Lopburi en heel veel apen - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Lopburi en heel veel apen - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Lopburi en heel veel apen

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

18 Januari 2018 | Thailand, Lopburi

18 jan.
Bedankt voor de reacties. Leuk om te lezen hoe het in Nederland is, alleen jammer van het herfstige weer, geen mooi winterweer
We zijn in Lopburi. De fietstocht hierheen was weer mooi. We zitten echt in een mooi stuk Thailand. Veel water, waar we steeds langs proberen te fietsen.
Onderweg zijn is leuk. Veel geroep onderweg en als je even stilstaat komt er altijd wel iemand zich ermee bemoeien. Het liefst sturen ze je via de highway snel van van A naar B.
Een mannetje op de brommer bleef ons volgen om de weg te wijzen, maar wij trokken steeds ons eigen plan. Rare Hollanders.
Onderweg weer veel vogels op de elektriciteitsdraden. Ook eekhoorntjes. Leuk Ton, dat je het vogelspotten ontdekt hebt, heb je wat te doen onderweg.
Het is een stuk warmer nu, over de dertig graden. Dat betekent vroeg op en voor de ergste hitte binnen zijn.
We zitten in een mooi nieuw resort: Lopburi Palm Resort. Het ligt zo’n zeven km van de oude stad.
Gisteren hebben we bij een 7eleven op straat (een klein eetmarktje) padthai gegeten. Hij smaakte heerlijk.
Vanochtend na het ontbijt naar de oude stad gereden. Er zijn ruïnes, een paleis met museum en heel veel apen. Hou de apen in de gaten, ze zijn echt op rooftocht uit. Ze hadden bijna mijn tas te pakken. Maar het blijft een leuk gezicht al die spelende, zwemmende, etende apen.
Carla, Suus en Eelco jullie weten er alles van..
We hebben nog twee fietsdagen en dan zijn we in Ayutthaya, eindpunt van de route.
Dit was het weer. Het gaat goed met ons.
Veel liefs.

• 18 Januari 2018 - 10:56

Carla:

Lopburi, goeie herinnering aan. Ook een beetje eng die rovende apen. Wat gaat jullie reis weer snel. Hoelang blijven jullie in Ayutthaya?
    Hier vandaag westerstorm, windkracht 9 zo ongeveer. Veel files op de weg, er zijn al 11 vrachtwagens omgekieperd her en der.
    De foto van de vogel die je stuurde kunnen wij ook niet vinden, de enige die in de buurt komt is de Riflebird. Tenminste de snavel en het zwart komt overeen. En ik heb gister onderweg naar Leiderdorp waarschijnlijk een kraanvogel gezien. Helaas konden we niet stoppen en terugrijden was geen optie. Maar waarneming.nl meldde ook waarnemingen van kraanvogels in de buurt van Utrecht. Dus zou zomaar kunnen.
    En inmiddels is gestart met de sloop van de school aan de overkant.
    Tot zover het bijzondere nieuws, verder alles 'as usual'.
    Geniet nog even van jullie tocht samen. Liefs vanuit Zaandijk.

• 18 Januari 2018 - 17:53

Johanna:

Hoi lieve meiden,
    wat een heerlijke verhalen weer. En vooral mooie foto's. Die lantaarnpalen, echt geweldig. Wat maakt dat een straatbeeld zoveel mooier.
    Jullie nog even lekker genieten, dan geniet ik met jullie mee.
    Liefs Johanna