Cha-am en Hua Hin - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Cha-am en Hua Hin - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Cha-am en Hua Hin

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

29 November 2016 | Thailand, Cha-am

27 november 2016
Vanochtend vroeg uit de veren en op de fiets richting zuiden. De bedoeling was Phetchaburi, maar dat plan ging overboord. We zijn bijna tot Ban Laem gekomen. Toch 55 km gefietst. Morgen gaan we weer verder, maar vergeten Phetchaburi.
We zitten in een mooi bungalowparkje aan de rivier.
Het is weer leuk om onderweg te zijn.
Sonne, zadelpijn valt wel mee. Ik niet in ieder geval.
28 nov.
We zitten weer vroeg op de fiets richting Cha-am en fietsen tussen de zoutpannen en steeds een glimp van de Golf van Thailand.Een mooie fietsdag. Windje in de rug en bewolkt. Niet zo heet gelukkig.
Onderweg blijft genieten. Mensen wijzen je ongevraagd de weg naar Cha-am. Ruiken ze dat we daar heen willen.
We slapen in Cha-am in mooie huisjes bij een groot hotel, met zwembad en aan de overkant van de weg de zee met redelijke golven. Helaas voor Els. Een golf van achteren en weg bril. Voor de verzekering heeft Els een aangifte nodig. Dat was weer een meemaaksel. Engels spreken ze niet op het bureau, dus werd er een dame bijgehaald die Engels spreekt en alles vertaalt. Els heeft een geschreven aangifte in het Thais met een handtekening van een grote baas met veel sterren.
29 nov
Hua Hin. Leuke fietstocht langs een irrigatiekanaal. Veel water staat er niet in. Weer de wind in de rug en niet te heet. We zitten nu in Bird Guesthouse met een groot terras aan de zee. Drie jaar terug heb ik daar ook geslapen.
Vanmiddag het prachtige station met een wachtkamer voor de koning bewonderd. Er hangen foto's van de koning. Mooi. Daarna naar de zee. Weer veel golven. Heerlijk gezwommen en geen bril verdwenen gelukkig. We hebben naar het kitesurfen zitten kijken. Mooie sport.
Net gehoord dat waarschijnlijk 2 december de nieuwe koning gekroond gaat worden. Had nog wel even kunnen wachten wat ons betreft. De nieuwe koning schijnt niet zo geliefd te zijn. Als het maar rustig blijft.
Dit was het weer. Morgen weer vroeg op voor het volgende stukje zuidwaarts.
Heel veel liefs van ons.

• 29 November 2016 - 15:44

Willemijn:

Jeetje, wat een avonturen weer allemaal! Kan Els nog wel wat zien zo zonder bril? Of zijn ullie nu haar 'blindengeleidenhondjes'?
    En inderdaad wel spannend hoe het volk gaat reageren op de kroning. Ik hoop heel hard met jullie mee dat het rustig blijft. Maar jullie maken het wél mooi mee, zo'n historisch moment! Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen. Geniet lekker daar!
    Hier is het trouwens stiekem echt wel koud aan het worden. Vannacht de min 7 aangetikt.

• 29 November 2016 - 16:25

Carla:

Het klinkt weer superleuk. Behalve dan de bril van Els. Hopelijk heeft ze een reserve.
    Voor Liesbeth en Annemarie: vanmiddag een jaarverslag opgesteld voor de barcommissie, samen met Laurens. We zijn vast de eerste van alle commissies. ;-)

• 29 November 2016 - 19:03

Vera:

Weer gezellig om te lezen ,Jammer Els weg bril wat zal je geschrokken zijn!!

• 29 November 2016 - 20:58

Angelique:

Vanmiddag kwam ik Suus tegen met Eefje bij de AH. Wat een schatje is het toch! Ze lag heerlijk te slapen met haar konijntje:).Wat zal je haar missen Jennifer en ze missen jou ook maar hoorde dat jullie gelukkig veel contact hebben.
    We genieten natuurlijk weer mee met jullie belevenissen.
    Thuis is het gelukkig iets rustiger met Yaira.
    Veel plezier meiden en tot de volgende keer weer! Xxx

• 29 November 2016 - 22:13

Johanna:

Balen van de bril Els! Wat een avonturen weer.
    Hoop met jullie mee dat de kroning rustig zal verlopen. Verder nog veel fietsplezier.
    XXX Johanna

• 30 November 2016 - 08:42

Lieneke Castel:

We gaan jullie fietsverhalen met weemoed volgen. Voor ons dit jaar in ieder geval geen fietsvakantie in Azie en dat vinden we toch erg jammer. Gelukkig genieten we van jullie belevenissen. Er zijn zat brillenwinkels in de grotere plaatsen, allen het nadeel is dat het een paar dagen duurt eer je bril klaar is. Ze worden niet in de winkel klaar gemaakt. Ik heb goede ervaringen met een bril in Vietnam. 's morgens uitgezocht en de ogen profesorisch gemeten, s middags lag de bril al gereed in de winkel. Ik heb 1,5 jaar plezier van mijn bril gehad tegen een fractie van de kosten in Nederland. Veel fiets plezier en geniet ervan!

• 30 November 2016 - 11:00

Ad:

Het ziet er weer mooi en gezellig uit maar even over die ene foto
    wat is dit ? dit dus. Maar wat is het ?
    Nou Els wat betreft je bril ik weet wat het is .Ik heb het zelfde meegemaakt
    in Bulgarije een grote golf weg bril.gelukkig altijd een reserve bril bij me.
    Weer veel fietsplezier toegewenst,we gaan het volgen.

• 30 November 2016 - 20:37

Ans:

Mooie foto's weer meisjes en wat een pech Els van je bril. Heb je een reserve bril bij je? Leuk om jullie verslag te lezen en zo met jullie mee te genieten. Veel plezier daar! Liefs Ans xxx

• 02 December 2016 - 11:39

Els:

Lief dat jullie zo meeleven met mijn brilavontuur.
    Gekukkig doet de reserve bril het ook goed, wel een koordje nu, want ik heb maar een reserve bril
    lfs Els

• 07 December 2016 - 11:25

Annelène:

Héél jaloers ben ik op jullie, zo lekker zwemmen in de zee en ook nog een beetje vliegeren (zo komt de dag wel om en een mooie foto trouwens ). Wat en belevenis dat onweer. Mooie ervaring. Hebben jullie Sint gevierd? Lekker blijven fietsen, ik vind het fantastisch. Rijden ze daar ook met mondmaskers voor? Ik denk erover er ook maar en te kopen. Mijn kleding wordt heel erg vies en dat vuil komt toch ook in je longen. Allemaal stof van de straat. Goede reis en veel plezier voor jullie vier. Annelène