Nationaal Park en Ko Chang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Nationaal Park en Ko Chang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Nationaal Park en Ko Chang

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

25 Januari 2014 | Thailand, Ko Chang

Donderdag 23 januari 2014
Nationaal Park
Vanochtend om acht uur vertrek richting Nationaal Park. We waren met z’n negenen. Cameron, Anneke, Evert (waren gisteren ook mee), twee meisjes uit Amerika, een jongen uit Zwitserland en een jongen uit Frankrijk en Gerda en ik. Een leuke groep. We hadden de zelfde gids als naar de vleermuizen.
Het eerste wat we zagen was een reuze eekhoorn, daarna apen: withandgibbons en lampongapen, een black-crested bulbul (vogel), twee grote neushoornvogels, sambars (een soort herten), krokodil, een overstekende varaan, twee gifgroene slangen en een olifant.
De krokodil en de slangen zagen we tijdens een wandeling door de jungle. We hebben geluncht in de jungle aan het water. Na de wandeling zijn we nog een stukje doorgelopen naar een waterval. In de regentijd is die spectaculairder. Daarna gingen we op olifantenjacht. En ja, we zagen er één bij een watertje staan. Altijd weer leuk. Op zoek naar nog meer olifanten zagen we dezelfde olifant opeens midden op de weg lopen. Dat was wel spectaculair.
Toen weer terug naar het guesthouse.
We hebben vanavond de taxi voor morgen geregeld naar Ko Chang, een eiland in zuidoost Thailand.
Vrijdag 24 januari 2014
Ko Chang
Om kwart voor vijf in de middag meerde de pont af in Ko Chang. De taxi kwam ons vanochtend om negen uur ophalen en we waren om half vier bij de pont. Een heel eind van Pak Chong naar Trat. We hadden een goede en leuke chauffeur. Hij sprak gelukkig ook Engels. Het was een mooie tocht. Onderweg zagen we onder andere kapok, suikerriet, casave, rubberbomen en teak.
Hier op Ko Chang is het een stuk warmer. Het is nu kwart over negen ’s avonds en het is nog 25 graden. In Pak Chong was het gisterennacht 8 graden. Ik heb het de hele nacht koud gehad. We hadden wel extra dekens, maar die waren gewoon niet warm genoeg.
We hebben een leuk huisje gevonden. Niet aan het strand, maar dat scheelt een hoop zand in bed. Wij zitten in het gedeelte White Beach. Het is erg leuk hier. Wel toeristisch, maar de backpackers zitten een stuk zuidelijker. Hier zitten de iets oudere toeristen met de sleurkoffers/tassen. We hebben net heerlijk op het strand gegeten.
Nog even een wandelingetje en terug naar het huisje en lekker op bed lezen. Tenminste dat was de bedoeling. Bij een sigaretje op ons warandaatje hoort Gerda live muziek die niet klinkt als karaoke. Op zoek hiernaar belandden we op het strand waar vuuracrobatiek aan de gang is. Zo mooi. Een stuk of zes mooie Thaise mannen met fakkels en vuurballen aan een touw, die de mooiste capriolen uit halen.
Na deze vuuracrobatiek trad een coverband uit de Filipijnen op. Heel leuk. Mensen uit het publiek mochten ook een nummer mee zingen. Twee deden dat. Al met al hadden we een leuk avondje uit.
Zaterdag 25 januari 2014
Heerlijke kamer, fijn bed en gelukkig geen koude voeten vannacht.
Vanochtend wilde ik bij onze accommodatie gaan internetten, is de persoon die daar overgaat gewoon twee dagen weg. Gelukkig heb je hier veel internetcafe’s. Een paar minuten lopen en ik had een super snelle computer gevonden. De foto’s zijn bij het vorige verslag geplaatst en ik ga dit verslag zo plaatsen met ook weer foto’s erbij. Dan ben ik weer helemaal bij.
Vanochtend rustig opgestaan, yoghurt gehaald en als ontbijt yoghurt met muesli gegeten. Daarna mijn wasje gedaan, het water waarin de was geweekt was leek wel uit de Mekong te komen, zo bruin.
Na het internetcafé zijn we langs het strand gaan wandelen. De baaien zijn prachtig hier. Een spiegelgladde, blauwe zee met witte stranden. Er zijn ook veel rotsen hier. Ons onderkomen is eigenlijk tegen een rots aangebouwd.
Hierna zijn we met een songthaew, dat is een soort open busje (Annemarie, Liesbeth en Els wij zijn met zo’n open busje een keer met vier fietsen en ons vieren een stuk op weg geholpen) naar het zuiden gegaan. Er zijn aan de westkant drie grote baaien die gescheiden zijn door rotsen. Wij zitten bij de meest noordelijke White Beach, daaronder heb je Hat Khlong Prayo en het meest zuidelijk is Lonely Beach. In Lonely Beach zitten de meeste backpackers. Wij wilden kijken of er bij een van die baaien een mooi onderkomen was voor morgen. Het ziet er allemaal mooi uit, maar we zitten goed in White Beacht en blijven hier nog twee nachten. Daarna willen we naar een ander eiland. Dat gaan we straks proberen te regelen.
Ik laat het hierbij en ga zo nog even naar het internetcafé als van ouds.
Heel veel lieve groeten van Gerda en mij. xxxx

• 25 Januari 2014 - 10:48

Els:

Ha Jennie en Gerda
    Wat een mooie foto's, weer veel nieuwe beesten gezien en een olifant:)
    Lekker nu op een eiland, geniet nog samen van al het moois in Thailand.
    Dikke kus van Els

• 25 Januari 2014 - 16:21

Ted:

Ha die meiden, lekker veel meegemaakt en gezien weer inmiddels, prachtig de foto's van de olifant en de andere dieren in het park.
    Nu lekker op een tropisch eiland, ziet er prachtig uit.
    We komen net bij Els vandaan, Hans en ik waren even naar de stad gefietst en hebben op de terugweg bij Els een (overheerlijk) bakkie gedronken, was gezellig en weer even lekker bijgekletst.
    Lekker blijven genieten meiden, XXX van Hans en Ted

• 25 Januari 2014 - 23:47

Johanna:

Hoi lieve Jennie en Gerda,

wat maken jullie allemaal leuke dingen mee en wat een gave foto's. Ik geniet met jullie mee.
    Liefs Johanna

• 26 Januari 2014 - 16:39

Vera V.:

Hoi Jennie en Gerda, wat beleven jullie toch weer veel op al die tochten en ook leuk dat jullie met die andere mensen optrekken. spectaculair de foto's van de olifant, krokodil en die slang in de boom en dan die neushoornvogel(is toch zo?) geniet noch even door. m'n verjaardag was erg geslaagd en ik kan er met plezier op terug kijken. Kijk uit naar het volgende verslag.
    XXX en groet Vera