Fijne kerst - Reisverslag uit Kaeng Khoi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Fijne kerst - Reisverslag uit Kaeng Khoi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Fijne kerst

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

25 December 2014 | Thailand, Kaeng Khoi

24 december
Wat hebben we een leuk stuk Thailand uitgezocht. Vanochtend Phatthana Nikhom verlaten en richting het oosten gefietst naar het stuwmeer.De bedoeling was om in het noorden het meer over te steken en dan weer naar het zuiden fietsen naar Wang Muang. De dam in het noorden konden we niet vinden en na vier keer het zelfde stuk weg gefietst te hebben, toch maar de dam in het zuiden genomen.
Onderweg weer heel veel zonnebloemen en suikerriet. En het fietsen langs het meer was prachtig. Veel landbouw en koeien met op de achtergrond het meer en een berg. .
We zitten nu in een resort in Wang Muang. Vrij nieuw maar niet schoongemaakt. Wel schone lakens. We denken er maar niet te veel over na. Wifi doet het ook niet in het huisje.
Om dit resort te vinden was het hele politiecorps weer met ons in de weer. Je vraagt wat, moet binnenkomen, krijgt water. Zij gaan bellen en een wilde zelfs met ons uit eten vanavond. Doen we niet hoor.
Dit is weer een leuk plaatsje met een grote markt. Wij houden ervan om over zo’n markt te struinen en eten en fruit uit te proberen.
25 december. Gelukkig kerstfeest.
En wij hebben een kerstboompje en lichtjes, heeft Els in haar tas verstopt. Wat een verrassing.
Verder merk je hier niets van kerst. De kinderen gaan gewoon naar school en alles is open.
We zijn in het plaatsje Kaeng Khoi beland. Weer een mooie fietstocht. Na het missen van een afslag kwamen we op een behoorlijk stijle klim terecht. Boven op de berg raakten we aan de praat en werd ons verteld dat we de klim weer konden afdalen. Het grootste gedeelte van de tocht was glooiend met veel zonnebloemen en suikerriet. Deze keer ook een boomgaard met mango’s. We zitten weer in zo’n net aan resort, maar in ieder geval schoon. Een man op een brommer bracht ons hierheen. Aan de muur in het huisje zit behang. Je snapt hoe dat er uit ziet in dit klimaat (een beetje zoals bij jou Henk, nadat Els en ik het er op hadden geplakt).
Helaas heeft mijn e-reader het begeven. Gelukkig kan ik ook lezen op mijn Ipad. Gerda heeft boeken gestuurd en ik had al het een en ander er op staan. Probleem is al weer opgelost. Die Ipad met het toetsenbordje, is trouwens mijn beste koop van 2014.
Fijne dagen allemaal, wij gaan proberen een cocktail te scoren, maar of dat lukt ...
Lfs en xxx van ons.
Wij zijn steeds blij om iets van het thuisfront te horen. Hint.

  • 25 December 2014 - 08:23

    Ger:

    Oke meiden, de hint begrepen. Fijn dat jullie zo'n mooi stuk Thailand hebben uitgezocht, wat dat betreft kunnen jullie nog wel tientallen keren in Thailand gaan fietsen.
    Voor mij gaat het nu ook aardig opschieten om jullie kant op te gaan, nog zeven dagen werken. Verheug me erg. Ik zal kwa kleur wel flink bij jullie afsteken.
    Ik heb weinig voorbereidingen te doen, gisteren de handvaten besteld voor de fiets van Liesbeth, ze hadden alleen bruine, heb zwarte besteld. Ben wel blij dat mijn fiets niet mee hoeft, lekker makkelijk.
    Het lijkt erop dat we in Holland binnenkort in ieder geval nachtvorst gaan krijgen.
    De afgelopen week heb ik flink bij Aldo geklust, o.a. een nieuwe radiator geplaatst en een nieuwe trapleuning gemaakt, soort balustrade (klinkt beter).veel houtbewerking, is mooi geworden en ik ben er heel trots op. Aldo is blij dat-ie weer in zijn paleisje kan wonen.
    Zaterdag ga ik met Ien 's avonds een wandeling maken in Amsterdam vanwege de verlichting. Misschien zien we ook de regenboogverlichte glazen boog van het C.S., uitgedacht door Daan Roosegaarde.
    Nou lieve zussen, voor jullie ook een fijne kerst met jullie boom, geniet van al het moois en ik zie uit naar een flinke hug met jullie xxx Ger.

  • 25 December 2014 - 09:57

    Liesbeth:

    Wat een prachtige kerstboom Els,wat jij allemaal wel noet in je tas hebt verstopt; gelukkig hoef je geen paaseieren meetenemen want dat gaat het niet redden.Heerlijk Jennie al je verslagen en foto's wat bijzonder he al die zonnebloemvelden.Als je nog boeken voor je Ipad nodig hebt kan ik ze je sturen hoe maar ik denk dat Evert er ook goed in is.Ik ben blij dat Gerda zwarte handvatten besteld,bruin is mijn kleur niet en ik ga maandag naar de lighfestival,schijn bijzonder te zijnDe Jetleg heeft er bij mij aardig ingehakt ,pas vandaag werd ik weer eens om half zeven wakker en heb het kerstontbijtje verorberd,lekker kerststolletje met echte amandelspijs.Van de vier kilo die er afwaren door het heerlijke fietsen in Thailand zijn er alweer twee bij,mis het eettentje op de hoek!
    Door jullie fietsverhalen fiets ik nog steeds een beetje mee en wat de kerstgedachten betreft,die zit vast wel in je hoofd,veel warmte en zon
    Liefsbeth
    Ps. geef je via de mail even jet telefoonnr van Ien even door ,dan kunne we wat afspreken!

  • 25 December 2014 - 12:38

    Johanna En Ans:

    Dat heb je maar weer mooi gedaan Els, gewoon een kerstboom in je tas stoppen en dan op eerste Kerstdag te voorschijn toveren. Super toch? Bedankt weer voor het leuke verslag en prachtige foto's. Jennie je lijkt zelf ook wel een zonnebloem, wat een mooie foto.
    Jullie ook fijne kerstdagen veel plezier en liefs van ons.
    xxx Johanna en Ans

  • 25 December 2014 - 13:11

    Ted:

    Ha die zussies, allereerst een vrolijk Kersfeest en wat een leuk boompje had Els in haar tas verstopt, ze denkt ook aan alles. Wat is het toch genieten daar bij jullie met al die leuke en mooie fietstochten, je maakt dan ook gelijk van alles mee onderweg, heerlijk.

    Straks komen de kinderen bij ons en gaan we gezellig eten met elkaar, heb een bakplaat van 1 meter lang gekocht voor op tafel, dus dat wordt smullen.

    Meiden blijf genieten en leuke dingen doen, dikke knuf van ons, Hans en Ted


  • 25 December 2014 - 19:24

    Ger:

    Zie nu pas de foto's, mooi hoor! En willen jullie mij het e-mailadres van Liesbeth doorsturen s.v.p. Bedankt alvast

  • 26 December 2014 - 15:06

    Annemarie:

    hoi meisjes, wat een leuke ervaringen weer, en leuke foto's. Jennie tussen de zonnebloemen, zal Vincent wel jaloers maken denk ik!!. De verkoopster onder die grote parasol is ook onweerstaanbaar.
    Els je had me al stiekem verteld van het Kerstboomje, die naast je zakjes pepernoten lagen, daarbij nog al die haakkatoen, onvoorstelbaar dat het er allemaal inpast, maar dankzij je kleine confectiemaat kan je nog heel wat in die fietstassen kwijt! Liefs Annemarie


  • 30 December 2014 - 10:56

    Carla:

    Lieve zusjes, door alle feestdagen loop ik wat op achter met jullie verhalen, maar nu dus even lekker lezen. Evert naar de roei om te knutselen en de top 2000 aan. Jennie, ik ben blij dat nieumand jou geplukt heeft als mooiste bloem uit dat veld! Dan een verzoekje: wil je voor mij zo', parasolletje meenemen? Of zal ik het aan Els vragen, want die heeft ruimte zat in haar bagage? ;-)
    Op naar het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 189024

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: