Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ko Phi Phi

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

04 Januari 2017 | Thailand, Ko Phi Phi Don

2 jan 2017
Een bijzondere dag.
Vanochtend eerst met een songthaew (taxi) naar een Sea gipsy village. Dat hadden we wel over kunnen slaan.

Daarna lunchen en op de fiets naar het noorden, naar Saladan om kaartjes voor de Ferry naar Phi Phi te kopen. In Saladan zijn markten en winkels. Een heel levendig stadje.
Wij nog even rondfietsen daar, komen we in een echt vissersdorpje. Zo ongelooflijk mooi en authentiek. Hopelijk zetten ze dat niet als toeristische attractie op de kaart.

Daarna even relaxen bij het huisje en naar het strand. Daar lekker zitten lezen en gegeten met een heuse cocktail. Mmmm. Het eten was vis in groene curry, ook mmmm.

Op Ko Lanta hebben de eettentjes en barren allemaal heel kleurige lampen en lampionnen. Vrolijk gezicht.

De weblog is 84000 keer bekeken, op naar de 85000.

3 jan
Ko Phi Phi. Druk, druk, druk. Amsterdam is er rustig bij. We hadden geen slaapplek geboekt. Bijna alles full. We wilden meteen op de boot naar Phuket stappen, ook full.
Uiteindelijk een veel te dure hotelkamer gevonden. Maar ja, op het strand slapen, dat is voor de jeugd.
Fietsen zal hier ook niet gaan. Waar alles is, daar zijn looppaden. Die looppaden zijn overvol. Alles wordt hier per boot aangevoerd en dan overgeladen op handkarren. Op die voetpaden rijden ook nog eens honderden van die karren.

Phi Phi heeft pracht blauw water en baaien waar longtailboten voor anker liggen. Dat is een mooi gezicht, maar eigenlijk het enige positieve.

Oja en overal kan je tattoos laten zetten. Ik denk bij zeker wel 100 tentjes. En veel massagesalons. Ook minstens 100.

Wij gaan nu morgen met de boot naar Phuket. Boot hebben we al geboekt en voor de zekerheid ook een onderkomen. We gaan eerst ten zuiden van Phuketstad befietsen. We willen zondag in Phuketstad zijn. Er is daar dan een grote markt.

We hebben zin in morgen en Phi Phi kunnen we wegstrepen.

Henk je blijft een grapjas.

Veel Lfs van ons

• 05 Januari 2017 - 10:37

Ted :

Hoi meiden, wat jammer dat Ko Phi Phi zo tegenviel, daarentegen was Ko Lanta weer heel verrassend, mooie dingen gedaan daar, soms valt het mee en soms valt het tegen, ook leuk het nog niet echt ontdekte authentieke vissersdorpje op Ko Lanta, wat je al niet ontdekt op de fiets, heerlijk.
    Nu inmiddels in Phuket, hebben jullie een goede overtocht gehad?
    Heel veel (fiets)plezier weer daar en lekker blijven genieten.
    xxx van ons

• 05 Januari 2017 - 19:33

Annemarie:

Leuk verslag Jennie, volgende keer moet Els maar weer eens een foto nemen van jou!,
    Maar wat een drukte daar zeg, allemaal, door de kerstvakantie?
    Weer naar Phuket, phuketstad ?
    Liefs, Annemarie