Fijne feestdagen - Reisverslag uit Teluk Intan, Maleisië van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Fijne feestdagen - Reisverslag uit Teluk Intan, Maleisië van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Fijne feestdagen

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

24 December 2018 | Maleisië, Teluk Intan

22 dec. 2018
Vanochtend stonden we klaar om de fietsen op te laden, toen er een tropische bui losbarste. Even wachten maar. Na een kwartier was het droog. Uitgangspunt was het eiland Pangkor. Mooi fietsen door de oliepalmplantages. Een meneer die vroeg waar we heen gingen gaf ons een papaya. Die kunnen erg lekker zijn als ze niet te rijp zijn. Deze voelde erg rijp aan, we hebben hem in het ontbijtbushokje laten liggen voor de eerlijke vinder.
Maps me bracht ons naar de ferry die naar het eiland vaart. Fietsen mee, geen punt. Een paar sterke mannen sjouwden ze met fietstassen en al aan boord. Het was heel druk aan boord. Het was nog geen half uur varen.
Daar aangekomen op zoek naar een onderkomen. Er waren er veel, maar duur en heel basic. Het eiland vonden we niet echt aantrekkelijk. We hebben dan ook meteen weer de boot terug genomen.
Het hotel met zwembad in Lumut dat we uitgekozen hadden was vol. We zitten nu in een prima hotel, maar geen zwembad. Wel een grote driepersoonskamer en incl ontbijt voor drie personen.
Een paar opvallende dingen. In de hotels staan altijd strijkplanken. Er vliegen opvallend veel vleermuizen tegen zonsondergang.
Carla vindt de reacties van jullie leuk en vraagt zich af of jullie ze ook lezen.
23 december
Hèhè nu zitten we in het hotel wat bij ons op nummer één stond. We zijn in Teluk Intan en hebben meteen voor twee nachten geboekt en zijn ruim 65 km verder. Weer een mooie tocht door oliepalmplantages en langs rijstvelden.
We zaten om 7 uur aan het ontbijt in het hotel en om half 8 onderweg.
Het was behoorlijk bewolkt in het begin, het laatste stuk de hete zon.
We hadden veel onverharde wegen, soms heel smal. Dat is oppassen geblazen. Weer apen en veel vogels. En dan sta je opeens bij een pontje over de Perak. Teluk Intan ligt aan de Perak River (zie eerdere verslagen).
24 dec.
Een bezienswaardigheid in Teluk Intan is de scheve toren. Deze toren is gebouwd in 1885 als watertoren en is 25,5 meter hoog hij is gemaakt van hot en steen en de pagode stijl structuur was beïnvloed door de Chinese architectuur. De meerderheid van de bevolking was Chinees toen.
Gisteren was het weer dolle pret met eten. Het restaurant was maar tot 7 uur open, daarom vroeg eten.
Er werkten jonge mensen en ze hadden vegetarisch eten voor ons bewaard. Mi met groenten en satésaus. Heerlijk. En een lycheedrankje zonder alcohol. Alcohol hebben ze alleen in de Chinese restaurants.
We waren weer een bezienswaardigheid en ze stonden constant bij onze tafel, wilden alles weten, en we moesten op de foto met allemaal. Helaas zijn ze vandaag gesloten.
Het is nu tussen de middag en we gaan straks een rondje fietsen in de omgeving.
Morgen weer verder.
Fijne kerstdagen allemaal. Xxx Els en Jennie.

• 24 December 2018 - 05:10

Liesbeth:

Fantastische meemaaksels meiden,ik heb het idee dat het nog wat puurder is dan waar wij waren en de heuvels achter de rug denk ik. Nu maar een hoofddoekje om doe en doen of er geen kerst bestaat daar ?Volgen jullie nu de route van Awol? ik zag dat jullie toch ook behoorlijk van de kust af waren maar nu verder dichter bij de zee. Horen julllie wat van de verhalen over de Tsunami?
    genieten!

• 24 December 2018 - 07:18

Ted:

Wat een leuke belevenissen weer meiden, je maakt ook van alles mee onderweg, jammer van het tegenvallende eiland.

Ik lees alle reacties Carla, zo ook die van jou en ik wens dan niet alleen Els en Jennie, maar ook alle volgers/lezers, in het bijzonder jou Carla, een héle mooie Kerst en alleen maar moois voor het Nieuwe Jaar 2019!!

Lekker blijven genieten meiden en leuke Kerstdagen toegewenst in Teluk Intan, een Kerstgroet van ons, Hans en Ted xxx

• 24 December 2018 - 13:46

Dominique En Piet:

Hoi Jennie, na een weekje off line in Egypte, net weer even bijgebeend met het lezen van je verslagen en bekijken van je foto's
    Blijft steeds even leuk om te lezen en jullie avonturen te volgen. Maleisie staat ook nog op ons verlanglijstje...
    Heel veel plezier nog daar en ook voor jullie nog fijne feesten!
    Groetjes
    Dominique en Piet