Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Phuket

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

24 Januari 2018 | Thailand, Phuket

23 jan
We zijn op Phuket.
We hadden weer een meemaaksel. Bij de incheckbalie gingen ze niet akkoord met hoe de fietsen ingepakt waren. Er stak van alles uit de doos: stuur, spatborden. We moesten de dozen in laten sealen. Oké, wij naar de sealmeneer. Die kreeg het spaansbenauwd. Hij zag er geen brood in. Wij weer terug naar de incheckbalie. Sorry, maar de fietsen mogen zo niet mee. Probeer maar bij de postoffice, die pakken van alles in. Die hadden er wel zin in. Voor en achter een extra doos, veel plakband. Perfect.
De fietsen kwamen ongehavend uit de dozen.
We zitten in Modern Resort in Nai Yang, een paar kilometer van het vliegveld en het strand. Vorig jaar hebben we hier ook geslapen. We blijven twee nachten.
Vanochtend afscheid genomen van Liesbeth en Annemarie. We zijn met z’n vieren en de fietsen naar het vliegveld gebracht.
We dachten dat het heel ver was, maar we waren er in ruim een uur. Daarom veel te vroeg op het vliegveld. Voor ons fietsenavontuur was dat wel goed.
24 jan
Gisterenavond aan zee gegeten, onze favoriete papayasalade met rijst. We hadden een mooie zonsondergang.
Vandaag een stuk gefietst, ruim 30 km, ten noorden van het vliegveld. Annemarie en Liesbeth, hier zijn we vorig jaar ook geweest. Weten jullie nog, een paar korte, maar pittige klimmetjes.
Op Phuket zijn veel moskeeën. 35% is moslim. Het schijnt dat er meer moskeeën zijn dan tempels.
Het is erg bewolkt en 28 graden. We zitten voor onze kamer, Els haakt in ik schrijf en ga zo lezen.
Veel liefs van ons, vooral voor onze (klein)kinderen.

• 24 Januari 2018 - 09:26

Liesbeth:

lieve vriendinnen,wat een gedoe voor jullie met de fietsen, bij ons verliep het inchecken eigenlijk vlekkeloos zoals de hele terugreis en nu even bijtanken en wennen aan het tijdsverschil, grappig jullie zijn alweer een dag verder. Lieve meiden, wat heb ik genoten van onze reis met elkaar ,lekker om jullie verder te volgen op het blog.
    oh ja bij het inchecken kwamen we de twee andere fietsdames die Laos gedaan hadden nog tegen, ook zij waren vol nieuwe indrukken!
    liefsbeth

• 24 Januari 2018 - 09:57

Vera Voogd:

Omdat ik niet in kan loggen bij de bank nu eerst jullie schrijven. Heerlijk, dat jullie goed zijn aangekomen en bij Liesbeth en Annemarrie zag ik op de foto wel alles uitsteken. Els leuk dat je je haak kunsten aan een ander laat zien. Hier geen bijzonderheden net de kaarten nog eens bekeken en zo bezoek. Zal de bank maar even op een laag pitje zetten. Els en Jennie veel plezier en Liesbeth en Annemarie wen aan het weer.
    Doei allen Veera

• 24 Januari 2018 - 11:26

Ted:

Hoi meiden, fijn dat jullie goed aangekomen zijn op Phuket en dat de fietsen het overleefd hebben, wat een lol weer.
    Mooie foto van de zonsondergang, mooi plekje zo aan zee.
    Vandaag al weer lekker gefietst, heerlijk die vrijheid.
    Lekker genieten meiden.
    Liefs van ons, Hans en Ted

• 24 Januari 2018 - 13:22

Dominique:

Hoi hoi, is inderdaad altijd wel spannend bij de check in wanneer je fietsen bij hebt... gelukkig komt in Azië meestal wel alles goed en zoekt men tot er een oplossing uit de bus komt.
    Het is weer heel fijn om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken.
    Nog veel plezier en hou het veilig!!!!

groetjes
    de 2 Belgen ;-)

• 24 Januari 2018 - 15:06

Johanna:

Fijn dat Liesbeth en Annemarie goed zijn aangekomen in Nederland en fijn dat jullie fietsen nog heel zijn na het avontuur. Els en Jennie nog even lekker genieten.
    Leuke foto's weer.
    Liefs en een dikke knuffel.

• 24 Januari 2018 - 15:47

Carla:

Hoi Els en Jennie, wat zien de foto's er weer heerlijk relaxed uit. En zo lekker warm. In Zaandijk vordert de sloop van de Werf, we kunnen nu de auto's op de Provinciale weg zien rijden.
    Vanmiddag ben ik weer naar de ortho geweest om een losgesprongen bracket te herstellen. Nog twee maanden en dan kan ik mijn stralende glimlach laten zien. ;-)
    Evert wordt nog even gepijnigd door de fysiotherapeut voor zijn zere enkel.
    Om een en ander te compenseren gaan we vanavond naar een leuke lezing over en door het Huis van Hilde.
    Deze staat nog op het lijstje om eens te bezoeken.
    Kanjers veel plezier maar weer, ook met haken en lezen. En genieten van het heerlijke Thaise voedsel.
    Knuffel voor allebei.

Ps: en Annemarie en Liesbeth: welkom terug. De mannen zijn vast weer blij met jullie.

• 24 Januari 2018 - 22:30

Ans:

Fijn dat alle vluchten goed zijn gegaan en uiteindelijk met de fietsen ook meisjes. Annemarie en Liesbeth weer thuis en Jennie en Els op Phuket. Mooie foto's meisjes een weer een leuk verslag! Geniet van nog een paar mooie weken!
    Liefs Ans