemijn:

    Hey Jennie, jij ook alvast een hele fijne jaarwisseling! En kom veilig en gezond, met een koffer vol mooie herinneringen weer terug in het nieuwe jaar. Dan trekken we alsnog wel een keer een flesje bubbels open. :-)
    Geniet nog maar even lekker! Groetjes van ons!

  • 30 December 2013 - 14:12

    Piet & Dominique In Costa Rica:

    Jennie - ongelofelijk hoeveel km reeds op de teller bijeengefietst en toch nog steeds zin hebben om jouw blog te voeden met mooie verhalen en prachtige foto's... Gelukkige nieuwjaar daarginds en tot later - groetjes van uw Belgische fans Piet en Dominique

  • 30 December 2013 - 16:56

    Ineke:

    Wat een vogelkenner ben/ word jij!! Geniet van de jaarwisseling.
    Ik heb alleen nog maar de foto's bekeken, ga vanavond van je verhaal genieten.
    Dikke kus

  • 30 December 2013 - 20:25

    Ted:

    Wauw Jennie, wat een heerlijk verslag weer en al die vogels die je gezien en op de foto gezet hebt, geweldig, alleen dat al maken je fietstochten zó bijzonder en de moeite waard.
    Ga je trouwens nog ver afzakken naar het zuiden of weet je het nog niet?
    We wensen jou een héle fijne jaarwisseling toe met heel veel lekker eten, dat gaat vast wel lukken met al die eetkraampjes en wij zeggen PROOST op een goede gezondheid voor het nieuwe jaar.
    Wij hebben net alvast een voorproefje genomen van de appelflappen van Appie Happie en ze zijn jammie jammie!!

    Blijf genieten en schrijven, dan genieten wij met jou mee, alsof wij er zelf bij zijn.
    Knuf knuf van Hans en Ted

  • 31 December 2013 - 15:28

    Sonne:

    Wat een land, wat een mooie foto's en wat een toffe meid ben jij dat je dat allemaal doet in je eentje!

    Wij wensen je volgend jaar (en nog heel veel volgende jaren) een goede gezondheid toe zodat je nog heel veel mooie tochten kan maken en ons daar verslag van kan doen.

    Paul en Sonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 188604

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: