Thailand - Reisverslag uit Amphawa, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Amphawa, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

18 December 2015 | Thailand, Amphawa

Thailand
Els en ik zijn allebei goed aangekomen in Bangkok.,Els vanuit Amsterdam en ik vanuit Ho Chi Minh City. Els stond bij de bagageband te wachten. Heerlijk om elkaar weer te zien.
De laatste dag in Ho chi Minh was ook weer een leuke dag. Na het inpakken van de fietsen en het verlaten van onze hotelkamer, zijn we weer naar het postkantoor gewandeld. Annemarie wilde nog een kaart versturen. Daarna naar het park waar we het Independence Palace hebben bezocht. Een paleis met veel Franse invloeden.
Een laatste hap eten en wachten op de twee taxi's die ons naar het vliegveld brachten. En .... nog even ons verwonderen over de chaos op de weg. Brommers schieten langs alle kanten rond de taxi.
We waren vroeg op het vliegveld en Annemarie en Liesbeth moesten nog even wachten voor ze in konden checken. En toen was het zover. Het afscheid en het grote wachten voor mij. Dag meisjes.
Ik mocht mij een nachtje vermaken op het vliegveld. Leuk om al die vertrekkende mensen te zien. Bij het inchecken naar Korea mensen met karrenvol dozen. Wat zal daar in zitten.
Een stuk of zes fietsen die nog ingepakt moesten worden. Wielen er uit. Karton er om heen en sealen. Dat gaat snel.
En eindelijk mag ik inchecken. Ik hoefde maar anderhalf uur te vliegen.
Toen ik geland was, was er een sms van Els dat ze bij de bagage stond met haar fiets en tassen.
Bij de uitgang stond een dame van het taxibedrijf. Het was wel een eind rijden naar ons resort in Damnoen Saduak. We hebben een prachtige, grote kamer. Verder hebben we nog niet veel gezien, want het was donker.
Onze eerste biertje en pad thai en dan slapen.
18 december
Vroeg wakker.
Na het ontbijt de fietsen in elkaar gezet. We kunnen hier helaas niet een extra nacht blijven. Vol
We hebben geld gepind en alvast een blik geworpen op de drijvende markt.
We zitten nu in Amphawa in Oh. Net als vorig jaar. We gingen eerst op zoek naar een ander resort. Wel gevonden, maar uitgestorven.
De omgeving is prachtig hier. Net als bij de Mekong Delta heel veel water met o.a. Kokospalmen.
Het is mooi weer. Het voelt minder warm dan in Vietnam.
De km-tellers doen het niet. Hopelijk krijgen we er een aan de praat.
Dit eerste berichtje uit Thailand ga ik plaatsen.
Annemarie en Liesbeth, gaat het weer thuis? Doe iedereen de groeten.
Veel liefs van de zusjes. Xxx

• 18 December 2015 - 09:46

Liesbeth:

De foto" s van HCMC komen nu door en zie dat jullie alweer op de volgende plek zitten,ik hier op de bank na een dikke 12 uur slapen achter elkaar.Wat een tijd hebben we gehad he Jennie samen met Annemarie en wat ben ik blij dat jullie samenkomen zonder problemen is verlopen.
    Vandaag wordt nog een beetje rustig acclamatiseren en een beetje de kerstster in huis brengen.Zonnetje schijnt de temperatuur is belachelijk hoog zegt de Nederlander maar ik voel me nog een beetje Vietnamee! Koud"....... Hier
    Dag dag

• 18 December 2015 - 11:32

Ted:

Jippieeeeee, de site doet het weer!!

Super om te lezen dat jullie elkaar, zonder problemen, gevonden hebben op het vliegveld van Bangkok en gelijk al naar zo'n leuke plek, bij de drijvende markt en al zo mooi gefietst langs de palmbomen, ziet er allemaal weer veelbelovend uit, krijgen we nu straatnaambordjes te zien Jennie, in plaats van de lantaarnpalen? Mooi zijn ze.
    Wij hadden vanochtend een Kerstontbijt op het werk, we werden om 6:00 verwacht, dus vroeg uit de veren, was weer erg gezellig én lekker.

Nu lekker genieten van een fietstocht door Thailand, veel plezier samen, xxx van Hans en Ted

• 18 December 2015 - 11:34

Els:

Mooie foto's in HCMC ,Annemarie en Liesbeth weer thuis, ook weerfijn.
    voor mij de eerste fietskilometer in Thailand, was weer lekker.
    De mensen zijn zo aardig, echt weer genieten.
    Zo gebakken rijst eten met een Leobiertje.
    lfs van Els

• 18 December 2015 - 13:47

Ad :

Hoi zussen nu heerlijk genieten in Thailand, we blijven het volgen,
    Corrie veel moeite met haar pootje en nog veel pijn.
    Vanmorgen een mooie vos gespot gisteren velduilen heel bijzonder in Nederland
    zitten in de polder bij de roeibaan komen uit Rusland en blijven hier overwinteren.
    Gr. Corrie en Ad xxx

• 18 December 2015 - 19:14

Ans:

Wat weer leuk om te lezen lieve Jennie en heel fijn dat alles goed gegaan is. De meisjes weer thuis en Els en jij samen in Thailand. Je foto's zijn mooi. Wat een prachtig interieur en kleur in die roze kerk en schitterend die 2 witte bloemen. Jennie en Els geniet verder van jullie fietsvakantie in Thailand. Ik 'fiets' met jullie mee..
    Liefs en knuffel Ans xxx

• 18 December 2015 - 21:33

Annemarie:

Na weken elke dag op de fiets, is de overgang in activiteit erg groot, zo'n vliegreis hakt er toch in. Jammer dat jullie niet in dat mooie resort konden blijven, maar de volgende wordt vast weer een mooie verassing. Wat heerlijk voor je dat Els bij de bagageband stond!
    Die slang, getver, doodeng, goed dat ik daar niet was. Ja we hebben het machtig gehad he Jennie, we waren ondanks de afwezigheid van Els een werk en gezellig koppel.
    Lfs Annemarie

• 18 December 2015 - 22:31

Vera M.:

Hoera ! Wat weer een mooi verslag ..
    Gezellig om te lezen ,
    Lieve Jennie en Els.ik wens jullie een fijne tijd samen
    maar dat zal wel lukken.
    Veel liefs Vera M

• 18 December 2015 - 22:34

Carla:

Ook leuk die straatnaambordjes! Fijn dat jullie allemaal goed aangekomen zijn.
    Aanstaande zondag is het bij ons kinderdag. Ze komen allemaal, hopelijk komt er niets tussen, kunnen we de jaarlijkse foto maken. Liefs uit Zaandijk