Fijn weerzien en Sam Roi Yot Beach - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Fijn weerzien en Sam Roi Yot Beach - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Fijn weerzien en Sam Roi Yot Beach

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

27 Januari 2015 | Thailand, Sam Roi Yot

25 januari
Weer een nieuwe dag.
Gisteren zijn de dames naar de kapper geweest en hebben weer frisse koppies.
Vandaag zijn we de dag begonnen met een ochtend strand. Mooi zandstrand en goed uit te houden, niet te heet en lekker warm water.
Vanmiddag naar het station geweest en inderdaad Ted, heel mooi. Niet het mooiste station ter wereld, maar waarschijnlijk wel van Thailand. Er is zelfs een speciale wachtkamer voor de koning. Verder nog een beetje rondgefietst, o.a. langs het paleis waar de koning vaak verblijft. Je ziet niet veel, want alles is afgeschermd met veel militaire bewakers. Ook op zee een stuk of wat marine schepen om het zaakje in de gaten te houden.
Hua Hin is een mooi stadje met een van de mooiste avondmarkten. Daar hebben we vanavond gegeten en rondgestruind.
Straatnaambordjes in Thailand zijn ook het verzamelen waard Ted. Wie weet en dan een boek met straatlantaarns en straatnaambordjes.
26 januari
Weer een mooi onderkomen in Sam Roi Yot beach, bij een Indiaas Restaurant/Guesthouse Namaste. Vijf huisjes zijn er en allemaal een andere kleur, wij hebben de okerkleurige. We hebben een veranda en een mangoboom met een bijennest.
Eed en Krit, de eigenaren van het resort waar ik vorig jaar verbleef en nog steeds contact mee heb, wonen nu in Pranburi en dat lag op onze route. We hebben ze ontmoet en dat was zo leuk. Drie blije mensen. Krit was helemaal een beetje ontroerd. Ze hebben een huisje met een grote tuin en dat is nog lang niet op orde en daar schaamden ze zich een beetje voor. Wel hebben ze al veel soorten bomen: banaan, mango, granaatappel, frangipani en nog een heerlijk geurende plant en allerlei kruiden. Daar waren ze heel trots op.
Het is hier heel mooi, eigenlijk meteen al een nationaal park. Mooie zee met rotseilandjes, strand, palmen, koeien, vogels, ananas, etc.
En Liesbeth schaatsen is ook heerlijk. Wie weet na de 4e nog natuurijs en dan een tochtje schaatsen.
Ien en Jan vertrekken morgen (dinsdag) naar Thailand. Gaan ook fietsen, voornamelijk in zuid Laos (onze eerste drie weken). Geniet er van lieve zus en zwager. Leuk dat we facetime contact hebben.
Dit was het weer voor nu. We vermaken ons nog best, zijn heel relaxt.
Lieve groeten weer en xxx

• 27 Januari 2015 - 17:58

Ted :

Hoi meiden, jullie gisteren en ik vandaag naar de kapper geweest, zien we er allemaal weer knap uit. Mooi hoor de foto van het station, was de moeite van een bezoekje waard in ieder geval.
    En weer een mooie lantaarnpaal voor je verzameling, ben benieuwd hoeveel je er nog gaat scoren.
    Leuk ook het bezoekje naar de vrienden van vorig jaar.
    Veel plezier weer in en rondom jullie nieuwe plek en lekker de natuur in.
    Ineke en Jan zijn inmiddels vertrokken zag ik, hun vlucht vertrok om 17.37, dus mooi op tijd.

Meiden lekker blijven genieten, het eind komt langzaamaan in zicht.

xxx van ons

• 27 Januari 2015 - 21:05

Ans:

Wat leuk meiden die ontmoeting met Eed en Krit en mooie foto's van jullie met frisse korte koppies. Gister lekker getekend met de meisjes, was gezellig maar missen je wel hoor Jennie.
    Nog een weekje genieten van Thailand... Veel plezier, met liefs van mij, Ans

• 27 Januari 2015 - 23:09

Annemarie:

Hoi meisjes, wat een heerlijke foto' s weer! Heb je een nieuw jurke Els? De avondmarkt ziet er wel keurig uit, vergeleken wat wij gezien hebben? Heb je al een nieuw verrekijkertje gevonden voor Rena? Is er veel wind daar, dat je daar Kitesurfen kan?
    Verder geen zeilers?
    Lfs. Annemarie

• 28 Januari 2015 - 08:40

Yolanda:

Hoi meiden.
    Wat een prachtige foto's, zo te zien en horen genieten jullie weer volop.
    Veel plezier en groeten uit het Haagse, Liefs Yolan.