Voor de derde keer The Sixty at Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Voor de derde keer The Sixty at Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Voor de derde keer The Sixty at Ayutthaya

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

11 Januari 2015 | Thailand, Ayutthaya

10 januari
Wat een heerlijk huisje. ’s Ochtends de luiken open en de vogeltjes fluiten op hun mooist en daarna heerlijk op onze veranda zitten. We kunnen in het restaurant koffie en thee pakken en er is ook geroosterd brood met jam. De mensen die hier werken zijn super aardig en willen het ons naar onze zin maken.
Alles heel rustig vandaag want we hoeven ons niet te verplaatsen. Morgen kunnen we het ook rustig aan doen, we hoeven maar ongeveer 5 km te fietsen naar The Sixty. (Natuurlijk doen we de meisjes daar ook de groeten van jou Annemarie).
We hebben vanochtend nog een stukje gefietst. Van hieruit is het toch moeilijker om leuke weggetjes te vinden dan vanuit de oude stad. Daar weten we gewoon beter de weg.
Na het fietstochtje hebben we de fietsen gewassen en de kettingen gesmeerd. Ze zijn klaar voor ronde drie.
Vanavond hebben we in het resort gegeten en hoefden niet te betalen. Het eten was een cadeautje van de dame die gekookt had. Vanochtend kregen we ook al appels en water omdat het warm was met fietsen. We worden toch heel vaak verwend.
11 januari
Fijn weerzien met The Sixty. Meisjes de groeten terug.
We hebben een mooie kamer, waar voor Gerda een matrasje op de grond is bijgelegd.
Het afscheid in het vorige resort was hartverwarmend. We moesten beloven om terug te komen, nou dat gaat zeker nog wel eens gebeuren. Ien en Jan ik plak het kaartje in jullie boek bij Ayutthaya en zal op het kaartje aangeven waar het is. Het is nog geen zes kilometer van The Sixty, misschien wat voor jullie als jullie nog een dag over hebben. Er is een prachtige tempel vlak bij en Baan Hollanda, maar dat stelt niet zo veel voor. Een huis met o.a. Bitterballen, frikadellen en stroopwafels. Wel een aardige mevrouw die alstublieft en dankuwel kan zeggen. We hebben vanochtend een foto van mijn bloembollenschilderij gebracht. Dat vond ze helemaal fantastisch.
De laatste dagen zien we veel racefietsende Thai. We worden steeds enthousiast begroet.
Ik weet dat het niet belangrijk is, maar al die positieve aandacht doet onze ego goed.
Wat feitjes van fase 2: bijna 1000 km gefietst, 100 km met de trein, in 17 verschillende bedden geslapen, twee lekke banden, 1 tandenborstel ergens laten liggen, zonnebloemvelden, rijstvelden, oud en nieuw, heel veel prachtige km’s, mooie accommodaties, bijna geen falangs, veel water en daardoor veel groen.
De taxi is besteld om Gerda op te halen. Hij is er om negen uur als het vliegtuig geen vertraging heeft ivm de harde wind in Nederland. We hebben er zin in.
Tot fase 3. Veel liefs en xx

• 11 Januari 2015 - 14:12

Vera M ,:

Zeker harde wind !!Maar het is droog ,dus straks een rondje wandelen..
    Wat fijn dat jullie zo verwend worden Els en Jennie...Geniet er maar heel erg van...
    Liefs Vera M..

• 11 Januari 2015 - 14:41

Johanna:

Leuk weer meiden, straks met Gerda erbij.
    De wind hier is niet leuk! Understatement!!
    Wees maar blij dat jullie lekker daar zitten.
    En verwend worden is op zijn tijd ook nodig, net als ego's die gestreeld worden!
    Veel plezier straks met zijn drietjes. Lekke dat we dan ook weer mee mogen genieten.
    Liefs Johanna

• 11 Januari 2015 - 15:09

Liesbeth:

Lekker zo'n thuisbasis in een ver land en ik wil dat leuke huisje volgend jaar wel eens zien meisjes,
    Morgen lekker met een gewone taxi naar vliegveld om Gerda te halen,ze is waarschijnlijk nu al op Schiphol in afwachting .....dat wordt luchtzakken en een pilletje Gerda!, en geen gedoe met fietsen.Ik hoop dat Gerda plezier heeft van mijn fiets.Hier in Nederland hou ik het met die storm bij de elektrische fiets van Sam en dan moet ik nog nehoorlijktrappen om 14 km uit te komen.Ga zo naar de roei en mag van Laurens ookmachter de bar om Carla's plekje in te vullen,ik heb er zin in en zal conte doen van je verhalen Jennie en wat jullie ego betreft...je mag trots zijn op jezelf,chapeau!
    Liefsbeth

• 11 Januari 2015 - 15:16

Ted:

Ha die 2 zussies, weer terug op de plek waar jullie begonnen zijn en tevens het begin van ronde 3 met morgen Gerda erbij, voor Gerda een goede en rustige vlucht toegewenst met een veilige landing zonder vertraging, leuk dat jullie Gerda op gaan halen van het vliegveld, veel succes en plezier, zal een mooi weerzien worden.
    Liefs van ons, Hans en Ted xxx

• 11 Januari 2015 - 22:18

Ineke:

Leuk Jen en Els dat jullie het adres achterlaten van het vorige resort. Ben benieuwd naar wat er voor ons ligt, nog ruim 2 weken!! Ik heb er erg veel zin in... En nu voegt Gerda zich bij jullie voor jullie volgende avontuur. Hartstikke leuk en ik kijk uit naar jullie verhalen en de foto's.
    Heel veel plezier met elkaar. Xxxx

• 12 Januari 2015 - 17:19

Carla:

Veel plezier met jullie drieën! Gister de verjaardag van Brett gevierd in jouw huis. Staat er nog piekfijn bij.
    Liefs van Evert en Carla