Onderweg - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

30 November 2018 | Thailand, Krabi

29 november 2018
En dan zitten we na twee uur varen in Ao Nang. Ao Nang is een drukke badplaats. De ferry was behoorlijk vol. Wat apart is dat er ook mensen voor andere plaatsen (Railay en Krabi) op de ferry zaten die op een andere boot over moesten stappen op zee. Wij gelukkig niet met de fietsen.
Het is hier prachtig. Torenhoge kalksteenrotsen die uit zee omhoogsteken. En een resort met een zwembad. Een beetje vergane glorie, met een zeer lawaaierige airco en een beetje een stink kamer.
Gisteren laat in de middag hebben we nog een stuk gefietst op zoek naar mijn verloren slot, helaas niet gevonden.
Wel werden we overvallen door een enorme tropische bui.
Heerlijk gegeten in een locaal eettentje, daar eet je vaak het lekkerst. Meestal zijn we bht 500 (is ongeveer €15) kwijt voor z’n vieren inclusief bier.
Waar we ook zijn en wat we ook doen, overal krijgen we zoveel aandacht. Op de ferry waren een stuk of vijf mannen die constant selfies aan het maken waren, maar ons ook stiekem op de foto zetten. De helft van de passagiers zijn selfies aan het maken.
Met fietsen willen, vooral mannen, ons de weg wijzen en rijden dan voor ons uit. En zoveel duimen omhoog tijdens het fietsen en hallo geroep. Goed voor onze ego’s.
30 nov.
De eerste fietstocht voor het echie. Half acht ontbijt en een uur of acht op de fiets. Na een km of zes reden we tussen krijtsteenrotsen door. Prachtig. De weg heet dan ook: Romantic Road.
Nagenieten, helaas niet. Annemarie een lekke band. Na veel kijken, nadenken band geplakt met z’n vieren. Na honderd meter liep de band weer leeg. Foutje. Dan maar de nieuwe band er op laten leggen, die Annemarie gelukkig mee had. Meneer nummer drie durfde het aan en vond een piepklein stukje glas.
De rest van de tocht geen bandproblemen. Wel een weg die redelijk op en neer ging, met vlagen heel warm en een buitje.
En nu zitten we in Prima Resort, mooie huisjes in een prachtige natuur. Voor en achter kan je buiten zitten en genieten.
Morgen weer een stukkie verder richting Maleisië. Het gaat ons goed.
Xxxxxx

• 30 November 2018 - 13:25

Johanna:

Hoi lieve meiden,
    wat vervelend bandenpech, wat goed dat jullie de juiste materialen voorhanden hadden. En een held om te helpen!
    Leuk weer om op deze manier met jullie mee te reizen (zonder bandenpech).

Veel plezier en bedankt voor de mooie foto's en leuk verslag.

Liefs Johanna

• 30 November 2018 - 13:33

Henk Van Paassen:

hallo meiden dat ziet er allemaal weer leuk uit mooi weer en na een buitje ook weer snel opgedroogd lesje banden plakken kan geen kwaad altijd je buitenband checken maar het komt uiteindelijk toch nog goed goeie reis verder en geniet er van !
    groetjes Henk

• 01 December 2018 - 04:39

Vera V.:

Dag meisjes,
    Nu hebben jullie al veel aandacht (hoe moet dat later weer in Nederland?) maar ik ben blij, dat toch eindelijk het glasscherfje is gevonden. Leuke foto's. Het verhaal van die overvolle boot vind ik minder leuk.
    Mooie foto's en het blijft genieten.

liefs en groetjes Vera