De kop is er af - Reisverslag uit Lam Luk Ka, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu De kop is er af - Reisverslag uit Lam Luk Ka, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

De kop is er af

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

08 December 2023 | Thailand, Lam Luk Ka

7 dec. ‘23

Eerste klus vanochtend de fietsen uitpakken. Ze zien er ongeschonden uit. Blij. Wel even langs een fietsenmaker voor Els haar rem. Een meneer die bij ons in het resort zit, weet een fietsenmaker en loopt met ons mee. Wel zo gezellig. Lekker kletsen onderweg. Ik denk dat hij uit Zwitserland komt. De fietsenmeneer heeft Els haar rem in een mum van tijd gefixt. De banden hebben we wat meer lucht gegeven. We stuiteren weer over de weg.

Om een uur of één gingen we op zoek naar eten. Heeft buiten een jonge man zijn fiets net uitgepakt. Ook al een Zwitser. Weer kletsen natuurlijk, zeker fietsers onder elkaar. Hij fietst eerst naar Phuket en vandaar naar een eilandje vlak bij Ranong. Vandaar vliegt hij terug naar Bangkok.

Hij heeft problemen met zijn versnelling. Wij met hem naar onze fietsenmaker. Zitten we een gebakken rijst te eten, komt hij het eettentje binnen. Bij ons aangeschoven en weer lekker gekletst en hij vond het zo leuk dat hij ons eten betaald heeft. Lief hè.

Vanmiddag bij het zwembad gezeten en vanavond op de avondmarkt voor de verandering padthai gegeten.

8 dec.

Eerste km’s. En jeetje, bijna alleen maar grote wegen. Er was wel een klein weggetje langs een water, maar dat waren betonplaten met aan twee kanten water. Beetje link.

We zitten net boven Bangkok, daarom al die drukke, grote wegen.

En het was behoorlijk heet en wennen.

Hoogtepunt waren bomen met openbills. Wow. En de eerste rijstvelden.

We zitten in een resort vlak bij Lam Luk Ka. Het is een nieuw resort en nog kaal en saai. De kamers zijn mooi en schoon.

Morgen gaan we naar het stadje Lam Luk Ka. Daar valt meer te beleven.

We hebben trouwens besloten om naar Ayutthaya te gaan.

De fietsen doen het goed en we kregen al heel wat duimen.

Net heerlijk gegeten. Nee geen padthai, maar vissoep met rijst. Smullen.

Het nieuws is op, nog niet veel meegemaakt.

Bedankt voor alle reacties en lfs van ons

• 08 December 2023 - 14:44

Mary V Vliet :

Altijd leuk om iets te horen. En ook leuk om met andere mensen in contact te komen ik houd daar ook van.ik ben benieuwd waar jullie allemaal heen gaan en wat jullie mee gaan maken. Tot het volgende verslag.

Gr Mary v Vliet