Nakhon Phanom en That Phanom - Reisverslag uit That Phanom, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Nakhon Phanom en That Phanom - Reisverslag uit That Phanom, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Nakhon Phanom en That Phanom

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

21 December 2019 | Thailand, That Phanom

20 dec. 2019
Na 50 km fietsen hebben we een hotel met balkon in Nhakon Phanom aan de Mekong. Helaas voor maar één nacht, morgen is het vol.
Vanochtend zaten we voor zevenen op de fiets.
Hier bij Nhakon Phanom is een km’s lang fietspad met zelfs een fietsbrug. Highlights staan aangegeven, bijv. 1,5 km naar de klokkentoren. Er zijn twee grote tempels en een katholieke kerk.
Langs de Mekong is een lange boulevard met beelden. Beetje kitch, maar toch.
Even wat grappigs tussendoor. Als ze in een winkeltje niet hebben wat je vraagt, zeggen ze: No have.
Er wordt voor onze neus een markt opgebouwd.
We vallen dus weer met onze neus in de boter. Er is een Winter Festival.
Een paar honderd meter stalletjes met eten en van alles en nog wat. En een podium. En een hoop volk.
Het fietspad is verlicht met duizenden lampjes. Zo mooi.
Het is een mooi, schoon stadje.
21 dec.
Heerlijke fietsdag vandaag. Vlak en licht windje in de rug. Leuke wereldfietsers ontmoet, de eerste. Heather en Chris uit Canada. We gaan zo wat drinken met ze.
We zitten in een mooi hotel. Thatphanom Riverview hotel. Wij hebben geen riverview, de riverviewkamers zijn duurder. Wel een mooi balkon. We blijven twee nachten hier.
De Wat Phra That Phanom is de belangrijkste Buddhistisvh tempel in deze regio. Het is een heel groot complex.
Vanochtend kwamen we langs een veld met watermeloenen. Ik was foto’s aan het nemen. Wat jonge mensen zaten bij het veld en die kwamen een meloen brengen. Zo lief.
Inderdaad net een biertje met Heather en Chris gedronken en ervaringen uitgewisseld. Zij zijn echte fietsers. Hebben allebei een Koga. Hebben zelfs een keer heel Canada doorgefietst. Heftig. Ze zijn ook in Korea geweest en nog veel meer. Wie weet komen ze een keer naar Zaandam.
Dit was het weer. Fijn weekend.
Xxx van ons.

• 21 December 2019 - 12:37

Ad:

Hoi zussen ziet er weer leuk en gezellig uit en jullie blijven de Mekong maar volgen,
    Mooie plaats ook weer met die markt en mooie boulevard,ook nog even een
    kijkje nemen bij de hanen gevechten? wij gaan vanavond hanen gevechten kijken
    Badr tegen Rico zien hoe ze mekaar lekker voor hun muil slaan.
    verder hier alles goed en op naar de kerst.
    Groetjes Corrie en Ad xxx

• 21 December 2019 - 13:34

Lieneke:

Leuk verhaal, Jennie.
    Wij roepen heel hard, Pai, Pai.dat betekent, weg, weg.
    Ze luisteren vaak wel en het scheelt je afstappen.

• 21 December 2019 - 16:40

Vera Voogd:

Wat een belevenis is dit toch, heel mooi de weg langs de Mekong en grappig om jullie te zien
    met de Canadese vrouw ( met helm) daardoen jullie niet aan zie ik. De foto’s zijn weer
    prachtig. Ik zit nu even rustig dit te doen en de krant te lezen, moet ook gebeuren.
    Vanavond naar Jisp een concert.
    Lekker genieten jullie en voor nu de groetjes

• 22 December 2019 - 00:32

Lieneke:

Ik bedoelde de honden hoor met, pai, pai

• 22 December 2019 - 01:26

Angelique:

Lieve Jennie en Els,
    Ik geniet weer mee met jullie reis,leuke verslagen en mooie foto's!

• 22 December 2019 - 17:21

Annemarie Schaap-Vos:

Weet je nog al die beestjes in jouw bed Jennie in dat hotel langs d Mekong?