Cai Bé - Reisverslag uit Cái Bè, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Cai Bé - Reisverslag uit Cái Bè, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Cai Bé

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

13 December 2015 | Vietnam, Cái Bè

Sa Dec.
Vandaag een leuke ontmoeting. Kathy, een meisje van 25 die studeert in Ho Chi Minh en in februari voor haar studie naar Emmen gaat. Wat ik begreep is er een soort samenwerking met een school uit Emmen. Haar vriend woont/studeert in Emmen.
We kwamen haar tegen nadat we weer eens hopeloos verdwaald waren. Gelukkig hadden we een kaartje van het hotel bij ons. Zij zag ons verdwaasd om ons heen kijken. Haar zus/vriendin heeft een klein restaurantje in de buurt en zij vroeg haar waar ons hotel was. Niet zo ver weg. Links, links en dan nog een paar honderd meter.
Wij in het restaurantje een biertje drinken en het werd heel gezellig.
Waarschijnlijk gaan we Kathy in februari in Amsterdam ontmoeten.
Gisterenavond hebben we in het hotel gegeten. De dame had haar best gedaan. Rijst met allerlei vleesvervangers. Vegetarische slagerachtig. Het was alleen allemaal veel te veel.
Vanochtend het ontbijt ook. Een broodje en allerlei zoetige dingen met kokos. Ook nu weer veel te veel en ook nog fruit.
Vanmiddag zijn we naar de markt geweest in Sa Dec. Nou, heel Sa Dec is één grote markt met veel fruit en groentes. Het ligt aan een zijarm van de Mekong. We hebben ook nog wat rond gefietst. Met een pontje mee en alvast gekeken hoe we morgen Sa Dec uit moeten komen.
We hebben ook nog het huis van Marguerite Duras bezocht. Niet zo spectaculair.
13 december
Cai Bé. We hebben weer een heerlijk plekje gevonden. Omdat er een stuk weg weg is, was het moeilijk te vinden. Een mevrouw op een brommer bracht ons er heen. Het is een hotel/guesthouse aan het water met 10 kamers. We hebben een mooie, grote kamer met een heerlijke douche. De tocht er heen was een gedeelte vreselijk. De QL 1. Gerda en Els, trauma hè. Het was maar 15 km op die weg. Het eerste stuk, wat een lawaai en drukte. Alles toetert en maakt herrie.
We begonnen vanochtend met een pont, waar we zomaar gratis met mee mochten. Een stukje verder was een brug waar we geld voor moesten betalen. Heel weinig hoor, vier eurocent.
Onderweg veel limoen.
Na vandaag nog één fietsdagen naar My Tho. Vandaar nemen we een busje naar HCM.
Nou allemaal, jullie weekend zit er bijna op. Geniet nog van het restje. Bedankt voor de reacties. Wij lezen ze graag.
Lfs en Xxx voor wie het wil van ons drieën.

• 13 December 2015 - 10:26

Liesbeth:

Wat een snelle meiden gaan daar! Holland zeker!

• 13 December 2015 - 10:50

Vera V:

wat een leuk verslag is het weer Jennie en de foto's blijven mooi en geven een goede indruk van jullie reis.
    vanmorgen niet naar de roei gegaan maar me bezig gehouden met de mails en X kaarten schrijven enz.
    was eerst vaan plan om niets te doen. Annemarie en Liesbeth bijna zit jullie avontuur er weer op JAMMER.
    lfs Vera

• 13 December 2015 - 12:07

Lieneke En Hans:

Leuk verslag, bedankt voor het schrijven ervan. Het is onderweg altijd bijzonder om mensen te ontmoeten en dan ook nog iemand die naar Nederland komt. Jammer dat alles weer zo snel gaat. Alweer bijna in Ho Chi Min City.
    Nog een tip, toen wij er waren was er in het operahouse een voorstelling gelijkwaardig aan Cirq du Soleil. Heel bijzonder met veel bamboe hulpmiddelen. Wie weet is er een nieuwe voorstelling. Nog een paar fijne dagen en een goede reis terug en naar Bangkok.
    Groetjes, Lieneke en Hans

• 13 December 2015 - 15:43

Els:

Ha meiden
    leuk weer om het verslag te lezen en de foto's erbij maken het compleet.
    nog een paar dagen voor Annemarie en Liesbeth en met Jennie straks samen fietsen in Thailand, ik heb er zin in.

nou meisjes geniet nog even in Vietnam lfs Els

• 13 December 2015 - 15:45

Els:

Vanmiddag in Utrecht geluncht met mijn kinderen en kleinkinderen, het was heel gezellig.

• 13 December 2015 - 20:38

Ans:

Hoi meisjes, na een prachtig concert vanmorgen samen met Lenie, Gerard, Johanna en Vera, naar een leuke kerstmarkt geweest in Castricum met Sefu en een vriendinnetje. Het was een prachtige dag in ons kikkerlandje.
    Wat leuk Jennie die ontmoeting met Kathy en misschien een weerzien in februari.
    Annemarie en Liesbeth geniet nog even van jullie laatste dagen daar en een goede reis terug.
    Jennie weer mooie foto's hoor, vooral die 3 flitsende dames op de fiets.
    Veel vakantieplezier verder, liefs Ans.

• 13 December 2015 - 22:21

Johanna:

Hoi meiden,
    wat een leuke foto's, vooral van de markten, vind ik het leuk. Er staat zoveel wat wij hier helemaal niet kennen! Jullie fietsfoto's zijn ook leuk.
    Jennie zou jij de verslagen ook naar de email van Vera M. willen sturen, want ze weet niet hoe ze ze moet openen vanuit Facebook.
    Liefs Johanna

• 14 December 2015 - 10:15

Vera Meester:

Hoera Fijn weer een reisverslag ik ben daar blij mee ,Liefs Vera....