Laatste onderkomen aan het meer - Reisverslag uit Phattalung, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Laatste onderkomen aan het meer - Reisverslag uit Phattalung, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Laatste onderkomen aan het meer

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

28 Januari 2016 | Thailand, Phattalung

26 januari
Vandaag geen regen, wel dreigend. En Carla en Evert, zijn jullie weer aan de beterende hand. Jullie gaan binnenkort naar Londen, handig als de buikgriep dan over is.
Wij voelen ons inderdaad af en toe Maxima's. Constant hallo, zwaaien, lachen, duimen, toeteren. Zal wel weer wennen zijn straks in Nederland.
We hebben ons net op een overheerlijke sorbet getrakteerd. We hadden laat geluncht en hadden geen trek in nog een bord warm eten.
27 januari
Vanochtend weer vroeg op de fiets. Zwaar bewolkt. Houden we het droog. Nee dus, na 10 km een buitje, we moesten nog ontbijten, kwam goed uit.
Langs de kust fietsen met een behoorlijke wind uit het westen. Ik kan mij voorstellen dat ze de weg wel eens afsluiten. Golven beuken op de kust die amper beschut is. Stukken weg met zand dat over de beschoeiing heen is gespoeld. Hele stukken beschoeiing ook weg. De weg is op sommige plaatsen ook gedeeltelijk weggeslagen. Je zal er maar wonen. En dat doen er genoeg. Sommige huizen zijn alleen door het water bereikbaar.
We hadden al besloten om het land weer in te gaan. De stranden zijn overspoelt met troep, vooral tempex, maar ook slippers, jerrycans, touw, enz. Die troep komt van zee.
We zitten nu in een mooi resort 'Huai Nam Resort' voor 400 bht, iets meer dan € 10.
We hebben een huisje met veranda aan een klein meertje.
Onderweg was het verder droog en zelfs zo nu en dan de zon.
Het regent veel nu, maar ik denk niet dat het regentijd is. We hebben er geen last van. Een dag heeft het bijna constant geregend, voor de rest af en toe een buitje, meestal als we al een onderkomen hebben en 's nachts.
Ik las in de krant dat het weer in Thailand van slag is. Het is erg koud voor Thailand en zelfs op sommige plaatsen nachtvorst. Dat zal wel in de bergen zijn. Hier is het toch behoorlijk warm, zeker als de zon schijnt.
27 januari
Half acht op de fiets. Nog geen km gefietst en een plensbui. Wij een erf met een huis met een veranda op gefietst. Zien niemand, maar alles staat open. Toch maar onder het afdak gaan zitten. Eerst een oude dame, het is goed we mogen op de bank zitten. Toen een dame met een kindje, toen een tros bananen en toen nog twee meisjes. Het werd weer gezellig.
Daarna geen regen meer gehad, zelfs zon. We gingen richting Thale Noi. Eerst een km of 20 naar het zuiden en toen over de nieuwe weg tussen de twee meren door. Heel mooi. Daar hadden we wind mee, die is west.
We wilden in Thale Noi een resort nemen, Thale Bua resort. Nou dat zag er niet uit. Iets anders zagen we niet. Toen zijn we doorgefietst (ruim 20km) naar het Lam Pam Resort. Daar hebben we nu een mooie kamer, uitzicht op een klein watertje. Ook hier laat het onderhoud te wensen over, maar de kamer is prima, groot en schoon.
We hebben ruim 70 km gefietst.
We hebben eerst viskoekjes met een biertje genomen en daarna een heerlijke douche.
Het wasje hangt en ik ga dit zo op de site zetten.
Iedereen weer heel veel lieve groeten van ons. We zijn aan de laatste loodjes bezig. Het rondje hier is af. Eigenlijk twee rondjes. Eerst naar het zuiden en later ook nog een rondje noord.
Tot het volgende verslagje. Fijn weekend.

• 28 Januari 2016 - 14:28

Marjanne Zoon:

Hallo Jennie,
    mijn man en ik zijn vrienden van Hans en Ted en volgen jouw/jullie reizen met veel plezier.
    Wij zijn gisteren teruggekomen van een rondreis door Vietnam van 3 weken en hebben een paar plaatsen ook aangedaan en dingen bezocht die jullie ook gezien hebben. Erg leuk om dingen te herkennen.
    Jullie vonden dat er weinig vogels en dieren te zien waren in Vietnam en dat viel ons ook op.
    Dus hebben wij onze reisleidster gevraagd hoe dat zat.
    Het blijkt dat tijdens de oorlog alles wat kon vliegen, kruipen of lopen is neer geschoten om te eten.
    Er is een uitdrukking dat alles wat 4 poten heeft gegeten werd, behalve tafels en stoelen.
    Dat is ook de reden dar er zo weinig vogels en insecten zijn, de mensen aten echt alles omdat er niets anders was.
    Wij delen je mening dat de Thaise mensen toch vriendelijker en opener zijn.
    Wij hebben evengoed genoten van het land, de mooie natuur en de prachtige dingen die we allemaal gezien hebben.
    Genieten jullie nog in het mooie Thailand, we blijven met jullie mee genieten. Dank hiervoor.
    Groeten en nog veel veilige kilometers,
    Arie en Marjanne Zoon

• 28 Januari 2016 - 19:31

Johanna:

Hoi meiden, die sorbet ziet er wel erg lekker uit!
    Jeetje je huis zou toch zo in het water staan, dan zou ik me geen zorgen maken over natte voeten, maar over natte inboedel.
    Vervelend he, die wind. Gisteren waaide het hier ook zo hard, om gek of depri van te worden. Vandaag viel het wel mee, maar morgen weer harde wind. Als ik dan met Luna buiten loop, zal ik aan jullie denken! Voor nu nog heel veel plezier en lekker genieten. Leuk dat we 9 februari met de tekenclub compleet zijn.
    Liefs Johanna

• 28 Januari 2016 - 21:45

Vera V.:

Dag lieve meiden het is toch wat met al dat water over de weg, je zal er maar wonen. Gelukkig konden jullie schuilen. Hier is het weer zeer wisselvallig. Gisteren veel wind, maar vandaag goed en morgen zijn de voorspellingen niet goed. Ik ga naar Tineke toe om te kijken naar de vakantie, ben benieuwd wat het gaat worden. Nog even een paar dagen en dan vrijdag weer thuis gek idee, maar geniet ervan.
    Groetjes en liefs Vera mooie foto's

• 29 Januari 2016 - 08:00

Henk:

hoi meiden leuk zo die huisjes boven het water pas op dat je niet over het hekje valt !
    ik moet jullie ook nog de groeten van de bloedbank meiden doen geniet nog even lekker door
    groetjes henk

• 29 Januari 2016 - 09:58

Lenie:

Hoi Els en Jennie

Wat kan je toch genieten op een eenvoudige manier. De kleine dingen maakt jullie reis groots!
    Geniet Van De laatste" loodjes". Zijn niet altijd het zwaarst

• 29 Januari 2016 - 19:27

Ted:

Wat een mooi onderkomen hadden jullie weer gevonden zo aan het water leuk hoor.
    De schuilplek ook mooi zeg, wat een mooi huis, was een prima plekje om de bui even af te wachten.
    Geniet nog van jullie laatste dagen in het zuiden, zal vast geen probleem zijn.

Vandaag en afgelopen nacht Cody weer gehad, heb weer heerlijk kunnen genieten van dit mannetje, opa Hans ook, want hij had lekker zijn vrije vrijdag, Cody is nu weer naar huis, net opgehaald door Kuno.

Leuk ook de reactie van Marjanne en Arie (zie bovenaan), onze vrienden uit Wormer, wij kennen hun van de verre reizen, maar zijn nooit met elkaar op reis geweest, zij hebben dezelfde landen als ons bezocht, Sri Lanka, Thailand en Indonesië, nu waren zij dus in Vietnam en hadden jullie op de voet gevolgd.

Vond het leuk om te zien dat jullie ook de Jukebox TOP 200 gedeeltelijk geluisterd hebben, jullie hadden zelfs mijn naam nog gehoord, hahaha, ik heb zelf 3 keer mijn naam langs horen komen, was een heerlijke radiodag met alleen maar muziek van vroeger, veel jeugdsentiment kwam voorbij.

Nou zussies, geniet nog van de laatste daagjes met volle teugen, want op is op en is er geen weg meer terug!!

Liefs van ons Hans en Ted

• 30 Januari 2016 - 12:27

Annemarie:

Hoi meisjes, wat een sjiek huis waar jullie gingen schuilen! En wat een mooie foto van Els fietsend op een soort dijk, Tjeempie wat een golven he, 't lijkt IJmuiden wel!!.
    Hier lekker weer herfst, tijd om de binnen klussen weer te doen. Geniet van de laatste meters,
    Lfs. Annemarie