Dagje treinen - Reisverslag uit Phattalung, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Dagje treinen - Reisverslag uit Phattalung, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Dagje treinen

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

09 Januari 2016 | Thailand, Phattalung

8 januari
Dagje trein. Vanochtend om half zeven vertrokken. Keurig op tijd. Om kwart voor vier waren we in Phatthalung. Houten banken in de trein. Er was alleen derde klas. Gelukkig hebben we stoeltjes mee. Els heeft het hele eind op het stoeltje gezeten en ik een gedeelte. Ik wilde ook naar buiten kijken.
Zo'n treinreis blijft een belevenis. We waren de enige niet locals en kregen genoeg aandacht. Er lopen verkopers door de trein. Deze verkopers maakten niet zoveel herrie als in de andere treinen waar we met meegereisd zijn in Thailand. Ze verkopen allerlei eten en drinken.
Er zat een meneer met zijn huisdier in de trein, een haan (gewoon los) die ook steeds kraaide. Zo grappig.
De omgeving hier ziet er prachtig uit. Veel groen. Rijstvelden, rubberplantages en natuurlijk kokos, bananen. We hebben ook cassave gezien. Ook veel vogels. Onderweg al openbills, ijsvogels, witte reigers, enzo gespot.
Gisteren hebben we rond Chumphon gefietst, ook naar de zee.
Verder niet veel gedaan, een patatje bij het zwembad gegeten. Hadden we opeens zin in.
Ans, dat moestuinidee is geweldig. Wie weet komen we dat nog tegen. Moestuinen zie je wel af en toe.
We hebben net al treinkaartjes voor de terugreis gekocht. We willen met de nacht/slaaptrein naar Ratchaburi op 2 februari. Als je wacht tot 2 febr. kan je een slaapplek wel vergeten en zit je een hele nacht op een houten bank. Blij.
Phatthalung is een mooi, klein stadje met een grote avondmarkt. Daar hebben we gegeten. Voor het ontbijt hebben we kleefrijst met mango gekocht.
We zijn de enige farangs en worden openlijk aangestaard. In het hotel ook, komt ook door de fietsen. Zal niet veel vertoond zijn hier.
9 januari
Ons eerste fietstochtje hier zit er op. We zitten in een resort in Ban Thale Noi. Dat is aan het kleine meertje ten noorden van het grote meer.
De natuur is prachtig hier. Zo groen alles. En wat een rust. We fietsten voornamelijk langs het grote meer. Veel visaktiviteiten. Vrouwen die met netten in de weer zijn. Vis die op straat ligt te drogen. Verder rijstvelden en fruitbomen.
De mevrouw van het resort doet onze was. Hoeven we niet met de hand te wassen. We hebben bijna alles wat we hebben meegegeven.
In het dorpje hier is een voetbrug die door een wijkje loopt met huisjes op palen. Daar kijk je je ogen uit. Paden met zijpaden en in die huisjes zijn de vrouwen rietenmatten en manden aan het vlechten. Overal ligt riet in verschillende kleuren. De vrouwen vinden het erg leuk als we kijken, helaas kunnen we elkaar niet verstaan.
Het is vandaag kinderdag. Er staat een grote tent waar kinderen optreden. Ze zingen en dansen. Die tent zit helemaal vol ouders en kinderen. Voor de kinderen is er eten en drinken. Ook zijn er kraampjes met eten en speelgoed. Dit hebben we eerder al eens meegemaakt.
Tot zover weer even. Ik ga de foto's er bij zoeken en kijken of het gaat lukken om ze te plaatsen.
Xxxx van Els en Jennie

• 09 Januari 2016 - 10:32

Ineke:

Weer een fantastisch verslag en mooie foto's. Heerlijk meiden zo te genieten. Xxx

• 09 Januari 2016 - 12:06

Sonne:

Prachtig, we hebben weer genoten (vooral van de haan natuurlijk).

• 09 Januari 2016 - 13:16

Johanna:

Gave foto's weer meiden. Die lantaarnpalen zijn prachtig, een genot om naar te kijken. Leuk dat mijn familie ook in de trein zat! Ik vind de foto's van markten en plaatselijke bevolking erg leuk, zo probeer ik me een beetje een voorstelling te maken hoe deze mensen leven en werken. Veel plezier nog. Liefs Johanna

• 09 Januari 2016 - 13:54

Carla:

Leuk, leuk, leuk!

• 09 Januari 2016 - 14:00

Els:

Genieten hier bij het meer.
    Zo relax..
    Ik fiets constant met een Thaise glimlach rond!
    Heerlijk!!!
    lfs Els

• 09 Januari 2016 - 14:26

Vera V.:

het is weer puur genieten en prachtige foto's. die kip in de trein is ook wel heel bijzonder.
    vanmiddag naar de NJ borrel en gisteren lekker geroeid. ja Jennie daar moet je nog even voor wachten.
    Veel plezier en genieten lfs Vera xx

• 09 Januari 2016 - 19:19

Vera M.:

Wat een mooie foto''s Meisjes
    Weer heel wat te schilderen Jennie..
    Liefs Vera M.