Surin - Reisverslag uit Surin, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Surin - Reisverslag uit Surin, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Surin

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

16 December 2023 | Thailand, Surin

15 dec. 2013

Surin is een stadje midden in de Isaan. De olifant is het symbool van dit stadje. Olifanten staan op lantaarnpalen en straatnaamborden.

Vanmorgen maakten we de aftrap van het feest mee. Waarvoor het feest is, geen idee. Het is wel een Chinees feest.

Vanmorgen was er gratis eten en drinken. Er kwamen een soort dienbladen met iets heiligs en wierook aangedragen, die gingen naar een tempel. Er waren kinderen die op ijzeren schalen muziek maakten. Kinderen als draken verkleedt dansten op die muziek. Verder nog twee van die lange draken die dansten en als krijger verklede en gesminkte mannen die dansten. Allemaal indrukwekkend.

Toen dat afgelopen was, zijn we een rondje gaan fietsen en daarna hebben we bij het zwembad zitten lezen. Er zijn veel jongelui in het zwembad aan het spelen.

Het blijft t/m zondag erg warm, daarna gaat de temperatuur naar 30 en lager. We blijven daarom tot zondag hier. We gaan dan naar het westen (Buriram) dat is gunstig wat betreft de wind.

16 dec

Wat een drukte en wat een grote markt en wel drie podia. Een nieuw meemaaksel. Honderden stalletjes met eten. Van sprinkhanen tot patat en kastanjes tot sushi’s. En alles wordt ter plekke gemaakt. Aan honderden tafeltjes, verspreid over het plein en straten, zitten mensen (gezinnen) te eten. Een lust voor het oog. Op een podium staat een kinderband zijn best te doen. Een soort punkmuziek. Op een ander podium staan jongelui te dansen, moderne dans. Op de straten naar het plein staan honderden (misschien wel duizenden) brommers geparkeerd. Onze fietsen krijgen ook een plekje.

We komen net terug van een fietstochtje naar een zijdeweefdorpje, hier ongevver 10 km vandaan. Mooie fietstocht. Het dorpje hebben we gevonden, de wevers helaas niet, die waren aan het lunchen. Toen zijn wij ook gaan lunchen. We kregen een verrukkelijke papayasalade met rijst. Mmmmm. We waren de lacher van de dag. Ze hadden zo’n lol om/met ons.

Het weven hebben we maar zo gelaten en zijn lekker terug gefietst.

Voor wie het nog niet weet, er wordt hier links gereden en we hebben hier in Surin nog geen farang (westerse) gezien.

Het nieuws is op. Fijn weekend en lfs.

• 16 December 2023 - 08:56

Johanna:

Het is altijd leuk om blije mensen te zien, die feest vieren. Wat voor feest, maakt niet uit. Mooie foto's meiden. Nog veel plezier. Dikke knuffel.

• 16 December 2023 - 10:22

Mary V Vliet :

Leuk om zo een feest mee te maken, en mooie kindjes die blij zijn met de vingerpoppetjes van Els. Het is wel erg warm daar waar jullie nu zitten dus wijs dat jullie een rust moment pakken. Onze vakantie zit er bijna op Dinsdagavond, vliegen we terug. Gr en tot hoors.

Mary v Vliet.

• 16 December 2023 - 10:31

Angelique :

Wat ziet dat er allemaal weer vrolijk en kleurrijk uit!

Genieten!

Liefs,

Angelique

• 16 December 2023 - 12:52

Henk Van Paassen:

hallo meiden zo te lezen hebben jullie het weer super naar je zin heerlijk genieten en leuke mensen ontmoeten geniet lekker verder wij doen het hier wel met druilerig weer groetjes van Henk xxx

• 16 December 2023 - 17:58

Ton Flach:

Het is super genieten van jullie heerlijke reis verslagen met bijpassende foto’s.

Geweldig de vrijheid die jullie hebben om te gaan en te staan waar jullie willen.

Lekker blijven genieten hoor.

groetjes Ton Flach

• 16 December 2023 - 20:29

Ferry :

Dat ziet en voelt er weer goed uit. Ik krijg gewoon heimwee.

• 16 December 2023 - 21:18

Liesbeth:

machtig hoor al die foto’s

• 16 December 2023 - 22:37

Nelleke:

Wat zien jullie veel moois daar, lekker genieten.

Groetjes Nelleke.

• 17 December 2023 - 09:23

Paula:

Heej Jennie en Els, leuk om jullie avonturen weer te lezen en de foto's er bij te zien, we zijn aan het mee genieten!