Ko Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ko Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ko Lanta

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

30 December 2016 | Thailand, Ko Lanta

26 Dec 2016

65 km gefietst en in een super leuk onderkomen: Krabi Life Homestay.
Het lijken net stenen kruiken rond een zwembad. Een familiebedrijf. Vader, moeder en twee zonen. Een van de twee heet Rong en heeft rastahaar tot bij zijn knieholtes.
Water, thee en koffie mag je vrij pakken. Voor de rest moet je noteren wat je gebruikt en bij vertrek reken je alles af.

We hebben bijna het hele stuk over highway 4 gefietst.. Dat kon niet anders. Op zich een mooie weg met veel groen, alleen toch redelijk wat verkeer.
Onderweg ananas- en pomelostalletjes. We gingen voor de pomelo.

27 Dec

Vanochtend vertrokken richting Ko Lanta en daar zitten we nu. 10 km op de 4, daarna 30 km over een mooie iets heuvelachtige weg naar de Ferry die ons naar Ko Lanta Noi bracht. Toen 10 km naar de brug naar Ko Lanta Yai. Noi is klein en Yai groot.
We zitten in het eerste resort dat we zagen. Een resort met een zwembad aan het strand.

29 Dec
Na twee nachten verkast. Nog geen 10 km, maar heel anders. Een prachtige baai, Long Beach. Een kamer een paar minuten lopen van het strand. We konden helaas niet ook voor oud en nieuw boeken, is al vol. Heel veel onderkomens zijn vol hier. Nu hebben we iets gevonden via booking.com met zwembad en niet ver hier vandaan.

Fototoestel heeft het begeven. Hij is op stenen vloer gekletterd. Gelukkig heb ik Liesbeth haar fototoestel. Laten repareren lukt hier niet.
Je fototoestel doet het goed Liesbeth.

30 Dec

Mooie fietsdag op Lanta. Aan de westkant zijn de baaien met prachtige witte stranden. Daar zijn ook de meeste resorts en restaurants. In het midden van het eiland loopt een bergketen. Er lopen daar twee wegen doorheen en aan de noordkant kan je ook in het oosten komen. Het oosten is rustig, er is weinig accommodatie. We zitten in het westen en zijn vandaag overgestoken naar het oosten. Zo mooi en zo authentiek nog. Je hebt daar Lanta old town. Mooi, klein stadje met huizen en restaurants op palen. Niet alleen Amsterdam is gebouwd op palen.

We zagen een bordje met Way to the Beach. Wij daar heen. Een gravelpad dat ophield bij een brugje van bamboe en palen aan elkaar geknoopt. Een smal pad ging door de mangroven naar de zee. Niks geen strand, maar zo mooi. We liepen door de mangroven.

We hebben meer dan 45 km gefietst.

Het laatste stukje is van even terug, maar er viel niet zo veel te melden.

Morgen oudjaar. Een goed uiteinde allemaal en een mooi begin van 2017.
We zijn benieuwd hoe ze het hier vieren. Zal wel met heel veel wensballonnen zijn. Helaas voor de vissen en vogels.

1000 kusjes van ons

• 30 December 2016 - 12:42

Liesbeth:

hallo meiden,
    wat ziet er allemaal heerlijk uit ,hoewel die kruikjes zijn wel een beetje over de top, maar de zwembadjes daar en tegen heerlijk !Machtige foto"s Jennie en wat een machtige kust toch weer met mooie baaien, ik mis het wat hier kijken we in de dikke mist.Op naar het volgende eiland meiden en mogen alle wensen die jullie omhoog sturen uitkomen.
    Liefsbeth

• 30 December 2016 - 12:44

Ted :

Meiden, meiden, wat is het toch genieten daar bij jullie, die wandeling door de mangroven richting zee, geweldig mooi, de bruggetjes zo leuk, het lijkt mij een heerlijk eiland om te verblijven wandelend of per fiets, lekker blijven genieten.
    Wij wensen jullie voor morgen een mooie Oudejaarsavond en een heel mooi begin van het Nieuwe Jaar.
    xxx van ons, Hans en Ted die genieten van de TOP 2000, jullie ook?

• 30 December 2016 - 16:21

Ger:

Wat is het daar mooi meiden en jullie houden het lekker relaxed. Een mooie jaarwisseling en geniet ervanervan xxx Ger

• 30 December 2016 - 18:26

Johan En Gemma:

Met veel interesse en plezier lezen we jullie reisverslag en bekijken uitgebreid de foto's! We wensen jullie een prachtige jaarwisseling met de daarbij horende goede wensen voor het nieuwe jaar. Een fijne voortzetting van jullie reis!
    Hartelijke groet van Johan en Gemma vanuit een grijs Wormerveer

• 30 December 2016 - 19:19

Vera M.:

Lieve Jennie en Els..Fijn dat jullie zo genieten.En wat maken jullie veel kilometers Kanjers.......Morgen een fijne Oudjaarsavond en een goed begin voor het Nieuwjaar ..Veel liefs Vera ,M

• 31 December 2016 - 10:45

Evert Terra:

Hallo Jennie en Els, alvast een heel gelukkig nieuwjaar gewenst vanuit het koude en grijze Zaandijk.

• 31 December 2016 - 15:41

Ans:

Lieve Jennie en Els, fijne jaarwisseling en een heel mooi en gezond nieuwjaar gewenst uit ons koude kikkerlandje! Prachtige foto's weer! Liefs Ans xxx

• 31 December 2016 - 19:14

Annemarie:

Lieve Jennie en Els,
    Wat heb je die zee-arend prachtig gemaakt, knap hoor!
    Wat een heerlijke zwembadjes en prachtig strand!
    Geniet nog van het heerlijke land en het fietsen!
    Ik fiets al 2 dagen met m'n Aziatische Rih, door het berijpte Zaanse landschap, ook prachtig!
    Een heel gelukkig 2017!
    Liefs, Annemarie