Klang - Reisverslag uit Klang, Maleisië van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Klang - Reisverslag uit Klang, Maleisië van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Klang

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

06 Januari 2019 | Maleisië, Klang

4 jan. 2019
Ted heeft gelijk. Het is Farang. Ze spreken de “r” uit als “l”. Farangs zijn blanke mensen. Vertaling is puntneus. In Thailand wordt het veel gebruikt. Als je aan het fietsen bent hoor je de Thai tegen elkaar zeggen: “farang”.
We willen uiteindelijk naar het kustplaatsje Morib. Daar vandaan laten we ons en de fietsen naar het vliegveld brengen.
In Azië komen veel Russische toeristen.
Vanochtend naar een andere kamer verhuisd. Vanochtend om vier stonk het ontzettend naar eten. Waarschijnlijk was de keuken onder ons.
En we zijn naar Little India geweest, een kleurige Indiase wijk hier in Klang. Voor morgen hebben we een hotel midden in die wijk gereserveerd.
Klang wordt doorsneden door de Klang rivier en grote snelwegen. De verschillen zijn ook nu weer erg groot. Waar we nu zitten hoge gebouwen, veel rommelige straten en Chinese restaurants, aan de andere kant o.a. Little India. Op één pleintje een katholieke kerk, een moskee en een hindoetempel.
5 jan.
Wat betreft de stank hadden we niet hoeven te verhuizen. Nu begon het om twaalf uur ‘s nacht te stinken. Geen idee waar het vandaan kwam. Na een uur was het weer over.
Wij beginnen ‘s ochtends met koffie en thee op bed. Hier in Malesië is In bijna ieder onderkomen een waterkoker. We hebben er zelf ook een mee en een kleine thermoskan voor heet water voor onderweg. Ook hebben we kleine stoeltjes mee. Die hebben we veel gebruikt, ook als er bij het resort geen stoelen zijn om buiten te zitten.
Oja, we zitten zo’n 1000 km van het slechte weer in Thailand.
Het is half twaalf en we zijn ingecheckt in het Lax Boutique hotel. Zesde verdieping en grote ramen met uitzicht op de Indiase winkelstraat. Vrij nieuw hotel.
Je hebt in Klang een station. Bij navraag blijkt dat je fiets wel mee mag voor RM2 = € 0,44. In een andere plaats werd ons verteld dat dat beslist niet kon.
Onze plannen zijn nu zo, dat we alles kunnen befietsen wat we nog willen doen.
6 jan.
Vanochtend zomaar nergens heen gefietst. Dat is heerlijk als je niet van A naar B hoeft.
Eerst kwamen we langs een grote katholieke kerk: Church of our Lady of Lourdes. De kerk zat redelijk vol.
Toen een tempel. Ook een drukte van belang. En als laatste een moskee die ontworpen zou kunnen zijn door de Amsterdamse school. Daar was niemand. Waarschijnlijk geen gebedstijd.
En tussendoor door kleine straatjes en wijken. Leuke fietstocht.
We hebben als lunch een roti met sausen geprobeerd. Ook dat was weer heerlijk. Het was een Indiaas restaurant. En voor de Sri Lankagangers. Ook hier schudden ze ja en nee door elkaar. Bedoelen ze nou ja of nee.
Morgen gaan we naar Puchong. Dat ligt Oost van Klang, een merengebied.
We hebben nog een week.
Het is heerlijk, maar straks naar huis is ook weer prima. De (klein)kinderen, familie, vriendinnen en vrienden.
We horen gelukkig genoeg van jullie en daar genieten we van.
Dit was het weer. Ik ga foto’s uitzoeken en plaatsen.
Lieve groeten van ons.

• 06 Januari 2019 - 10:41

Johanna:

Hoi lieve dames,
    wat een verhalen weer en leuke foto's. Jeetje nog een week en dan is het weer over! Snel gegaan?
    Ik zou het fijn vinden jullie weer in het echt te zien en te knuffelen.
    Vandaag naar het concertgebouw geweest, een prachtig concert! Jij had het zeker ook mooi gevonden hebben Jennie. Allemaal Amerikaanse componisten en muziek van de twintigste eeuw.
    Geniet nog even lekker daar en tot gauw.
    Dikke knuffel,

Johanna

• 07 Januari 2019 - 13:57

Carla:

Kerk, moskee en tempel, voor ieder wat wils. En als bonus een prachtige ijsvogel.
    Vanavond eindelijk tekenen. Voor mij na vijf weken denk ik. Ik trakteer op cake met slagroom en muisjes. Blauw uiteraard. Tot gauw, tot gauw. Liefs Carla