Ko Mak - Reisverslag uit Ko Mak, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ko Mak - Reisverslag uit Ko Mak, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ko Mak

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

28 Januari 2014 | Thailand, Ko Mak

Zondag 26 januari 2014
Gisteren inderdaad tickets voor de boot en een onderkomen geregeld voor Ko Mak. Dat is een veel kleiner eiland een uur varen ten zuiden van Ko Chang.
Vandaag een wandeling gemaakt door de jungle naar Nam Tok Khlong Phlu (Nam Tok is waterval in het Thai). Dat was een succes. Mooie wandeling door een mooie natuur stroomopwaarts langs de Khlong. De 20 meter hoge waterval was zeer de moeite waard. Onderaan de waterval is een meertje waar je kan zwemmen (hebben wij niet gedaan). De waterval en het meertje worden omringd door glad gesleten zandstenen zwart/grijze rotsen. Het was redelijk druk daar.
Op Ko Chang zitten veel russen. Reclames staan soms niet alleen in het Engels, maar ook in het Russisch.
Maandag 27 januari 2014
Vanochtend met de speedboot naar Ko Mak. Drie kwartier stuiteren over het water. Heerlijk was dat. We zitten in Monkey Island, een resort met hutjes verdeeld over een redelijk groot terrein. Er zijn er een paar aan het water, maar die hebben wij niet. Het zijn basic hutjes zonder warm water. Er is een heel gezellig restaurant bij. Er zitten veel jonge mensen hier. Veel graffity van (niet door) apen op de hutjes en gebouwen. Leuk.
Het is een klein eiland met een oppervlakte van 16 km2 en ligt 20 km ten zuidoosten van Ko Chang.
Vanmiddag hebben we gewandeld en het is mooi hier, o.a. mangroven en rubberplantages en prachtige baaien (bounty). Hier in de buurt zijn veel eettentjes.
Morgen gaan we fietsen huren.
Vlak bij ons hutje zit een tokke (gekko). Het is de tweede keer deze vakantie dat ik er een hoor.
Het weer is nog steeds heerlijk. Overdag rond de 30 en ’s nacht nog geen 20. Airco heb je hier niet nodig.
Dinsdag 28 januari 2014
Gisteren na het eten zaten we op onze waranda en hoorden live muziek. Toch maar even kijken waar dat vandaan kwam. Het kwam uit een eettentje aan de overkant van de weg. Wij er heen en aan de cocktails. Het was heel grappig. Het leek wel of de zanger alleen voor ons zong, allemaal covers uit de jaren zeventig. De band bestond uit twee mannen op gitaar en een drumcomputer. Een beetje allemaal van hetzelfde door die drumcomputer.
Vannacht hebben we heerlijk geslapen en werden gewekt door het geluid van vogels, salamandertjes en de golven. Dit is vakantie.
Straks op de fiets het eiland verkennen.
We genieten. Gerda zit op de helft vandaag. We hebben nog anderhalve week.
Ien en Jan een goede terugvlucht en weer welkom in Nederland. Jullie hebben het heerlijk gehad in Cuba volgens jullie e-mails.
Veel liefs van Gerda en mij.

• 28 Januari 2014 - 16:10

Johanna:

Hoi lieve Jennie en Gerda,

wat een prachtige waterval en de foto's van de vissersboot en bloemen zijn heel mooi. De vissersboot is leuk om te tekenen of schilderen. De SRV fiets is grappig. Jullie uitzicht vanuit het hutje is ook niet verkeerd. Mooi allemaal hoor. Nog veel plezier.
    Liefs Johanna

• 28 Januari 2014 - 16:53

Carla:

Mooi hoor! Een kort bericht vandaag, want ik moet lezen voor de leesclub. Moeilijk boek; krijg het niet uit. xx

• 28 Januari 2014 - 19:41

Annemarie:

Hoi Jennie, wat een lekkere stranden zie ik op je foto's. En nu wel lekker zwemmen zeker!
    Op de vorige foto's snapte ik nu pas hoe je in de jungle durft te lopen zonder bang te zijn dat er allerlei engs langs je benen omhoog kruipt, die witte camaches zijn daarvoor ideaal denk ik, heeft nooit iemand mij verteld!! Als ik die enge groene slang zie, daar is Mariette ook niet gek op. Machtige verhalen weer Jennie. Liefs Annemarie

• 28 Januari 2014 - 20:38

Liesbeth:

Hallo Jennie, die hutjes lijken een beetje op de huisjes van Lut,ook zo romantisch maar nu op zo,n bounty eiland; ik word jaloers.Ons thailandkleurtje is er zo goed als af.Geniet nog maar even van de warmte en het Thaise .heb je nu weer wifi daar? En nogmaals prachtige foto,s
    Liefsbeth

• 28 Januari 2014 - 21:00

Ted:

Ha die genietende meiden, wat een heerlijke avonturen weer en leuke foto's en zo te zien moet er weer een keukentje gebouwd worden, hahaha (foto waar buiten gekookt moet worden, deed mij gelijk ergens aan denken), geweldig allemaal weer en het wakker worden met de geluiden van vogels en golven dat is pas écht vakantie, kan mij er heel wat bij voorstellen, blijf genieten van het wandelen, fietsen (leuk gefietst trouwens?) én de tropische-bounty-eilandjes, wat wil een mens nog meer, that's life!!

Dikke kus van Hans en Ted