Mooie homestay - Reisverslag uit Ban Bua, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Mooie homestay - Reisverslag uit Ban Bua, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Mooie homestay

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

20 December 2023 | Thailand, Ban Bua

19 dec. ‘23

Wow, wow, wow. Zo’n mooie plek. Een prachtige kamer aan het zwembad. Het resort heet: Lotus Lake view homestay en ligt 10km van Buriram. We blijven drie nachten hier.

Els is een kei in het vinden van mooie accommodaties.

En niet alleen de accomodatie is super, 1 km van hier het beste restaurant tot nu. Als lunch hebben we een green curry gegeten. Zo lekker.

En het personeel is zo aardig en jong. Ze vinden ons stoer op de fiets. Een van de meisjes wilde een stukje Els haar fiets proberen.

De omgeving is ook prachtig. Een meer dat we de komende dagen gaan verkennen.

Het is half zes in de middag en in de bomen bij het zwembad zitten honderden spreeuwen (?) te kwetteren.

Wat weetjes. Het is van half zeven tot half zeven licht/donker.

We hebben een kleine waterkoker en thermosfles mee.

‘s Ochtends op bed beginnen we met koffie/thee. Voor onderweg vullen we de thermosfles voor een bakkie.

Ook hebben we stoeltjes mee. Kleine, lichtgewicht. Die stoeltjes zitten prima. We gebruiken ze veel. Bij de accommodatie zijn vaak stoelen die niet zitten, behalve waar we nu zijn, daar staat goede stoelen.

20 dec.

Bij het zwembad zijn drie kamers. Aan de ene kant zitten twee Thaise meisjes, die hebben we (nog) niet gesproken en aan de andere kant een jong stel. Een Thais meisje met een Duitse jongen. Dat meisje kwam gisteren een schaaltje cashewnoten brengen en chocolade reepjes. Het is heel kleinschalig.

Het is inmiddels half twee, we hebben net gefietst en gaan nu niets doen. Misschien even zwemmen.

Ik ga foto’s uitzoeken en dit verslag plaatsen.

Heel veel liefs van ons uit de mooie Isan.

• 20 December 2023 - 07:56

Paula:

Klinkt super! Rena heeft vanavond voor de laatste keer kerstdiner op de basisschool. Heel gek. Veel plezier nog xxx

• 20 December 2023 - 07:57

Els Van Paassen:

Ik ben een kei in accommedaties vinden en Jennie in het maken van verslagen,zo vullen we elkaar aardig aan gr Els

• 20 December 2023 - 09:40

Nelleke:

Wat een mooie plek zeg, top.

• 20 December 2023 - 09:42

Margreet Koot:

Wat een paradijsje in jullie geliefde Thailand. Jenny maakt mooie beschrijvingen, Els kan goed zoeken. Beetje jaloers ben ik wel. Komt later.

• 20 December 2023 - 10:05

Ad :

Hoi Zussen.

Wat ziet het er allemaal weer mooi en gezellig uit schitterende onderkomen en zeker deze laatste met zwembad en mooie foto's iederekeer.

Blijf lekker genieten groetjes van

Corrie en mij.

• 20 December 2023 - 10:15

Lieneke Castel:

Heerlijk verhaal. Fijn zo lekker genieten van alles.

Hier in Cambodja is het een en al stof op de wegen en ook in de straten in de stadjes wordt aan de wegen gewerkt.

Gr. Lieneke en Hans

• 20 December 2023 - 10:56

Vera:

Lieve meiden,

wat zien jullie toch veel het is een genot om te lezen. Net de Zaanse krant gelezen en zou aan de administratie beginnen, maar jullie schrijven is toch leuker. Het zonnetje schijnt hier lekker en na dit dus de administratie en dan hoop ik, dat het vanmiddag goed weer is voor jeu de boulen.

Blijf genieten [e-1f60a] ook van al dat lekkere eten en ik kijk uit naar het volgende verslag. Liefs Vera

• 20 December 2023 - 11:04

Mary V Vliet :

Wat een mooie locaties dames. Goed uitgezocht Els,en van Jenny haar verslagen ook leuk en gezellig geschreven. Ik ben weer thuis en heb het koud de de thermostaat gaat omhoog. Ik ga zo weer naar mijn vrijwilligersjob. Gr en tot schrijfs.

Mary v Vliet.

• 20 December 2023 - 11:57

Ina:

Hallo zussen,

Wat een mooie reis en wat een lieve mensen allemaal. Een verademing ! Mooie , ruime kamers en overal een zwembad.

Luxe hoor. Fiets nog even lekker door. Ik wens jullie alvast , mooie !

Liefdevolle Kerstdagen toe.

Liefs van de onderbuurvrouw.

• 20 December 2023 - 20:55

Angelique:

Prachtige plek, lekker genieten!

Liefs, Angelique

• 21 December 2023 - 14:27

Johanna:

Hoi meiden,

geniet lekker van al het moois en lekkers wat het land te bieden heeft.

Het is jullie van harte gegund.

Liefs Johanna

• 22 December 2023 - 01:34

Astrid Plekker:

Leuk om te lezen en mooie foto’s. Geniet ervan, hier is het koud. Mijn vakantie is begonnen maar ik blijf voorlopig thuis. Irene en ik hadden kerstdiner in De Kolk met levende muziek en de stadsdichter. Groetjes uit Zaandam!!