Pak Payoon - Reisverslag uit Pak Phayun, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Pak Payoon - Reisverslag uit Pak Phayun, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Pak Payoon

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

20 Januari 2016 | Thailand, Pak Phayun

19 januari
Gisteren zijn we weer verkast. We zitten 60 km noordelijker en zijn dus op de terugweg. We hebben een prachtige kamer in Bed and Boat Ao Payoon Resort. Een kamer met Sea (lake) view. Weer vriendelijke, gastvrije, vrolijke mensen.
In Hat Yai hebben we het heerlijk gehad. De laatste avond weer op de drijvende/avondmarkt gegeten.
We hebben iedere dag wel een paar flinke tropische buien met onweer. Gelukkig nooit als we onderweg zijn.
De tocht hierheen was weer genieten. Het eerste stuk over een redelijke drukke weg met heuveltje op, heuveltje af. Toch lijkt het of je meer daalt dan stijgt.
Het laatste stuk fietsten we tussen de cocosnoot- en rubberplantages.
En we hebben in Thailand voor het eerst Nuoc Mia (suikerrietsap) gedronken.
Vanochtend waren we weer vroeg wakker. Om een uur of negen zaten we al op de fiets om de omgeving te verkennen. Eerst langs de markt voor ons ontbijt. Pannenkoekjes met pinda's, leek net pindakaas. Heerlijk. Doen we morgen weer. Er zijn hier verschillende eilandjes die met een brug verbonden zijn. Over een van de eilanden (Ko Nang Kham) hebben we gefietst. Heel mooi. Van brug tot brug zijn mooie asfaltwegen, daar buiten onverhard, maar goed te fietsen. Ook weer rubberplantages en garnaalkwekerijen.
We blijven zeker nog twee nachten.
Er zit hier ook een echtpaar uit Frankrijk. Leuk om ervaringen uit te wisselen. Zij hebben hier een brommer gehuurd. Het zijn geen fietsers. Zij wonen in Nice. Ze vertrekken morgen naar het westen, Ranong, en van daar naar een eiland. Met de bus via Hat Yai, Krabi en Phang Nga. Daar zullen ze wel twee dagen over doen.
20 januari
Onze laatste dag in Pak Payoon. Morgen gaan we weer verder. Net een gedeelte van het eiland Ko Mak overgefietst. Hier is de natuur mooier en overal asfaltwegen. Het andere eiland was authentieker. Men leeft hier van de vis en rubber.
Straks misschien nog een stukje fietsen, maar nu sabaien en kijken of ik foto's bij het verslag kan plaatsen.
Corrie we denken aan je. Hopelijk vandaag goed bericht vanuit het ziekenhuis over je pootje.
Jullie lekker winterweer. Hier mooi weer. Wat bewolkt, een windje en even boven de 30 graden.
En Vera, er lagen veel van die pakketjes verliefde vissen, wij hebben er niet aangezeten.
Doeiii allemaal en xxxxx van ons.

• 20 Januari 2016 - 06:49

Els:

Leuk verslag weer Jennie en nog steeds naar ons zin.
    Mis wel mijn lieve kinderen en kleinkinderen, nog 2 1/2 week te gaan.,toch nog lekker genieten van het mooie weer en van al het moois onderweg.
    dikke kus van Els

Johanna:

Wat een mooie foto's. Lekker weer mee genieten. Liefs Johanna

• 20 Januari 2016 - 15:36

Henk:

hai zusjes nou zo te zien hebben jullie het nog goed naar jullie zin de foto's zijn ook mooi en nog bedankt voor de tip ik moet li ook nog belle !
    ik heb weer een super wintersport gehad met vrachten sneeuw.
    nou nog veel plezier en tot het volgende verslag groetjes henk xxxx

• 20 Januari 2016 - 19:25

Vera M:

Weer een stukje meegenoten Lieve Jennie en Els
    En nog veel plezier Liefs Vera M

• 21 Januari 2016 - 13:56

Ans:

Dat uitzicht vanuit jullie kamer.. prachtig! Super oplossing toch dat kindje in die zelfgemaakte hangmat, inderdaad een mooi plaatje Jennie. Mooi verslag met mooie foto's. Meisjes dikke knuffel, liefs Ans

• 26 Januari 2016 - 12:29

Annemarie:

Een garnalenkwekerij, en ik maar denken dat die alleen maar gevist worden in zee. Mooie foto 'weer Jennie lfs.
    Annemarie