2017 - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu 2017 - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

2017

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

02 Januari 2017 | Thailand, Ko Lanta

31 Dec 2016

Eerst over het weer. Het is nog steeds rond de 30 graden. Als het zonnig is, voelt het warm aan. Vaak is het (half)bewolkt met af en toe een buitje. Eigenlijk heerlijk weer omdat het niet te heet is

We genieten en vinden Ko Lanta erg leuk en mooi. We hebben veel leuke contacten, bij onze resorts, maar ook onderweg als we aan het fietsen zijn. We worden vaak met open mond nagekeken. Toeristen vragen hoe we dat doen zo'n fietsvakantie. Men weet niet dat dit kan.

Iedere baai is anders. Long Beach heeft een mooi, breed zandstrand en Klong Khong bij laag water stenen en is kneuterig/hippie achtig. Kijk maar naar de foto's.

En ... we luisterden inderdaad naar de top 2000.

We zitten in ons nieuwe onderkomen (derde op Ko Lanta) en het plenst. Het is half vier. We komen net van het strand. Eerst bij het zwembad gezeten en gezwommen en daarna aan het strand geluncht.
We zitten aan de noordkant van Klong Khong Beach. We hadden via booking.com Popular Lanta Resort geboekt. Mooi, nieuw kleinschalig resort. Oké, we waren aan het uitpakken, kwam de vraag of we naar een ander resort wilden (eigenlijk erg dwingend). Wij daar kijken, een bungalow aan het zwembad, maar een mindere kamer/bed. Uiteindelijk toch maar gedaan, nu incl ontbijt. Eigenlijk ook een prima huisje. Lanta New Beach heet het hier.

Liesbeth en Annemarie, hier op Lanta zijn veel resorts van moslims en veel vrouwen dragen een hoofddoek. Tempels zie je hier niet.

1 jan
2017 is begonnen. Op het strand was de count down en bij nul barstte het vuurwerk los. Hier loopt niet iedereen al dagen met vuurwerk, maar wordt het op bepaalde plaatsen afgestoken, we denken door de eigenaren van de restaurants. Daar kan Nederland nog wat van leren.
We zijn maar even op het strand geweest. Wilden FaceTimen met de kinderen, dat lukte niet.

Vanochtend wilden we naar een orchideeën/vlindertuin. Konden we niet vinden, wel een gravelpad tussen de rubber- en oliepalmboomgaarden. Een mooi mountainbikepad voor Henk.

Morgen gaan we weer naar ons vorige resort bij Long Beach en woensdag naar Phi Phi.

2 jan
Weer terug in Lanta Smile Resort. Onze laatste dagen op Lanta.

Gisteren kwam er een invasie locals in ons vorige resort. Drie gezinnen met kinderen. Minstens twintig personen. De kinderen doken meteen in het zwembad, de oudsten ontfermden zich over de kleinsten. Machtig gezicht.
Vanochtend gaf Els aan de kleintjes een vingerpopje. Vonden ze helemaal fantastisch. Op een gegeven moment stonden ze wel met z'n tienen om ons heen. Ze komen uit de buurt van Hat Yai, het merengebied in Zuid-oost Thailand, waar Els en ik vorig jaar zijn geweest.

Het is vijf uur. We zitten voor ons huisje. We hebben aan het strand geluncht, gelezen en gezwommen. Het is heerlijk hier.

Allemaal oud en nieuw overleefd, ook de beesten?
Wij gaan vanavond aan de gebakken vis in soyasaus. Die was van de week zo mmmm.

Liefs van ons.

• 02 Januari 2017 - 12:43

Johanna:

Hoi lieve meiden, een gezond en gelukkig 2017.
    Ik weet dat jullie bijna aan de andere kant van de wereld zitten, maar foto twee is wel heel demonstratief!
    Mooie foto's weer. Nog even lekker genieten. XXXXXX

• 02 Januari 2017 - 14:19

Paula:

Goed om te lezen dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben! Wij hebben heerlijk genoten van onze week vrij met z'n drieën, elke dag naar buiten. Vanaf morgen weer aan het werk. Nog een paar fijne weken, geniet! Dikke kus van ons.

• 02 Januari 2017 - 14:59

Ans:

Jennie en Els gelukkig nieuwjaar met liefde en gezondheid! Mooie foto's en verslag! Veel vakantieplezier nog even. lfs. Ans

• 02 Januari 2017 - 15:52

Henk Van Paassen:

hoi meiden dat is nog even lekker genieten en dat met de top 2000 zeker een hele lange antenne ook leuk al die kinderen met de vingerpoppetjes geniet nog even lekker verder het is nu wel snel om
    groetjes henk