Phetchaburi - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Phetchaburi - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Phetchaburi

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

20 December 2015 | Thailand, Phetchaburi

Mooie, leuke dag vandaag. Gisteren hebben we gegeten bij een tentje op straat vlak bij waar we slapen. Lunch met papaya salade en kleefrijst. Zo lekker. Gisterenavond gebakken rijst, maar dat haalde ze ergens anders vandaan.
Vannacht heerlijk geslapen.
Na het ontbijt zijn we gaan fietsen. Zomaar nergens heen. Het is mooi hier. Veel water en daardoor is alles groen. Pomelo, sinaasappels, bananen, papaya, kokospalmen. En zo rustig, geen toeterende brommers.
Hier in Thailand weer in ieder dorp een paar tempels en geesthuisjes overal.
Terug bij ons onderkomen zijn we buiten aan het water gaan zitten. We hebben al wat vogels gezien. O.a. Een drongo met een lange staart, Chinese koekoek, soort waterhoen, enz.
Tegen de avond zijn we naar de drijvende markt geweest in Amphawa. Hier boten waar eten op gemaakt wordt, dat je aan de kant kan eten. En druk dat het er is. Je komt stapvoets voor uit. Wel erg bijzonder.
20 december
We zijn in Phetchaburi. Het stadje ligt aan de rivier Phet. Er zijn veel tempels en op een berg is een tempel en een paleis en apen. (Ad jouw Schilderijtje). Dat hebben we vorig jaar al bekeken. We blijven hier één nacht.
De tocht er heen was het eerste stuk langs een vrij drukke weg. Het laatste stuk, langs weg 2021 was prachtig. Mangroven, een kijkje op de golf van Thailand, zoutwinnerijen en rijstvelden (die bijna geoogst gaan worden). En vogels. De gewone drongo, verschillende reigers (oa de grote witte), een ijsvogel, open Bill's, bijeneters, zwaluwen en ik ben er vast nog wat vergeten.
Onderweg hebben we een ananas schoon laten maken en opgegeten. We willen proberen om iedere dag fruit te eten.
We hebben een kamer in Whitemonkey.
Nou lieve familie en vrienden dit was het weer. Nog een paar dagen en dan is het kerst. Jullie zijn vast al aan de voorbereidingen bezig.
Bedankt voor jullie reacties.
Even wat reacties op de reacties. De straatnaambordjes zijn erg leuk hier, maar te veel. Ik zal proberen bij ieder verslag een foto te doen.
Wat vervelend Cor, dat je nog steeds pijn hebt. En Ad wat bijzonder die vos en velduilen.
Car en Evert een fijne kinderdag vandaag. Stuur de groepsfoto maar door.
Sonne ook in Thailand rokjesdag. We hebben geen korte broeken mee.
Verder lieve kleinkinderen Roan, Eva, Rena en Gijs een dikke knuffel van ons.
Suus en Eelco alles goed met jullie toekomstige kleine?
En de temperatuur is hier waarschijnlijk toch lager dan in Vietnam. Zo voelt het in ieder geval. We hadden vandaag voor de wind. Hopelijk blijft die noord.

• 20 December 2015 - 09:39

Alma:

Leuk om te lezen dat jullie het leuk hebben.
    Nu we zelf in Thailand geweest zijn hebben we er een.wat beter.beeld bij.

Groetjes Alma, Sietse en.Eva

• 20 December 2015 - 10:07

Ted:

Ha die zussies, jullie zijn al lekker op dreef, lekker gefietst door de mooie natuur en al weer veel vogels gespot, ook het Thaise eten en het vele fruit valt weer in goede smaak, alom genieten dus.
    Hier al veel voorbereidingen getroffen voor de Kerst, de kinderen komen bij ons eten 1e Kerstdag, moet alleen nog de verse dingen (groenten) halen op woensdagavond, moet woensdag en donderdag gewoon werken, dus er is dan geen tijd meer om boodschappen te doen, dinsdagochtend met Hans voor controle naar Leiden, dus mijn vrije dag is ook behoorlijk gebroken.

Lekker blijven genieten meiden, wij genieten met jullie mee op verre afstand.
    Liefs van Hans en Ted

• 20 December 2015 - 11:05

Vera V:

Het is weer leuk om alles te lezen en dat jullie ook zo genieten. Ik ben deze week even weg met de X dagen,
    dis even geen reactie van mijn kant na 27 dec. weer aanwezig. Prettige dagen en tot na die tijd. Lfs Vera

• 20 December 2015 - 13:42

Johanna:

Hoi lieve meiden,
    eindelijk weer een reactie van mij. Goed om te lezen dat Liesbeth en Annemarie weer veilig in Nederland zijn aangekomen en Jennie en Els veilig in Thailand. Ik geniet steeds van de foto's. Mooie plaatjes, mooie, andere cultuur en gebruiken. Zo anders! Ik kan me een cultuurschok voorstellen voor Liesbeth en Annemarie. Zo zit je op de fiets in een lekker warm en mooi land en zo ben je thuis en moet je je inleven in Kerstmis. Sterkte Liesbeth en Annemarie! Lieve Jennie en Els, lekker samen genieten van Thailand, dan geniet ik lekker mee. Liefs en een dikke knuffel voor beiden. Johanna

• 21 December 2015 - 17:42

Carla:

O, o, o, wat weer een feest. Het ziet er geweldig uit allemaal. De groepsfoto komt er aan. Het was een topdag. We hebben genoten met elkaar. Een bezoek gebracht aan het Zaans Museum met een rondleiding. Uiteraard lekker gegeten samen. Wat kleine cadeautjes gegeven en de appeltaart voor de winnaar van onze fotowedstrijd. Steven heeft hem gewonnen. Ieder kon een foto indienen voor onze groepsapp. En de mooiste is beloond met een heerlijke Marokkaanse appeltaart. Steven dus met een mooie foto van een ....vogeltje! Lfs vanuit Zaandijk

• 21 December 2015 - 19:27

Annemarie:

Hallo lieve meisjes, hebben jullie al een pomeloo gegeten, want wat zijn die lekker he! Voelt het weer lekker Jennie, samen met Els op stap, en samen in een groot bed.
    Je hebt weer een mooi verslag geschreven Jennie, en de foto van de ijsvogel is prachtig.
    Liesbeth en ik leiden aan een fikse jetlack, nooit gehad, maar zo voelt dat dus, heel wrakkig!!
    Geniet van het vervolg.
    Lfs Annemarie