Lift van politie - Reisverslag uit Satun, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Lift van politie - Reisverslag uit Satun, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Lift van politie

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

04 December 2018 | Thailand, Satun

3 december 2018
Vanochtend gewekt door de kraaiende haan, die aan zijn poot vaststaat naast onze kamer. Ah gossie. Dan heeft Ed het een stuk beter bij jullie Sonne en Paul.
Mooie fietsdag vandaag. De eerste kilometers langs het strand en maar een paar kilometers over een grote weg.
We worden een paar keer overvallen door een bui. We vliegen dan een erf op met een huis en gaan onder de veranda schuilen.
4 december
Vandaag bij het wakker worden regen. Dat is nieuw. Bijna de hele ochtend regen. Voor het eerst met regenkleding aan fietsen. Nu niet nat van het zweet.
Maar het was een super dag. Mooie weg door rubberplantages. Ook casave gezien en voor het eerst een rijstveldje. Zo genieten.
De weg is (licht) heuvelachtig, dat gaat ons goed af. Voor je gevoel ga je meer naar beneden dan naar boven.
Onderweg gebakken wafels en gebakken banaan gegeten. Mmmm.
Maps me belooft ons onderweg een gratis onderkomen voor fietsers. Er is wel iets, maar of je daar kan slapen, geen idee. Wel weer de nodige aandacht van de zeer aardige Thai en een flesje koud water. We gaan op de foto met alle vier een bordje in ons hand.
Iets verderop is een homestay. Geen mens te bekennen.
In het volgende stadje moeten een paar onderkomens zijn. De eerste is te vies en een stank. De tweede geen idee, mooie visvijver, maar geen slaapgelegenheid te bekennen.
Goede raad is duur. We besluiten om te proberen een pickup te charteren. En, wat denk je. De zeer bereidwillige politie is onze beste kameraad en brengt ons vieren met fiets en al, derdig km vederop naar een resort in Bak Bara, een badplaats. We moeten wel eerst op de foto met de agenten voor facebook.
De ene helft van de weg in Bak Bara is afgesloten, daar zijn ze aan het opbouwen voor een festival morgen. Volgens zeggen voor de viscup. We zullen het merken.
Maps me is geweldig en Liesbeth speelt er mee. Deze week ga ik een cursus volgen bij Liesbeth. Ieder weggetje, hoe klein ook, staat er op en alles wat je tegenkomt.
Morgen allemaal een fijne Sinterklaas met veel cadeautjes. Xxxjes.

• 05 December 2018 - 06:02

Ted:

Wat een belevenissen weer meiden, dat maakt zo'n reis iedere keer weer zo bijzonder, leuke foto's ook en het is iedere keer weer spannend waar en hoe de volgende onderkomens zijn, zoek de leukste er maar uit, blijf lekker genieten en nog veel (fiets) plezier met elkaar, xxx van Ted

• 05 December 2018 - 07:15

Ad:

Hoi meiden ziet er allemaal weer gezellig uit grappig om door die agenten
    naar een onderkomen gebracht te worden nu op weg naar Ko Lanta .
    wanneer zijn jullie in Maleisie? weer mooie foto,s veel fiets plezier, het ziet er naar uit de
    eerste dagen nog wat regen maar na regen komt toch weer zonneschijn.
    hartelijke groeten uit Zevenhuizen.
    Corrie en Ad xxx

• 05 December 2018 - 08:39

Dominique:

Heel leuke verslagjes/foto's en alweer fantastische ervaringen blijkbaar...Veel plezier!
    groetjes uit België
    Dominique

• 05 December 2018 - 11:15

Vera V.:

Jullie beleven weer heel wat en een lift van politie is niet gek. Hier in Ned. hoef je er niet aan te denken of je moet wat slechts gedaan hebben.
    Blijf nog even lekker genieten. Doen jullie nog wat aan de Sint? Hier nu druilerig weer.
    Liefs Vera

• 06 December 2018 - 16:51

Vera M.:

Dat is weer genieten Meisjes En wat een aardige politie..Hier gaat alles goed Liefs Vera m.

• 07 December 2018 - 17:15

Ans:

De dag van die stoere politie mannen kan ook niet meer stuk hoor, op de foto met zulke leuke meiden uit Holland! Blijf genieten, liefs Ans.