Phu Quock - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Phu Quock - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Phu Quock

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

06 December 2015 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Wat weer een fantastische dag. Een vaardag. Vroeg uit de veren, de bootsman stond om 5.30 uur in de lobby. We kregen een broodje gebakken ei mee als ontbijt. We hadden een boot met z'n drieën. Het was al redelijk druk op het water. Bootjes die net als wij naar de drijvende markt gingen. Het was nog een behoorlijk stuk tuffen. Wat een gekrioel al die boten bij de drijvende markt. Veel toeristen, maar ook veel boten met allerlei groenten en fruit en boten die die groenten en fruit kwamen kopen. Aan een stok op de boten kon je zien wat ze verkochten. Ook een soort parlevinkers die koffie ed verkochten.
Onze bootsman kocht een ananas die hij voor ons schoonmaakte. Mmmm.
Een stuk verderop was er nog een drijvende markt die een stuk kleiner was. Daar kocht hij een watermeloen en gefrituurde banaan voor ons. Een heel aardige bootsman die weinig Engels sprak, maar prima gebarentaal.
Daarna gingen we de kanaaltjes in. Eerst naar een fabriekje waar rijstnoedels werden gemaakt. Normaal hou ik daar niet zo van, maar dit was echt leuk. Heel kleinschalig. Daar hebben we thee/koffie gedronken. De volgende stop was bij een homestay waar we weer wat gedronken hebben en wat gegeten. Bij die homestay wil je niet slapen, het leken wel cellen. Heel kleine kamertjes met gedeelde toiletten en douches.
Op het water onderweg voeren de meest leuke en mooie bootjes. Bij de foto's zal ik er wat plaatsen.

6 dec
En dan zitten we opeens op de Ferry naar Phu Quock, hopelijk een tropisch eiland. Dat was ons doel, maar we wisten niet of het zou lukken.
Na twee fietsdagen en 140 km verder zagen we de Golf van Thailand. Zee.
Gisteren hebben we in Vi Thanh geslapen. Een klein plaatsje waar niet veel over te vertellen is. Wat wel heel leuk was het Sinterklaas bezoek in het hotel in Can Tho. Voor alle drie een mooi gehaakt Zwarte Pietje en een gedicht. Dank je Sinterklaasje.
Vandaag hadden we een prachtige fietstocht, het hele eind langs water en weinig verkeer. De laatste km's was het drukker met vrachtwagens en bussen.
In Rach Gia zijn we op de Ferry gestapt. Kaartjes kopen was weer een meemaaksel. Kaartjes pp 350000 dong en 30000dong per fiets. Maar de boot van 13 uur was vol, maar voor 100000 dong pp meer had een menner nog wel kaarten. Hebben we gedaan, anders konden we pas morgenochtend om 8 uur mee. Voor de fietsen vroegen ze eerst 150000 en uiteindelijk 120000 voor de drie. Steekt gewoon iemand de rest in zijn zak.
De zee is lekker rustig.
Nog even wat weetjes. Onderweg gebruiken we de telefoons en iPad met GSM. Echt super handig, je weet steeds waar je zit.
Verder houden we onderweg een Nuoc mia stop. Dat is een drankje van uitgeperst suikerriet, citroen en ijs. Heerlijk dorstlessend.
Ook zie je veel fruitstalletjes onderweg, waar we het fruit laten.
Inmiddels zitten we in een kamer met uitzicht op zee, maar daarover meer in het volgende verslag. Deze ga ik nu versturen.
Heel veel liefs.

• 06 December 2015 - 15:56

Ger:

Hoi meiden, leuk hoor en herkenbaar, geniet ervan xxx Ger

• 06 December 2015 - 16:04

Johanna:

Hoi meiden,
    geweldig leuk jullie verhaal en de foto's. Prachtig land Vietnam, lijkt me. Liefs Johanna

• 06 December 2015 - 16:09

Els:

Leuk meiden dat jullie op het eiland Phu Quock zitten.
    Daar is vast wet een palmenstrand speciaal voor Liesbeth, lekker genieten
    xxxxx van Els

• 06 December 2015 - 16:15

Lieneke En Hans:

Leuk om jullie verslag te lezen. Wij hebben Phu Quoc 3 jaar terug gedaan en het was onvergetelijk. Het hele eiland rond gefietst en zo lekker gegeten en leuke adresjes om te slapen.
    Wij wensen jullie veel fiets plezier. Ik ben benieuwd of jullie nu niet alleen de biertjes maar ook de pontjes en bruggen bij houden.
    Gr. Lieneke en Hans in Cambodja deze keer.

• 06 December 2015 - 16:39

Vera V:

Wat heerlijk al die verhalen en ik heb m'n Vietnamboek er ook maar even bij gepakt. Het gaat weer helemaal weer voor mij leven. Ik weet dat wij in het noorden ook kleine kamertjes haddden, maar deze werden verhuurd voor een uurtje.
    Gisteravond ipv Sint vieren zijn Adi en ik naar de Fabriek geweest en daar gegeten en daarna de film.
    Annemarie wat is het snel gegaan met Maryse, maar ik ben wel blij voor haar en voor jou m'n deelneming.
    Hier veel wind en niet echt koud maar niet lekker. Geniet van al het moois en tot de volgende keer. xxxVera

• 06 December 2015 - 18:11

Ted:

Hoi meiden, wat een leuke belevenissen weer, met een bootje naar de drijvende markt en leuke dingen gedaan onderweg, wij waren op Java ook naar een noedel-fabriek geweest, toch wel leuk om te zien hoe dat gemaakt en gedroogd word, heel bedrijvig, nu op een eiland, ben benieuwd, zal vast erg mooi en tropisch zijn, dus we kijken uit naar het volgende verslag en foto's.
    Lekker blijven genieten.
    Liefs van ons, Hans en Ted

• 06 December 2015 - 22:54

Ans:

Hoi meisjes, wat weer een leuk verslag en mooie foto's.Doe je voorzichtig Annemarie in de jungle? Staat je goed Jennie je zonnehoedje, je heb al een lekker kleurtje..Veel plezier maar weer verder. Lieve groetjes Ans.

• 07 December 2015 - 12:48

Dominique En Piet:

Hoi Jenny,
    wat ziet dat er alweer fantastisch uit. Heb even Phu Quock gegoogled en het ziet er zooooo idyllisch uit!!
    Dat hebben wij wel en beetje gemist in China...
    Noteer maar lekker veel tips want wij zullen nog wel eens jou (voet)wielsporen volgen ;-)

groetjes uit België

• 07 December 2015 - 13:27

Ellen:

Wat klinkt het geweldig! Het lijkt me prachtig daar. We zijn benieuwd naar de volgende verslagen. Ik vind het erg leuk om te zlezen. Geniet ervan!
    Geniet ervan, groetjes Hans en Ellen

• 07 December 2015 - 15:48

Ad:

Hoi meiden er is maar een ding ik ben stik jaloers.
    genieten genieten en nog eens genieten.
    gr. Ad.