En toen waren er weer twee - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu En toen waren er weer twee - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

En toen waren er weer twee

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

19 Januari 2014 | Thailand, Ayutthaya

Zaterdag 18 januari 2014
Tussen de middag is Gerda aangekomen in Ayutthaya. Super weerzien van beide kanten. Gerda had een goede vlucht en de taxi stond op het vliegveld klaar.
Relaxen, bijkletsen en een bakkie en daarna een rondje tempels. Een feest van herkenning voor Gerda. Het is gelukkig niet zo erg warm (overdag rond de 30) en er staat en lekker windje. Ik heb de laatste twee fietsdagen mazzel gehad, want ik had wind tegen en toen waaide het bijna niet.
Bij een tempel waren honderden fietsers. Ze kwamen uit heel Thailand vertelde één van hen. Ze waren onderverdeeld in groepen en iedere groep had zijn eigen kleur pet.
’s Avonds over de avondmarkt geslenterd en gegeten in het restaurantje op de hoek bij de avondmarkt. Genoeg voor vandaag en we gaan (Gerda meer dan ik) slaap inhalen.
Wat leuk Ad Brinkkemper dat je mij gevonden hebt. Als ik terug ben misschien een keer in de Fabriek afspreken en ook met Han en Margreet, die heb ik heel lang niet gezien.
En Liesbeth, het wordt de volgende keer weer een combi, dat is mij best bevallen. Drie vakanties in één.
Zondag 19 januari 2014
Vandaag komen Suus en Eelco weer terug uit Amerika en meteen Ajax-PSV voor Eelco.
Gerda en ik hebben heerlijk geslapen, vroeg er in, maar ook weer vroeg wakker.
Vanochtend eerst een onderkomen in Pak Chong (bij Khao Yai) geboekt voor twee nachten: Uncle Nai’s Hut en na het ontbijt de tickets voor de trein gekocht. Morgenochtend om 8.25 uur gaat de trein (hopelijk), we zitten dan 2 1/2 uur in de trein.
Gerda had voor vandaag een fiets gehuurd en we hebben heerlijk door en buiten Ayutthaya gefietst, ook nog maar even langs de olifanten. Er was een olifantje van 1 maand oud. Die was nog niet geboren toen we hier in november waren.
Mijn fiets wordt morgen opgehaald en naar de stalling gebracht. Hoeven we daar niet heen te fietsen. De service is super hier. Tuktuk is ook al geregeld voor morgenochtend en de kamer voor de laatste twee nachten ook.
Net een stuk gewandeld, met een pont naar de overkant en weer terug, aan het water gegeten en nu terug in het guesthouse en is het tijd voor ons bed.
Een heerlijke dag, veel gezien en veel gedaan.
SMS van Ien en Jan uit Cuba:
Wij genieten, net weer een heerlijk maal op in onze casa. Morgen natuurpark Zapata in op zoek naar de vele vogels, waaronder ook flamingo’s. Vandaag gesnorkeld. Lekkere dag gehad.
Dit was het weer. Dag één voor Gerda zit er op. Wij kruipen ons bed in en jullie hebben nog een halve zondag te gaan.
Xxxx van ons.
PS. Er zit een vleermuis in onze badkamer. Nu durven we onze tanden niet meer te poetsen.

• 19 Januari 2014 - 14:56

Johanna:

Lekker weer met zijn tweeën. Veel plezier meiden.
    Liefs Johanna

• 19 Januari 2014 - 15:22

Vera M,:

Dat is dubbel genieten zo samen Gerda en Jennie..Liefs Vera.

• 19 Januari 2014 - 16:07

Ted:

Ha die Ger en Jen, wat een heerlijke activiteiten gelijk al en morgen weer een mooie treinreis voor de boeg, heb het gelijk op de kaart opgezocht waar jullie heen gaan, mooi Nationaal Park en het verblijf ziet er ook leuk uit, leuke hutjes.
    De vleermuis doet mij ergens aan denken Jennie, de Puranagamalodges in Tangalle, we schrokken ons dood en dachten gelijk............wegwezen, hahaha.
    Geniet er van samen, beleef maar weer mooie avonturen.
    xxx van ons, Hans en Ted

• 20 Januari 2014 - 10:54

Joma:

Hi Jennie,mijn 06 is ermee gestopt, kun je jouw 06 naar 06van mariette sturen. gr joost

• 20 Januari 2014 - 10:59

Joma:

Mariette 06.14734470 na gebruik graag wissen van blog

• 20 Januari 2014 - 19:20

Carla:

De foto met spelende kinderen, wat is die leuk. En natuurlijk de tempels en eigenlijk alles. ;-)

• 22 Januari 2014 - 22:43

Annemarie:

Hoi Jennie, schattig dat kleine olifantje, het is me toen niet opgevallen dat een van hen zwanger was!! Weer heerlijk samen met je zus Gerda, ook jullie staan schattig op de foto!!
    Wat zal het lekker zijn om eens met de tuk tuk te rijden, ik was toen .....best een beetje jaloers op Liesbeth's lekke band, zij erin, wij drieën er achteraan racen, weet je nog?
    De foto van de canonbalbloem ziet er ook geweldig uit. Geniet lekker met z'n tweeën.
    Liefs Annemarie