Amphawa - Reisverslag uit Amphawa, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Amphawa - Reisverslag uit Amphawa, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Amphawa

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

26 November 2016 | Thailand, Amphawa

Eerste fietstochtje zit er op. Gisteren laat in de middag aangekomen in Hotel Warakorn Baansuan in Amphawa. De vlucht ging zonder oponthoud. Helaas de beloofde taxi was er niet. Telefoons van het betreffende bedrijf werkten niet. Na twee uur dubben, hebben we een andere taxi geregeld, een grote Van. Alles kon er in. De vier fietsen, de tassen en wij.
Het was heel druk op de weg, daardoor deden we er heel lang over.
Het hotel/resort is mooi, ongeveer 500 meter van de drijvende markt.
Eerst een biertje in het piepkleine winkeltje aan de overkant gehaald en daarna even acclimatiseren. Om een uur of zeven zijn we naar de drijvende markt gelopen. Er was niet veel te beleven. Misschien waren we te laat, of het kwam doordat het vrijdag was.
We hebben wel heerlijk Padthai gegeten. Nog even een bakkie en toen naar bed.
Prima bedden en allemaal lekker geslapen. Wel heel vroeg wakker.
Els en ik waren om zeven uur de fietsen al in elkaar aan het zetten. Alleen mijn kompasbel heeft het niet overleefd.
Om negen kregen we ontbijt, toast met gebakken eieren op onze veranda.
Ook de fietsen van Liesbeth en Annemarie hebben de vliegreis overleefd.
Hierna zijn we de fietsen uit gaan proberen. Wat is het mooi hier. Zo groen en zoveel fruit. De pomelo's werden geoogst. Er werden er een paar voor ons geslacht. Heerlijk. Zo sappig en zoet.
En dan kom je onderweg een prachtige tempel tegen, Wat Bang Kung, (of Unseen in Thailand). Een gedeelte van de tempel staat tussen de wortels van een boom. Vrij druk was het bij de tempel. In het weekend bezoeken de Thai vaak een tempel.
We hebben geluncht met papayasalade en kleefrijst. Mmmm.
Na een kleine 25 km was het tijd om te sabaien.
Oja, Suus en Eefje waren op Schiphol om ons uit te zwaaien. Ik kreeg een kopie van Eefjes lievelingskonijn. Is ze toch een beetje bij mij.
Coen bracht ons en de fietsen naar Schiphol. Bedankt Coen.
Vanmiddag/avond weer naar de drijvende markt. Nu was het druk, voornamelijk locals. Op de boten wordt eten gemaakt, dat aan de kant opgegeten wordt.
Morgen gaan we ons eerste stuk fietsen. Daarover in het volgende verslag.
Heerlijk de reacties, we vinden het fijn iets van het thuisfront te horen.
Nog een fijn weekend allemaal. Xxx van ons.

• 26 November 2016 - 14:44

Carla:

Dat klinkt weer goed als vanouds Jen. Ik kan de geuren bijna ruiken.
    Hier is het frisjes, snachts beetje vorst. Evert heeft vanochtend de Betsy winterklaar gemaakt.
    Misschien wordt het schaatsen deze winter. ;-)

• 26 November 2016 - 18:26

Ted:

Heerlijk meiden, al lekker genoten van de omgeving en morgen jullie eerste echte fietstocht.
    Wij hebben vandaag onze camper naar de winterstalling gebracht, het is even wennen om hem niet meer voor de deur te hebben, over een maandje of 4 mag hij weer terug komen, nu eerst even de winter door zien te komen, heeft ook zijn charme.
    Geniet van jullie fietstocht morgen en van het heerlijke fruit onderweg.
    xxx van ons

• 26 November 2016 - 18:47

Vera Meester:

Dat was een goed begin gister he ,en nu fietsen...ik ga jullie volgen liefs

• 26 November 2016 - 19:26

Uut:

Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen ..en uiteindelijk geïnstalleerd om jullie fietstocht te beginnen. We leven allemaal met jullie mee hoor. Sam was al in het nieuws ...op het app nieuws , gesignaleerd bij de . Jispersluis Vanmiddag in de Westergastfabriek , prachtig werk van Sil , Cora en Roel gesproken. Groetjes van ons allemaal . Liefs Uut

• 26 November 2016 - 23:35

Johanna:

Hoi live meiden,

fijn om wat van jullie te horen/lezen. Jullie hebben jullie draai alweer gevonden. Super. Lekker genieten nu.
    Wat een prachtige foto's, heel speciaal die tempel, lijkt mij. Veel plezier. Liefs Johanna

• 27 November 2016 - 10:03

Vera V.:

Wat fijn om weer van jullie te horen en een geluk, dat jullie toch in het hotel zijn gekomen.
    Geniet van de floating markt zo lekker kleurrijk. liefs

• 27 November 2016 - 12:51

Sonne:

De vaart zit er al weer goed in en wij genieten weer van de leuke verhalen en prachtige foto's.
    Een vraag: hebben jullie nooit last van zadelpijn?

• 27 November 2016 - 16:58

Blacky:

Hoi ik lift weer met jullie mee, gaat goed!