Koh Mak, KohKood en Trat - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Koh Mak, KohKood en Trat - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Koh Mak, KohKood en Trat

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

31 Januari 2014 | Thailand, Trat

dinsdag 28 januari 2014
Vandaag fietsen gehuurd en het eiland overgefietst. Veel rubber en ananas gezien en prachtige baaien. Het is mooi hier en rustig. Er rijden weinig auto’s.
Na het fietsen de boot naar KhoKood gereserveerd voor morgen. We vertrekken hier om 1 uur en hij doet er een uur over. Ben benieuwd.
Woensdag 29 januari 2014
Al stuiterend over de golven met weer een zeer snelle boot in KohKood (Kut) aangekomen. We zitten in Happy Day Guesthouse. We hebben een prima kamer. Helaas geen wifi hier en geen warm water. Maar warm water is hier bijna nergens. Wifi wel. Waar we net gegeten hebben, was wifi. Fietsen zijn hier waarschijnlijk ook moeilijk te huren en een brommer doen we maar niet. We gaan wandelen. |
In dit guesthouse zitten voornamelijk jonge mensen die duiken. Veel resorts zijn vol op dit eiland. Het is echt hoogseizoen. Ook hier veel Russen.
Donderdag 30 januari 2014
Gewekt door duizenden klappers. Het is Chinees nieuwjaar vandaag. Wat een kabaal.
Vandaag hebben we een super wandeling gemaakt. Een naturetrail door de jungle en als toetje een prachtige waterval. We liepen o.a. door rubber- en kokosnootplantages en mangrove. In de jungle zagen we gigantische bomen en lianen. Onderweg kwamen we een soort herdenkingsplaats van iets tegen (het had iets met boten te maken, misschien gezonken boten). Daar had men ook van die duizendklappers afgestoken, er lagen allemaal rode overblijfselen.
Er waren wat mensen die offertjes brachten en wierook randden. Er was een stel met een aapje aan een touwtje. Er liepen ook honden en een van die honden vloog dat aapje aan en vrat hem bijna op. Het aapje was gelukkig niet ernstig gewond. De waterval zelf was niet zo spectaculair, maar de omgeving was een sprookje zo mooi. In het meertje onder de waterval hebben we gezwommen in onze onderbroek en bh, we hadden geen zwemkleding mee. In het meertje zwommen visjes die aan je voeten knabbelden.
Gisteren tijdens het wandelen zagen we een zwarte eekhoorn. Hij liet zich helaas niet fotograferen. Ook zitten op de eilanden prachtige vlinders in alle kleuren en maten. Ook die laten zich niet fotograferen.
Voor morgen hebben we een boot geboekt voor naar het vaste land, Trat. Daar blijven we sowieso een nachtje en daar gaan we proberen fietsen te huren.
Wifi op mijn laptop doet het nog steeds niet. Ik zet wat ik op de waarbenjij.nu plaats op een stikkie en dat neem ik mee naar een internetcafé. Gelukkig bestaan die nog.
We merken hier niets van de onlusten. 2 februari zijn de verkiezingen, waarschijnlijk gaan die door. We zijn benieuwd. We houden het allemaal bij op thailandblog.nl.
Vrijdag 31 januari 2014
Trat
En nu zitten we op Trat. Helaas heeft Gerda net te horen gekregen dat Teuntje (haar poes) is overleden. Het was niet helemaal onverwacht, maar dat maakt niets uit. Teuntje was om en nabij de 20 jaar oud. Dat ze moge rusten in vrede en ze volgt ons vanuit de kattenhemel. We gaan een wierookje opsteken in een tempel voor haar.
De veerboot was deze keer wel snel, maar niet zo’n stuiter speedboot. Veel comfortabeler.
We zitten in een pension Residong home, drie hoog met een kingsize bed, wifi, balkonnetje, warme douche en fan. We blijven hier drie nachten en kunnen hier fietsen huren. Van hier kunnen we met een bus naar Bangkok noord en vandaar weer met een bus naar Ayutthaya. Dat gaat maandag gebeuren.
Trat ziet er uit als een leuk stadje met veel pensionnetjes/gueshouses en eethuisjes in prachtige tuinen. Er loopt een riviertje door Trat (KhlongTrat).
Oja, we zitten allebei behoorlijk onder de insectenbeten, waarschijnlijk van zandvlooien/vliegen/muggen. Het zijn redelijk grote bulten die erg jeuken. Gelukkig heb ik prikweg bij me en dat helpt wel.
Ik ga een internetcafé zoeken en dit stukje plaatsen. Hopelijk vind ik een snelle computer.
Weer bedankt voor de lieve reacties en veel liefs van Gerda en mij.

• 31 Januari 2014 - 14:10

Ger:

Wat hebben we toch een mooie vakantie lieve zus xxx

• 31 Januari 2014 - 21:44

Johanna:

Hoi lieve Jennie en Gerda,

wat een prachtige foto's en een mooi verhaal. Wat rot voor Gerda, ik weet precies hoe het voelt. Heel veel sterkte en herinner je dat je kat het goed heeft gehad bij jou, anders was ze nooit zo oud geworden.
    Liefs Johanna

• 01 Februari 2014 - 17:12

Ineke:

Weer een prachtig verhaal en mooie foto's. Goh Ger dat Teuntje er niet meer is. Jammer. IJ leef met je mee.
    En ......jullie hebben idd een mooie vakantie. Genieten jullie nog maar lekker!! Wij zijn al weer helemaal thuis in Ned. Alweer een dag gewerkt. Ook weer goed hoor. Maar geniet nog maar van die weldadige warmte, die is hier niet.
    Liefs Ineke.

• 02 Februari 2014 - 19:27

Ted:

Hoi meiden, van de eilandjes naar het vaste land en morgen alweer richting Ayutthaya, het laatste gedeelte van de reis en maakt dan ook jullie rondje compleet, wat is het snel gegaan allemaal, maar wat hebben jullie het samen ook leuk gehad, geweldig.
    Voor morgen een heel voorspoedige reis richting Ayutthaya en geniet van de laatste dagen met elkaar.
    Voor Gerda nog sterkte met het verlies van Teuntje gewenst, zal straks, bij thuiskomst, een groot gemis voor je zijn.
    Liefs van ons, Hans en Ted xxx