Drijvende markt - Reisverslag uit Amphawa, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Drijvende markt - Reisverslag uit Amphawa, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Drijvende markt

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

17 Januari 2015 | Thailand, Amphawa

16 januari
Wat is het mooi hier in de omgeving van Damnoen Saduak. Zo veel water en daardoor heel vruchtbaar. Cocospalmen, bananen, mango en zelfs courgette. Zo genieten onderweg.
Om Nakhon Pathom uit te komen viel niet mee. De snelweg naar Bangkok loopt er doorheen en die valt niet over te steken. Een lieve mevrouw op een brommer bracht ons naar een tunneltje onder de snelweg door. Zucht, wat waren we blij.
Daarna moesten we zuidwest en zijn op het kompas over kleine weggetjes bijna tot Damnoen gekomen, alleen het laatste stukje over een vierbaansweg. En dan zie je al die prachtige vruchten en groentes groeien. We blijven tuindersdochters natuurlijk.
We zitten in een beetje een vervallen resort, wel heel mooi aan het water. We hebben een huisje met twee verdiepingen en kijken uit op allemaal groen, een cactus, bananenbomen en nog veel meer bomen en struiken die ik niet kan benoemen. We hebben al een honingzuiger (sunbird) gespot.
Henk, we zien te veel reigers hier. Allemaal de groeten doen is een dagtaak. We doen er drie per dag. Goed?
Ans, Els haakt vingerpopjes en kleine inktvisjes om uit te delen. De kinderen, maar ook de volwassenen vinden het heel leuk.
Johanna, de Boeddha’s en tempels zijn meestal prachtig en heel verschillend.
Carla, balen dat storm- en regenachtige weer bij jullie. Ik ben niet jaloers en gun jullie een beetje mooi weer van ons.
Ted, we genieten voor 100% hier in dit waterrijke gebied.
Annemarie, Ted is onze zus. De broers heten Ad en Henk.
17 januari
We zijn verkast, maar in hetzelfde gebied gebleven. Nu in Amphawa en in een prachtige, schone, nieuwe kamer. Helemaal blij.
Het is hier prachtig om te fietsen. Heel veel kleine weggetjes tussen de palmen en bananenbomen. En zo veel watertjes.
De drijvende markt hier is alleen in het weekend en ’s avonds. Er komen voornamelijk locals en je kan over de hoofden lopen zo druk. Genieten. Veel winkeltjes en kraampjes, maar niet de geijkte spullen die je overal ziet. Wel souvenirs, maar net even iets luxer. Op bootjes wordt eten gekookt en op de kant zitten overal mensen te eten.
We hebben heerlijk gegeten op de markt.
Morgen blijven we ook nog en gaan in de omgeving fietsen.
We vinden het nog steeds leuk hier. Het weer is prima, overdag rond de dertig en ’s ochtends vaak nog geen twintig. We beginnen meestal met een vest aan ’s ochtends.
En ... weer drie nieuwe lantaarnpalen. Ik moet er inderdaad misschien een boekje van maken Ted!
Allemaal een fijne zaterdag en zondag.
Heel veel lieve groeten en xxx van ons.

• 17 Januari 2015 - 19:04

Ans:

Hoi meisjes, wat weer een prachtige lantaarnpaal zeg, zeker een goed idee om daar een boekje van te maken. Volgens mij bestaat zoiets nog niet. Wat hebben die 3 fietsen een mooi uitzicht zeg, ze staan er zeker mooi bij Jennie. Nou meisjes veel plezier maar weer samen.
    Liefs Ans

• 18 Januari 2015 - 01:25

Johanna:

Hoi lieve meiden, gewoon even een dikke knuffel van mij.

• 18 Januari 2015 - 10:32

Ted:

Ha die zussies, lijkt mij heerlijk fietsen door de mooie natuur en langs de leuke watertjes met de bootjes, lekker rustig en relaxed, hierna door naar Phetchaburi en de tempelgrot Khao Lang, ten noorden van Phetchaburi? Daar hadden we het vorig jaar nog over toen je daar alleen fietste, weet je dat nog Jennie?

Wij gaan straks naar Gorinchem, The Guitar Roadshow, Erwin Java en Herman Deinum spelen daar ook, Hans Lafaille komt ook nog even langs, mooie Cuby herinneringen aan.

Nou meiden weer veel plezier verder en geniet van al het moois dat jullie tegenkomen, wij genieten mee.
    Liefs van ons xxx

• 19 Januari 2015 - 11:47

Johanna:

Wat een prachtige foto's, die lantaarnpaal wint, maar ik vind het ook heel leuk om al die verschillende vruchten te zien en hoe dat groeit. Soms geen idee van.
    Liefs Johanna

• 19 Januari 2015 - 14:48

Carla:

Grappig dat de courgettes hangen. Hebben ze de planten opgebonden of zoiets?
    Is wel een goeie tip, want dan worden de vruchten minder snel aangevreten. Gaan we proberen dit jaar.
    Vandaag is het eindelijk rond het vriespunt met een zonnetje die af en toe doorbreekt. Vanochtend weer een prachtig plaatje over de Zaan met mistslierten en opkomende zon. Groetjes uit Zaandijk