Vliegende honden - Reisverslag uit Bang Khla, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Vliegende honden - Reisverslag uit Bang Khla, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Vliegende honden

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

07 Januari 2024 | Thailand, Bang Khla

8 jan.’24

56 km gefietst. Eerste en laatste stuk over een vierbaansweg en de rest, zo mooi. Veel rijstvelden, palmbomen, viskwekerijen, koeien, vogels.,

Bij een visvijver waren ze met netten bezig. De opzichter, die niets deed, liet ons de gevangen vis zien en wilde ons er een geven. De vissen waren zeker 50cm. We zagen het al voor ons, een spartelende vis onder onze snelbinder. En wat moeten we er mee. Nee hoor meneer, dat gaat het niet worden.

Er is veel water, meertjes, sloten en kanaaltjes, waardoor de wegen kronkelen door het landschap en het nooit verveelt.

We vertrokken voor zevenen, er stond bijna geen wind en het was nog niet zo warm.

Onze koffiestop hadden we bij een buurtwinkeltje van een mevrouw met twee kinderen. De jongste was een baby (jongen). Ik kreeg de baby in mijn armen gestopt voor een selfi met moeder. Die staat vast weer op facebook. Ik denk dat we regelmatig ongevraagd op Facebook staan.

We zitten in Bang Khla in hotel Tamarind. Prima hotel.

Hier stroomt de rivier Ban Pakong. Zij stroomt rond en door Bang Khla. Ze is zo bruin als de Mekong (onze vriendin Liesbeth).

Het hotel staat naast Wat Pho. In de bomen van deze tempel zitten duizenden vleermuizen (vliegende honden). Je weet niet wat je ziet.

Op zaterdag en zondag is er een drijvende markt. Wat een mazzel dat we er dan zijn.

Toen het donker werd vlogen duizenden vliegende honden langs ons hotelraam. Wat een geweldig gezicht en we stonden eerste rang.

7 jan.

Waarom op fietsvakantie?

Het is heerlijk om je fiets bij je hebben. Je komt op plekken waar je anders moelijk of nooit komt. Je verplaatst je langzaam door het land, ziet, hoort en ruikt alles. Je komt makkelijk in contact met de bevolking. Wij zouden niet anders willen en kunnen het gelukkig nog op onze leeftijd.

Dit is een van de leukste stadjes van onze vakantie. Kleine straatjes met rommelige winkels waar van alles te koop is. In een winkel kan je zowel fietsen als pannen kopen. Zo grappig.

Topdag vandaag.

Begon vanochtend met wandelen in de buurt. We kwamen bij een versmarkt en liepen door kleine, oude straatjes.

Rond tussen de middag naar een gouden tempel, op de fiets. Heel mooi en alles blonk. We zagen een stapel lege verfbussen liggen waar goudverf in had gezeten.

Na de lunch in een klein restaurantje met gezellige mensen, nog een keer naar de vliegende honden. Dat was toch weer een hoogtepunt. We waren een torentje ingeklommen en zagen ze van heel dichtbij. Wat een mooie, grote beesten zijn het met een spanwijdte van minstens een meter.

En rond half zeven kwamen ze weer langsvliegen. Wat een feestje.

Genoeg beleefd, dit was het.

Lieve groeten van ons.

• 07 Januari 2024 - 16:54

Ferry :

Mooi verslag weer. Dankjewel. Ben ik weer even terug.

• 07 Januari 2024 - 18:13

Dominique En Piet:

Hoi zusjes, alweer dikke merci voor de leuke verslagjes en mooie foto's.

Ik ben het volledig met je eens wat betreft het gevoel om te reizen met de fiets. De beleving is absoluut niet te vergelijken met een georganiseerde busrondreis of zo. Op de fiets ervaar je écht de puurheid van het land en de inwoners...heerlijk!

Nog heel veel genieten hoor, daar in het verre Oosten! Maar zoals ik kan lezen doen jullie dit met volle teugen, en gelijk heb jullie.

Daag!

• 07 Januari 2024 - 19:02

Angelique:

Wow wat indrukwekkend de filmpjes met de vliegende honden! Ik keek mijn ogen uit.

Wat zien en beleven jullie veel zeg. En elke keer ontmoeten jullie zulke aardige mensen.

Elke keer een feest om jullie zo te volgen.

• 07 Januari 2024 - 22:41

Yvonne T. :

Ha ha, wat een belevenissen allemaal. Ik zie het al voor me, Jullie met een vis van een halve meter tussen de snelbinders, geweldig. [e-1f602]

Wat een mooie foto's weer en wat indrukwekkend die vliegende honden. Prachtig zeg.

Veel plezier nog. [e-1f44d]

• 07 Januari 2024 - 22:51

Hermien:

Wat zijn ze groot die vliegende honden! Bij ons in het bos zitten ook veel vleermuizen, maar hele kleintjes.

Ik geniet van al jullie meemaaksels. En ook van al die lieve mensen die jullie ontmoeten. En geniet nog even van de fietstochten.

ik vind jullie ook super stoer!

• 07 Januari 2024 - 23:22

Lieneke Castel:

Prachtige belevenissen op de fiets en inderdaad, de kleine stadjes en dorpjes zijn het mooist. Lieve contacten onderweg is ook zo super. De mensen zijn zo nieuwsgierig naar j, dat is zo leuk. Ook dat iedereen zwaait en roept als je langs iets. Lekker genieten in en vanThailand.

Groetjes.

• 08 Januari 2024 - 12:44

Mary V Vliet :

Ook nog een berichtje van mij. Wat een leuke belevenissen weer vliegende honden, vind ik een beetje eng. En al die vriendelijke mensen allemaal daar kunnen wij nog iets van leren. Een drijvende markt lijkt mij ook wel heel erg leuk maar je kan ook niet teveel meenemen op de fiets (maar goed ook) Nog een weekje genieten dames.

Gr Mary v Vliet

• 09 Januari 2024 - 21:50