Bijna bij de golf van Thailand - Reisverslag uit Bang Pakong, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Bijna bij de golf van Thailand - Reisverslag uit Bang Pakong, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Bijna bij de golf van Thailand

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

29 December 2014 | Thailand, Bang Pakong

27 december
En weer vielen we met onze neus in de boter. In het restaurant naast ons hotel was weer een feestje. Een meneer voelde zich erg verantwoordelijk voor ons en kwam ons allerlei vishapjes brengen om te proberen. Een zoet gebakken vis was zo lekker, een van de lekkerste vis ooit.
Kreeg van Suus een berichtje dat er overstromingen zijn in Zuid Thailand. Daar zitten wij niet gelukkig. Wel een tropische bui vanavond.
We hebben met Ien gefacetimed. Erg leuk om de kersverse oma en opa te feliciteren. Ien en Jan zitten over een maand in Thailand en Laos. Zij gaan ook fietsen.
28 december
Vanochtend gefietst in de omgeving. Zo maar mooie weggetjes in en kijken waar ze eindigen. En toen overkwam mij zo iets stoms. Ik zet mijn fiets neer om een foto te maken. Terwijl ik bezig ben zie ik zo mijn fiets de sloot in rijden, waarschijnlijk top zwaar door mijn stuurtas. Gelukkig niet helemaal de sloot in, maar alles uit mijn stuurtas lag er wel in. Heb alles kunnen redden, maar wel drijfnat alles. Alles ligt nu op bed te drogen, geld, foto’s, boekjes, schrift, etc. En helaas Vera V jouw laatste geitenkeutels ook nat. Jammer.
Voor de verandering hebben we ook nog even gewaterfietst. Bij het hotel ligt er een en die mochten we gebruiken. Gerda en Ad daar hebben jullie vast herinneringen aan, bij de blauwe huisjes.
Op die volle auto bij het vorige verslag, liggen rollen gekleurd, plastic bindmateriaal. Dat zie je hier veel in de winkel.
29 december
Een bijzondere fietsdag weer. We begonnen vroeg en het eerste dat we zagen was een heel grote fiets, die hoorde bij een fietswinkel. Gigantisch veel fietsen stonden achter een hek. Iets verder een prachtige tempel met een stupa in het midden.
Rond Chachoengsao was het druk, veel wegen komen daar bij elkaar en Bangkok is hier niet ver vandaan en ook het grote vliegveld niet.
We zitten nu in Bang Pakong. Een heel mooi plaatsje waar we in een asverstrooing terecht kwamen. De rouwende mensen waren heel behulpzaam en ze wilden ons wel naar een onderkomen brengen als we een half uur wilden wachten. Een localhotel. Daar zitten we nu. Het is een netaan onderkomen, maar de omgeving is prachtig. Helaas zitten we niet in het mooie plaatsje, maar er iets buiten.
Morgen gaan we weer verder, waarschijnlijk naar Chonburi. We gaan dan echt voor een leuk bungalowtje of een mooi hotel.
We hebben het nog steeds naar onze zin en Gerda voor jou nog twee weken.
Lfs en xx van Els en mij.

• 29 December 2014 - 14:02

Ans:

Wat weer mooie belevenissen en daarbij prachtige foto's. Jammer Jennie dat je fiets er alleen van door ging en alles nat is geworden. Hopelijk geen blijvende schade. Nou meisjes genieten jullie maar verder in het mooie Thailand. Wij hadden gister een heerlijk etentje bij Vera, het was heel gezellig en hebben je gemist Jennie.
    Liefs Ans

• 29 December 2014 - 14:21

Vera:

Dag lieve meiden,
    Gisteravond terug uit Beinsdorp, waar ik met Adi een kleine week heb gezeten in het huis van haar dochter.
    Heerlijk gelezen TV gekeken en rummikub gespeeld en verder gegeten wanneer wij er zin in hadden.
    Nu alle verslagen van jullie gelezen en de foto's bekeken en genoten van alles. Wat zien jullie toch veel en wat zijn de mensen behulpzaam. Jammer dat je fiets een duik heeft genomen en dat de laatste "geitenkeutel" nat is geworden. Het is erg knap, dat je er zo lang mee gedaan hebt.
    1e Kerstdag hebben wij heerlijk gewandeld op het strand van Noordwijk en het strand leek wel een zeesterren kerkhof. De fenomeen komt door een warme onderstroom en dan laten de zeesterren los van de ondergrond en met een harde wind en dan worden de sterren op het strand geworpen. Mooie foto's van gemaakt. Nu nog Oud en Nieuw vieren in Tuil en dan kan het gewone leven weer beginnen. Ook daar heb ik wel zin in. Lieve meiden ik wens jullie al het goeds toe wat er maar te wensen valt voor 2015 en tot het volgende bericht.
    Liefs Vera

• 29 December 2014 - 14:42

Johanna:

Lieve Jennie en Els,
    wat een avonturen. Vervelend dat er veel nat geworden is doordat je fiets in het water terecht kwam. Hopelijk geen blijvende schade, nat is lastig, maar niet erg.
    Bedankt voor de toelichting op de lading van die auto, als het plastic is, is het nog een wonder dat die auto niet door zijn voegen zakt!
    Wat fijn dat de mensen allemaal zo vriendelijk en behulpzaam zijn, daar kunnen we hier nog een voorbeeld aan nemen. Een goed voornemen voor het nieuwe jaar!
    Gaan jullie Ien en Jan nog ontmoeten tijdens hun fietstocht?
    Veel plezier nog en tot het volgende bericht.
    Liefs Johanna

• 29 December 2014 - 16:33

Ad :

Hoi zussen :
    Ziet er allemaal weer geweldig uit, de vis had ik wel willen proberen,
    die waterfiets was dat ook een zwaan?
    Komen jullie ook nog in Pattaya ? heb ik nog al wat kenissen zitten.
    gr. Corrie en Ad xxx

• 29 December 2014 - 23:27

Annemarie:

Hoi meisjes, wat een bijzonder avontuur met je fiets Jennie, wat zal je geschrokken zijn!! Wat een oogverblindend voertuig heb je weer gespot, zo creatief he. Wat hebben jullie toch dat al die Thais jullie weer allemaal helpen, Europese charme? En nu op naar een luxe resort, dat verdienen jullie dan weer! Ik reis toch nog steeds een beetje mee! Lfs Annemarie

• 30 December 2014 - 11:18

Carla:

Hoi kanjers. Het zijn niet alleen jullie belevenissen waar ik van geniet, maar ook de reacties van iedereen. En natuurlijk die mooie fotoos van de vogels. Heel fijn Jen dat jouw oog daarop valt. Niels heeft met de kerst een poster gekregen van vogels in Nederland, hij is er blij mee. Wij hebben drie keer kerst gevierd; eerst bij Annemarie (mijn zus). Met moeders een heerlijke rijstmaaltijd gegeten. Uiteraard veel te veel gekregen van het restaurant, dus ieder kan nog een keer ervan eten. Tweede kerstdag bij ons met Jasmijn, de jongens en Brett en Taeko. Gourmet, kaasfondue en cadeautjes. Taeko had een origami boekje mee. Helaas wilde de tulp maar niet lukken. Zondag waren we bij Steven en Daphne. Weer kaasfondue (vind ik geen probleem, want zo lekker) en cadeautjes. Heerlijk om elkaar te verwennen. Maar morgen wordt het relaxen op de bank met de oudejaarsconference van Youp. En om twaalf uur proosten op alle lieve mensen en goede dingen in de wereld. Dikke kus van ons.

• 30 December 2014 - 16:13

Liesbeth:

Vanochtend waren Annemarie en ik bij Ien op bezoek ,ook om een fiets te lenen en het was beregezellig,ze krijge er super zin in na al die verhalen en jullie zijn bij het strand,wat fantastisch En vlg mij zo snel.We probeerden nog even te facetimen maar jullie waren er niet,ik heb ook FaceTime op mijn ipad maar weet eigenlijk niet hoe het werkt!
    Elsje ik wil ook af en toe zo'n leuk fotootje op mijn whatsappje dan .eer ik het nog eens.
    Ben benieuwd hoe jullie oudejaarsavond er uit gaat zien in ieder geval 6 uur eerder dan bij ons en Jen zijn je spulletjes al weer droog,wat een toestand he ,goed dat je je fototoestel in je hand had maar waar is de foto?
    Liefsbeth

• 30 December 2014 - 19:06

Ted:

Hoi zussies, wij moeten morgen (woensdag) allebei werken, dus komen wij jullie alvast een leuke oudejaarsavond, een mooie jaarwisseling en een mooi begin van 2015 toewensen, eer wij thuis zijn is het bij jullie onderhand al midden in de nacht, we zijn benieuwd of jullie er veel van merken in Thailand, we gaan het vast horen.
    Heb begrepen op FB dat jullie inmiddels aan zee zitten, hebben jullie een mooi onderkomen gevonden?
    Wat een meemaaksel met je fiets, je zult wel raar opgekeken en geschrokken zijn toen je fiets zomaar het water in reed, maar gelukkig met een goede afloop en je moet alles één keer in je leven meegemaakt hebben Jennie, zelfs zoiets, hahaha.
    Meiden, blijf genieten en we kijken uit naar het volgende berichtje, liefs van Hans en Ted