Pak Meng Beach - Reisverslag uit Sikao, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Pak Meng Beach - Reisverslag uit Sikao, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Pak Meng Beach

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

02 December 2018 | Thailand, Sikao

1 december 2018
Reacties op reacties. Henk, natuurlijk hebben we de band gecontroleerd, maar dit kleine scherfje niet gevoeld. En Vera, de boot was niet eng vol.
Vandaag een heerlijke fietsdag. Klein windje in de rug, wel een brandende zon. De temperatuur is zo’n 32 graden. Het grootste stuk fietsten we langs highway 4, de Phet Kasem Road. Die loopt van Bangkok tot Maleisië.
Het is een vrij drukke weg, maar als je je een beetje afsluit van het verkeer, valt er genoeg te zien. De natuur is prachtig. Veel rubberplantages, oliepalmen, bananenbomen, papaya, enz.
We slapen in Krabi Garden Resort net onder Khlong Phon. Zo mooi weer. Aan een watertje en een prachtige tuin. Echt een verwenadres. Fruit en wat te drinken bij aankomst. Bij de lunch (gebakken rijst) een maiskolf en een bak sla. Vanavond eten we ook hier. We hoeven het terrein niet af. Ook is het inclusief ontbijt.
Onderweg wordt annanas en watermeloen verkocht en niet één stalletje, maar tientallen. Erg lekker en even een rustmomentje.
Even een wandelingetje door de tuin van het resort, komen we de eigenaar tegen en krijgen we een rondleiding. Hij heeft veel bomen o.a. citroenbomen uit verschillende landen, aubergines, pepertjes etc. En hij heeft veel kippen voor de consumptie. Oja en in zijn huis stond een drumstel. Hij sprak amper Engels, moeilijk communicteren. Het was weer een meemaaksel.
Wij noemden dit vroeger tuinen. Op zondag ging mijn vader met mijn ooms hun tuinen bekijken.
2 december 2018
Na een uitvoerig ontbijt, om acht uur op de fiets richting Pak Meng Beach.
Hoogtepunt van de fietstocht onze koffiestop bij een tempel, daar kan je goed zitten. We zitten net, komt er een man op een brommer ons verblijden met zijn gezelschap. Hij had zijn eigen zakje koffie mee en wij heet water. Geen woord engels, maar toch een leuke conversatie hoe duur zijn koffiezakje kost en die van Els. Ik moest met hem mee in de tempel kijken. Daar lag een gemummificeerde monnik en die moest op de foto.
Pak Meng Beach is een strand voor de locals. Er zijn hier bijna geen westerse toeristen.
En nu hebben we de radio aan, luisteren wat Ajax doet. 5-1. Goed gedaan mannen.
Verhaaltje is weer klaar. Onze benen hebben er nog steeds zin in en doen het goed.
Veel liefs van ons viertjes.

• 02 December 2018 - 13:20

Vera V.:

Dag lieve meiden wat ziet het er weer goed uit en ik ben jaloers op de temperatuur.
    Liesbeth indacht dat je een helm op had, maar het is je zonneklep hier alles goed en morgen weer een nieuwe week,ook voor jullie liefs Vera

• 03 December 2018 - 10:06

Ans:

Lieve vakantiegangers, wat weer een leuke verslagen en foto's.
    Heerlijk om te lezen en weer met jullie mee te fietsen.Genieten hoor!
    Lieve groetjes Ans.

• 04 December 2018 - 04:35

Johanna:

Wat een prachtige foto's weer.

• 04 December 2018 - 18:36

Vera M:

Dat is weer genieten he Liefs Vera m..