Eerste kerstdag - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Eerste kerstdag - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Eerste kerstdag

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

25 December 2016 | Thailand, Krabi

25 Dec 2016

Eerste kerstdag. We zijn in Krabi, twee nachten. Een leuke stad en een mooie kamer.
De fietstocht gisteren hierheen was prachtig. Een weg tussen de rotsen door en geen heftige klimmen.

Krabi ligt aan een brede en lange inham van de zee. Helaas kan je niet zo maar naar de andere kant, er zijn geen bruggen.

We hebben een tochtje gemaakt met een longtailboat, dat hebben we ook tien jaar terug gedaan met Gerda en Ad.
Toen kwamen we in een vissersdorpje terecht met heel grappige vissen, een kogelvis en een spugende vis. Die hebben we nu niet gezien. Wel een prachtige grot met lichtinval van boven.
En door de mangrovebossen. Mangroven zijn bomen en struiken die groeien op de overgang van land en zee. Hun wortels staan in het zoute water.

Er zijn hier prachtige lantaarnpalen, straatnaamborden en verkeerslichten. Ze zijn gek op kunst. In het park staan veel beelden van dieren en aan de boulevard langs het water staat ook veel kunst.

Mooi zijn de apen die verkeerslichten vasthouden. Ze stellen de beroemde voorouders van Krabi voor, de staartloze Siamopithecus oceanus, wiens veertig miljoen jaar oude resten in een ligmietmijn in het zuiden van de provincie zijn gevonden en waarvan de wetenschappers denken dat ze een vroege schakel vormen in het evaluatieproces van aap naar mens.

Dit was onze eerste kerstdag. Morgen weer een fietsdag. Waar zullen we morgen slapen?

Eet smakelijk straks en eet niet te veel.

1000 kerstkusjes van ons.

• 25 December 2016 - 12:54

Els:

We genieten enorm samen.
    straks onze kerstmaaltijd ik denk dat het gebakken rijst of noodles gaat worden (geen gebraden kalkoenl)
    en heerlijk buiten eten.
    lfs van Els

• 25 December 2016 - 13:58

Ted:

Ha die zussies, allereerst Vrolijk Kerstfeest, wat is Krabi en omgeving toch mooi, prachtige lantaarnpalen. Jullie hebben weer mooie dingen meegemaakt, geniet van jullie Kerstdiner en voor morgen veel fietsplezier, ben benieuwd naar de volgende bestemming, blijven genieten in ieder geval, xxx van ons

• 25 December 2016 - 14:28

Johanna:

Lieve meiden,
    hele fijne kerstdagen! Wat een mooie foto's weer. De lantaarnpalen en stoplichten zijn echt uniek en wat een prachtige natuurfoto's!
    Geniet nog lekker saampies ik geniet met jullie mee.
    Liefs Johanna

• 27 December 2016 - 17:36

Carla:

Het is weer prachtig. Kan een mens dat allemaal wel verwerken?
    Fiets lekker samen. Ga ik vanavond verder aan de pentekening. Ook leuk om te doen. ;-)
    xx

• 29 December 2016 - 18:25

Ans:

Vrolijk Kerstfeest meisjes! Mooie verslagen en prachtige foto's Geniet er van! liefs Ans xxx

Vera V:

Dag lieve meiden ben gister thuis gekomen vanuit Beinsdorp en heb weer veel te lezen. Wat een leuk verslag is het weer geworden met mooie foto's. Ga nu snel naar het andere verslag.