We zijn klaar - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu We zijn klaar - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

We zijn klaar

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

02 Februari 2015 | Thailand, Ayutthaya

2 februari
En voor de derde keer zijn we in The Sixty at Ayuatthaya beland. We zijn weer zeer welkom hier. Voor we Ayutthaya binnen fietsten zijn we bij de fietsenverzamelaar langs gegaan en geregeld dat morgen de fietsdozen en Gerda’s koffertje naar hier komen.
De twee fietsdagen zijn goed verlopen. Grappig was dat we van Lat Bua Luang naar Nakhon Pathom 86 km hebben gefietst en nu terug 66. Rara. Heen zijn we langs die aparte tempel gegaan en via een resort dat vol zat en waarschijnlijk terug meer recht toe recht aan wegen, gedeeltelijk over meerbaanswegen en gedeeltelijk over kleine wegen tussen de rijstvelden. De wind was OZO 2-3, tegen en van opzij dus.
We zaten in hetzelfde resort als heen. In de nieuwe huisjes is nu ook wifi.
Vandaag iets minder wind, wel uit dezelfde richting. We hebben een heel stuk langs een watertje gefietst, zo mooi. Veel rijst, openbills, allerlei soorten reigers, ijsvogels, drongo’s en een nieuwe, een zwart-witte ijsvogel. Hier in Thailand hebben we die nog nooit gezien, Els en ik wel in Sri Lanka. Er is veel te zien onderweg. Van die visstellages, die nu ook bediend werden. Mooie pastelkleurige huisjes, kleine houten huisjes waar de visserlui in wonen, lotusvijvers, een toiletpot, zomaar aan de kant van de weg. Je kijkt je ogen uit.
Net weer in ons vertrouwde straatrestaurantje vlakbij op de hoek gegeten. Deze keer sukiyaki. Dat is eigenlijk een Japans gerecht, maar ze hebben hier de Thaise variant. Het is een soort noodlesoep met veel groenten en ei. Een beetje pittig is het. Ien en Jan een aanrader.
Het vervoer voor overmorgen naar het vliegveld is ook geregeld.
Nou lieve mensen dit is denk ik het laatst berichtje uit Thailand. Vanuit Nederland schrijf ik nog een laatste verhaaltje.
Ik heb met veel plezier steeds wat geschreven en er foto’s bij gezocht.
Dank jullie wel voor het lezen en de leuke reacties.
Knuf, knuf van ons.

• 02 Februari 2015 - 10:48

Lieneke En Hans:

Hartelijk dank voor het mogen meelezen van jullie reisverslagen. We hebben er ook van genoten en ideetjes voor een volgende vakantie opgedaan. Wij zijn het laatste deel van jullie reis nog nooit geweest. Wie weet!
    We wensen jullie een fijne laatste dag en een goede terugvlucht naar Nederland.
    Voor je het weet zit je weer in de hectiek van Nederland met zijn regeltjes.

Groetjes,

Lieneke en Hans

• 02 Februari 2015 - 11:37

Alma:

Geniet nog even van de laatste dagen en alvast een hele goede vlucht terug gewenst!

• 02 Februari 2015 - 12:10

Ineke:

Nog een fijne dag morgen en een goed afscheid.
    Veel plezier in Nederland, ook weer heel fijn, toch?
    Xxx

• 02 Februari 2015 - 14:34

Johanna:

Hoi meisjes, weliswaar de laatste dagen, maar jullie genieten gewoon door. Goed hoor! Ik hier ook met de mooie foto's. Ik wens jullie een goede thuisreis en hopelijk gauw tot ziens. Liefs Johanna

• 02 Februari 2015 - 14:41

Els:

Het zit er bijna op, bedankt lieve fietsmaatjes het was super!
    En Jennie bedankt voor alle reisverslagen en mooie foto's xxx Els

• 02 Februari 2015 - 16:02

Ad:

Hoi zussen:
    Bedankt voor alle leuke reisverslagen en mooie fotos we hebben er weer van genoten
    we wensen jullie nog een paar leuke dagen en een goede terug reis.
    Bedankt en hartelijke groeten:
    Corrie en Ad xxx

• 02 Februari 2015 - 16:42

Ans:

Bedankt lieve meisjes dat ik telkens een stukje met jullie mee mocht door Thailand en kon genieten van de verslagen en mooie foto's. Nogmaals een goede reis gewenst en tot snel in Nederland.
    Liefs Ans xxx

• 02 Februari 2015 - 17:55

Ted :

Ha die zussies, helaas, aan alles komt een eind, zo ook aan ruim 10 weken fietsen door Thailand (Els en Jennie) maar thuis is het straks ook weer fijn, iedereen weer zien, veel te vertellen en een mooi fotoboek maken, bedankt dat wij een beetje mee mochten reizen met jullie, soms voelde dat ook zo.
    Geniet nog van de laatste momenten en zéker van het mooie weer daar bij jullie en nogmaals een heel goede vlucht toegewenst.

XXX Hans en Ted

• 02 Februari 2015 - 22:41

Annemarie:

Lieve Jennie, bedankt voor je mooie verhalen, en foto's. Goeie reis en liefs voor Els en Gerda.
    Tot ziens, annemarie