Chachoengsao - Reisverslag uit Chachoengsao, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Chachoengsao - Reisverslag uit Chachoengsao, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Chachoengsao

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

09 Januari 2024 | Thailand, Chachoengsao

8 jan. ‘24

Makkie vandaag. 26 km en we zijn in Chachoengsao (mooie naam) in het Sunee View Hotel. We hebben een huisje en het ziet er prima uit. Het ligt aan het water en ze hebben een zitplek gemaakt aan het water. ‘s Ochtends kan je er koffie pakken met koekjes.

Bij de receptie zit een jonge vrouw (meisje) die het leuk vindt om met ons te praten en dat vinden wij ook.

Vandaag weer een heel stuk langs een irrigatiekanaal gefietst, langs weer groene rijstvelden en die vervelen nooit.

We hebben drie nachten geboekt hier. Er valt hier veel te bekijken.

We hebben gegeten op de avondmarkt. Het was op een groot plein met betonnen tafels en banken. Rondom een stuk of dertig stallen met verschillende gerechten. We hebben teriyaki gegeten (met ei en zonder vlees).

Nog even een reactie op de vliegende honden, ze zijn echt niet eng. Ze hangen in de bomen en dat is het. Met de schemering gaan ze op voedseljacht. Volgens google eten ze voornamelijk fruit en geen mensen.

9 jan.

Weer een dag om in te lijsten. We wisten dat hier in de buurt een groot beeld van een roze Ganesha moet zijn. Gegoogled en inderdaad 15 km hier vandaan op een eilandje in de Bang Pakong rivier. Dat is te doen. Om een uur of negen stapten we op de fiets.

Eerst een brug over en wat een verrassing, kleine weggetjes tussen de palmbomen, volkstuintjes, mangobomen en nog veel meer. Het is te vergelijken met Amphawa (ten westen van Bangkok) waar een drijvende markt is. Daar heb je ook van die prachtige weggetjes tussen de palmbomen en pommelo. Op zo’n moment zijn we zo blij met onze fietsen.

En na 15 km ook weer een verrassing. Niet alleen een roze Ganesha, maar nog meer grote beelden aan het water en stalletjes waar van alles te koop is en niet alleen eten en drinken. Wel toeristisch, maar vooral locals. Wij waren de enige falangs. De laatste weken hebben we sowieso geen falangs gezien.

Het gaat ons nog steeds goed. Bijna iedere dag een feestje.

Bedankt voor de reacties en liefs.

• 09 Januari 2024 - 12:36

Mary V Vliet :

Weer een mooie bestemming gevonden. Die grote beelden lijken mij super mooi. En die gezelligheid van die marktjes is ook altijd leuk en lekker vers eten. En 3 nachten op de zelfde locatie is ook wel eens fijn beetje rustig aan doen voor de terugreis. Nog veel plezier dames. Gr van Mary v Vliet

• 09 Januari 2024 - 14:39

Johanna:

Lieve meiden, wat heerlijk dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Het is ook een feestje om het verslag te lezen en de foto's te bekijken. Wat een prachtige beelden bij de Ganesha. Grappig dat de Ganesha ligt, vaak zie je zo Boeddha beelden.

Geniet nog even lekker van al dit schoons.

Liefs Johanna

• 09 Januari 2024 - 15:00

Vera Voogd:

Dag “meiden” jullie hebben het maar goed zo en nu het laatste weekje. Geniet ervan. Ik ben even aan het worstelen met de telefoon en de IPad. Het blijft zo nu en dan een worstel partij. De verslagen zijn hartstikke leuk om te lezen en oogde foto’s prachtig.

ga nu weer door met de administratie. Liefs Vera

• 11 Januari 2024 - 10:34

Salonnelleke@gmail.com:

O ik heb iets verkeerds gedaan mijn berichtje staat er niet bij.

• 12 Januari 2024 - 11:17

Blacky Swart:

Wat een geweldig beelden zeg. En in dit geval een echte roze olifant. Niet zoiets van door de ogen van een dronkaard, alhoewel als een beschonken ‘toerist’ dit beeld krijgt te zien? Heerlijk jullie verhalen en foto’s volgen, bedankt.. Blacky