Weer thuis - Reisverslag uit Westzaan, Nederland van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Westzaan, Nederland van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

17 Januari 2017 | Nederland, Westzaan

16 jan 2017

Weer thuis, na een lange vliegreis via Dubai. We kwamen een kwartier eerder aan dan gepland, maar het duurde minstens een uur voor onze fietsen er waren.

Ien, Jan, Carla en Evert hebben een hele tijd moeten wachten voor wij door de deur kwamen.

Mijn fiets kon bij Ien en Jan achterop de auto en Els ging met de trein naar Gouda.
Vakantie is heerlijk, maar thuis komen ook.

Als eerste, bedankt voor de fijne reacties. Leuk om iets van het thuisfront te horen. Het verslag is veel gelezen, inmiddels meer dam 85.000 keer.
Lieneke en Hans we hopen echt dat jullie binnenkort weer een mooie reis kunnen maken. Wij gunnen het jullie van harte.

De fietsen hebben het super gedaan. Geen lekke banden of andere ongemakken.
Het is zo fijn om een fiets bij je te hebben. Dat maakt het reizen zoveel makkelijker en leuker.
We hebben ongeveer 1500 km gefietst. Niet spectaculair, maar wel 1500 mooie kilometers.

Onmisbaar is het waterkokertje. Die we altijd gebruikten gaf na ruim 20 jaar gebruik, de geest. Gelukkig konden we hier een nieuwe kopen.
's Ochtends op bed een kopje thee of koffie. En heet water in de thermoskan voor onderweg.

Ook de kleine stoeltjes doen altijd trouw hun dienst, onderweg als we geen zitplek vinden en bij onze onderkomens als er geen lekkere stoelen zijn.

Onderweg hadden we contact met het thuisfront via FaceTime. Heerlijk om de (klein)kinderen, familie en vrienden te zien en te spreken. Zo dichtbij.

We hebben veel zee en stranden gezien. De Golf van Thailand en de Andaman Zee en regelmatig een Ferry of longtailboat naar de eilanden genomen. Ook wat tochtjes met een longtailboat voor de grap.

Opvallend weinig vogels gezien. Komt dat door dat we weinig rijstvelden hebben gezien, of heeft dat een andere oorzaak? Vogelgriep?

Heerlijk gegeten. Vaak vis, pad thai, gebakken rijst, papaya salade, groentes in diverse sauzen. Steeds mmmm.

De biertjes smaakten heerlijk, Singa, Leo en Chang. Af en toe een cocktail en heerlijke shakes. Favoriet zijn mango en banaan.

Nu thuis weer heerlijk uit de kraan drinken en een boterham met kaas. Wc-paper weer in de wc gooien. Geen vraagtekens op gezichten vanwege elkaar niet verstaan. Bijzonder is dat veel jonge mensen die in de resorts werken nauwelijks Engels spreken.

Ondanks dat 95% van de Thai Boeddhist is, is het zuiden voornamelijk moslim. Je ziet daar weinig tempels en veel moskeeën.

De Thai is erg vriendelijk en behulpzaam. Je hoeft maar even stil te staan met de fiets of men vraagt of ze kunnen helpen. Ze zeggen altijd ja. Vraag nooit of je de goede kant op gaat, maar vraag de weg naar waar je heen wilt.

Ik heb in ieder geval weer een reisje in mijn hoofd voor eind van het jaar. Van Chiang Mai naar Bangkok fietsen. Geen stranden, maar wel binnenlanden.
Maar .... plannen zijn er om gewijzigd te worden.

Wie ik zeker zal missen zijn de reisgenoten en met name Els (meer dan zeven weken). We hebben het zo fijn gehad, zo relaxed. De neuzen stonden steeds dezelfde kant op. Van te voren hadden we geen vastomlijnd plan, dat maakte de reis zo leuk.

Dit is het laatste verslag van deze reis en de laatste foto's.

Tot de volgende reis. Veel liefs.

• 17 Januari 2017 - 13:27

Johanna:

Lieve meiden, fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Ik heb jullie gemist, maar vond het wel heerlijk om met jullie mee te reizen door middel van de leuke verslagen en de prachtige foto's.
    Liefs Johanna

• 17 Januari 2017 - 17:47

Lieneke En Hans:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis gekomen zijn en kunnen genieten van jullie reis. Dromen over de volgende reis is ook weer heel mooi!
    Geniet van alles om je heen, kinderen, kleinkinderen en familie en vrienden.

Groeten tot de volgende reis.
    Jullie of wij?

Lieneke en Hans

• 17 Januari 2017 - 20:47

Els:

Ik vond Jennie als reismaadje ook heel gezellig en relax.
    Hopelijk nog veel meer fietsvakanties.
    Met Liesbeth en Annemarie was ook top.
    Jennie bedankt voor de leuke reisverslagen en mooie foto's.
    lfs van Els

• 19 Januari 2017 - 14:47

Ans :

Lieve Jennie en Els, fijn dat jullie weer thuis zijn en alles goed gegaan is. Bedankt voor de leuke verslagen en mooie foto's. Heel leuk om met jullie 'mee te fietsen'. Liefs Ans xxx