Ho Chi Minh Stad - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh Stad - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh Stad

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

26 November 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

26 november 2015
Ho Chi Minh Stad.
Gisterenavond hier aangekomen na een goede, lange vlucht.
De bestelde taxi was er niet, maar na wat gebel en gedoe kwam dat goed. Twee auto's, één met de fietsen en Liesbeth en één met de tassen, en Annemarie en ik. Bij het hotel kwamen van alle kanten mannen om te helpen met de fietsen en de bagage.
We hebben een mooi hotel met zwembad en een bar op het dak met een mooi uitzicht over de skyline van HCM. Daar hebben we onze eerste biertjes geprobeerd.
We hebben een driepersoonskamer met uitzicht op een soort vuilnisbelt, waar volgens mij mensen wonen.
Na het ontbijt eerst de fietsen uitgepakt en weer in elkaar gezet. Ze zijn helemaal goed overgekomen. Ook hier weer hulp van het personeel van het hotel.
De fietsdozen staan hier in de kelder op geslagen te wachten op onze terugkomst.
Hierna zijn we wezen lopen. De stad een beetje verkennen. We zitten in district 1, in ZO HCM. Veel kleine straatjes met winkeltjes. En .... wat een brommers. Fietsers zie je niet veel en de auto's zijn taxi's. Oversteken is spannend. Hoe zal dat morgen met de fiets gaan.
We hebben een Chinese markt bezocht. Daar word je niet vrolijk van. Heel opdringerig proberen ze van alles te verkopen.
Het is lekker warm hier, boven de dertig graden. In de loop van de middag werd het bewolkt en dat is lekker.
Ik laat het hierbij. We gaan onze tassen organiseren, even relaxen en dan een eettentje opzoeken.
Het gaat goed met ons en we hebben zin om morgen op de fiets te stappen.
Bedankt voor de leuke reacties.
Henk en Ad gefeliciteerd moet jullie verjaardag.
Liefs van ons.

• 26 November 2015 - 11:07

Ad:

Hoi meiden.

Zo de kop is er af en nu heerlijk gaan genieten.
    Alvast bedankt voor de felicitatie voor mijn verjaardag we
    gaan het morgen nog een klein beetje vieren met de kinderen en
    kleinkinderen.
    Jennie bedankt voor het leuke schilder kunst werkje heel mooi ik zal
    aan jullie denken .
    Hartelijke groeten en veel fietsplezier.
    Corrie en Ad xxx

• 26 November 2015 - 12:03

Els:

Ha meiden
    goed te horen dat de bagage en fietsen goed zijn aangekomen.
    morgen lekker op de fiets en aan jullie tocht beginnen.
    veel plezier ik reis met jullie mee!
    Het is hier ook lekker zonnig 8 graden , valt mee!
    Veel plezier xxxx Els

• 26 November 2015 - 13:08

Vera V:

Hoi meisjes wat leuk om het verslag te lezen en ik zie zo HCM stad weer voor me.Fijn dat alles goed is over gekomen, maar ook fijn, dat jullie morgen gaan fietsen en dan uit de drukte zijn.
    Veel plezier en tot de volgende keer Vera xxx

• 26 November 2015 - 13:55

Johanna:

Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan. Veel plezier met fietsen en ontdekken.
    Liefs Johanna

• 26 November 2015 - 23:02

Robert En Willemijn:

Fijn om te lezen.
    Je zal het vast al weten maar Ajax mag nog door in de Uefa league na winst op Celtic (1-2).
    Hier is alles goed. Paula is ook langs geweest.
    Op de PH Kade is de vloer er al voor bijna 50% uit.
    Kijken jullie wel goed uit met oversteken? Groetjes van de Stoopies.

• 26 November 2015 - 23:06

Ans:

Hoi meisjes,
    het is fijn om te horen dat alles is goed gegaan. En nu genieten van jullie fietsvakantie..
    Heel veel succes en plezier daar.
    Lieve groetjes Ans.

• 27 November 2015 - 14:28

Carla:

De eerste fietsdag zit er op voor jullie. Hopelijk kwamen jullie zonder al teveel problemen de grote drukke stad uit. Geniet van de zon, hier is het grauw en miezerig. Vanavond gaan we naar de nieuwe James Bond film met Sten. Leuk toch!

• 28 November 2015 - 13:45

Ted:

Ha die meiden, de eerste dagen zitten er inmiddels op en jullie hebben vast al lekker kunnen fietsen in een rustiger gebied dan de grote stad.
    Leuk de foto's Jennie, ziet er weer heerlijk Aziatisch uit.
    Lekker genieten met z'n 3tjes, xxx van Hans en Ted