Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

05 Januari 2018 | Thailand, Chiang Mai

De kop is er af. Woensdag aangekomen in Chiang Mai, na een prima vlucht. In Bangkok hadden we een overstap.
We zitten in een mooi hotel (99 Gallery Hotel). Dit hotel ligt in de oude stad, die omgeven is door een gracht en waar je nog restanten ziet van de oude stadsmuur.
Gisteren hebben wat rond gefietst, geluncht (een beetje spicy) en ‘s avonds over een nightmarket gewandeld en daar gegeten.
Vanochtend op tijd ontbeten en richting de Doi Suthep. Dat is een berg ten westen van Chiang Mai. Onder aan de berg hebben we een songthaew (soort taxi) genomen naar het paleis en de tempel. Vanaf de voet van de berg is het ongeveer 15 km de berg op. Veel haarspeldbochten.
Het Phupingpaleis. Bij het paleis is een heel groot park dat is aangelegd voor koningin Sirikit. De Thai is gek op Hollandse bloemen, daarom komen bijna alle bloemen ons bekend voor. Het paleis kan je niet bezichtigen.
Jammer dat het mistig was, waardoor we niet konden genieten van het uitzicht.
De tempel Wat Phra That Doi Suthep is een van de belangrijkste heiligdommen van noord Thailand. De Chedi stamt uit de late 14e eeuw. Het is een prachtige, grote tempel met heel veel goud. En heel toeristisch, druk met langs de weg er naar toe toeristische stalletjes.
Voor je in de tempel bent, moet je een vrij hoge trap beklimmen (ruim 350 tredes).
Morgen gaan we de eerste route fietsen richting Bangkok. We gaan naar Lamphun.
We vonden Chiang Mai een mooie, leuke stad en hebben ons er prima vermaakt, konden wel moeilijk de weg vinden.
Dit was het eerste verslag.
Bedankt voor de goede reiswensen

• 05 Januari 2018 - 21:59

Dominique En Piet:

Doi Suthep is voor ons memorabel vermits het onze allereerste fietsetappe was van onze Thailand/Laos fietsreis in 2010.
    We gingen even een 'opwarmingsritje' maken

• 05 Januari 2018 - 22:44

Johanna:

Lieve meiden,
    goed om te lezen dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Veel plezier.
    Liefs Johanna

• 05 Januari 2018 - 23:54

Paula:

Fijn om te lezen dat alles goed gegaan is! Dikke kus en veel plezier!

• 06 Januari 2018 - 09:18

Sonne:

De kop is er weer af en het grote genieten begonnen. Fijn te horen dat jullie een voorspoedige reis hebben gehad en dank voor het delen van de prachtige foto's. Veel plezier!

• 06 Januari 2018 - 11:18

Hedwig:

Prachtige foto’s, wat moeten jullie hier gelukkig van worden.Met veel plezier ga ik jullie volgen. Heb een mooie tocht!

• 06 Januari 2018 - 20:55

Ans:

Leuk Jennie jullie eerste echte verslag en ik heb zin om weer met jullie mee te fietsen. Gezellige foto's! Fijne tijd, lfs. Ans

• 06 Januari 2018 - 22:08

Vera:

Veel plezier geniet er van lfs Vera..

• 08 Januari 2018 - 00:59

Lieneke En Hans Castel:

Hallo dames. Leuk om jullie weer te volgen op jullie fietsreis. Wij bewaren mooie herinneringen aan Chiang Mai en het noorden van Thailand. Geniet van het fietsen, de natuur, het eten en de cultuur.
    Hartelijke groeten vanuit, vandaag nog in Adelaide Australie en morgen terug naar Nederland,
    Lieneke en Hans

• 10 Januari 2018 - 09:32

Vera Voogd:

Dag roeimaatjes weer leuk om wat te horen en een leuke foto van Schiphol. Ik dacht dat jullie het rustig aan zouden doen, maar meteen alweer fitsen !! Geniet ervan