Cha-am en Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Cha-am en Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Cha-am en Hua Hin

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

23 December 2015 | Thailand, Hua Hin

Cha-am. Rond de middag hier binnen komen fietsen. Een vreemde fietstocht. We wisten niet of we goed zaten. Volgens een mevrouw op een brommer totaal niet. Rij maar achter mij aan. Na zeker 5 km achter haar aan fietsen, komen we op weg 4 uit. En dat willen we juist niet.
Oké, vriendelijk bedankt, een kleine Inky en een stuk op de 4 gefietst. Uiteindelijk waren we dat zat en namen een weg richting zee. Zeker 20 km meer gefietst dan de bedoeling was.
Het laatste stuk was erg heet, gelukkig wel voor de wind.
Wat bijzonder onderweg waren de rijst die op de straat te drogen lag en koeienboeren. Koeienstallen zonder dak en km's lang. Leuk.
We hebben nu een benedenhuisje en zien de zee vanuit ons bed. Ieder huisje heeft een vlaggetje van de nationaliteit die in het huisje logeert. Wij dus een kwart Thais. Er is ook een zwembad.
Geen km-teller blijft lastig. We gaan morgen proberen om een nieuwe te scoren.
Tegen de avond is Eed langs geweest. Ik ken haar van twee jaar terug en heb haar vorig jaar ook gezien. Fijn weerzien. Aan het eind van de vakantie gaan we haar misschien ook nog zien.
22 december
En .... een km-teller gescoord. Blij. En Els heeft een toeterbel gekocht.
Na het ontbijt een rondje gefietst naar de vissershaven met de nieuwe km-teller. Bootjes kijken blijft leuk. Alleen die visstank.
De rest van de dag, rust. Bij het zwembad hangen en zwemmen. Els haken, ik lezen. Niks mis mee.
23 december
Hua Hin.
Na het ontbijt vertrokken. Mooie, rustige tocht. Een klein stukje 4, waar we op een gegeven moment niet verder mochten want de koning kwam er aan. Wij moesten toch van de weg af.
Onderweg ananas, boomkwekerijen, orchideënkwekerij en rijstvelden. Veel vogels, oa die drongo met die lange staart. Nu bleef hij wel zitten voor de foto.
Een heel stuk hadden we een heus fietspad. Ook hier zie je steeds meer Thai met toerfietsen.
We hebben weer een mooie, schone kamer met een balkon. En een groot bed Annemarie. Lekker in het stadje vlak bij de avondmarkt, de winkeltjes en het strand.
Liesbeth en Annemarie hopelijk zijn jullie weer in goede doen en kunnen jullie genieten van de kerst.
Wij maken het goed.
Liefs allemaal en een dikke Knuf.

• 23 December 2015 - 08:14

Henk:

nou dat is weer een leuk verslag en je moet maar wat meer de weg vragen zo kom je lekker aan je kilometers ga je mee verdwalen ik weet de weg
    nou nog veel plezier verder groetjes henk xxxx

• 23 December 2015 - 18:25

Carla:

Mooie achtergrond bij het bed.

• 23 December 2015 - 22:55

Johanna:

Heerlijk verslag weer meiden! Grappige en mooie foto's. Zo leuk, ik zie een foto en dan denk ik 'mooi' en wat staat erboven: 'mooi'. Hi hi. Fijne kerst daar. Liefs Johanna

• 24 December 2015 - 00:20

Ans:

Dat is zeker een mooie achtergrond achter jullie bed dames en Els wat heb jij je best weer gedaan met het maken van de vingerpopjes. Leuk hoor om de kinderen daar blij mee te maken. Ook weer een mooi verslag Jennie. Nou meisjes fijne Kerst en liefs Ans. xxx

• 24 December 2015 - 14:58

Lea Dietz:

Wat beleven jullie weer veel. Ik ben best wel jaloers. Wensen jullie goede kerstdagen en een goed 2016.Groet Lea.

• 29 December 2015 - 14:54

Vera V:

Wat zijn er weer prachtige foto'gemaakt en wat een berg poppetjes Els heb je gemaakt erg leuk.
    Wat een kingsize bed is dat en dat zal zeker lekker slapen de foto van dat meisje op de motorfiets is kostelijk.. Morgen ga ik met Adi en Dieuwertje een lichtje wandeling maken in Amsterdam en nu eerst m'n kaartje van de foto's leeg maken voor morgen. En nu is het bijna oliebollen tijd en op 31 dec. blijf ik lekker thuis om naar Herman Finkers te kijken met een borreltje erbij.
    Lieve meiden ik wens jullie ook een fijn jaarwisseling toe voor 2016 niets dan goed en blijf genieten.
    Groetjes Vera