Prakhon Chai - Reisverslag uit Prakhon Chai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Prakhon Chai - Reisverslag uit Prakhon Chai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Prakhon Chai

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

24 December 2023 | Thailand, Prakhon Chai

23 dec. ‘23

Een openbill of Indische gaper is familie van de ooievaar en komt voor in tropisch Azië. In de Isaan zie je ze vaak in de rijstvelden.

Vandaag op zoek naar de avondmarkt. Gevonden waar hij zou moeten zijn, helaas is hij er alleen op vrijdag.

Wel is er een local markt. Daar zijn we geweest. In een geweldige buurt hier in Prakhon Chai. Bij een Chinese- en een Boeddhistische tempel. Zo te zien zijn het mensen uit Laos die hun eten verkopen.

We hebben besloten om nog een nacht hier te blijven.

24 dec.

Voor ons raam staat een boom met bloesem. Daarin zitten tientallen honingzuigers met hun snaveltjes in de bloesem.

En er vliegen zwaluwen langs.

Vanmiddag een stuk gefietst, oa naar de openbills. Onderweg een veld met honderden openbills.

Een mevrouw in het hotel zei dat er ook vogels (ook een ooievaarsoort) met gekleurde kopjes daar zijn. Dat wilden we wel zien. Helaas ze waren er niet. Er schijnen ook lepelaars te zijn, ook die hebben we gemist.

Evengoed hebben we mooi gefietst en zijn het stadje nog even in geweest. Papayasalade gegeten en bij twee tempels om een hoekje gekeken.

Het is helemaal niet warm. ‘s Ochtends als we wakker worden is het 14 graden en ‘s middags 25. We fietsen met een vest aan.

Morgen gaan we weer onderweg, dat is altijd leuk.

Vanavond kerstavond en morgen eerste kerstdag. Fijne dagen.

Lfs van de zussies

• 24 December 2023 - 16:17

Ted:

Hoi meiden, wat zijn jullie toch weer lekker aan het genieten, vooral de hoeveelheid vogels, het is weer heerlijk om een beetje met jullie "mee te reizen".

Het is heel gek, dit bericht is er, maar heb er geen mail over gekregen, de volgers ook geen mail gekregen?

Fijne Kerstdagen en blijf lekker genieten, ook al is de temperatuur wat minder nu bij jullie, het is altijd nog beter dan hier in NL, veel regen en wind vandaag en de afgelopen dagen en de komende week blijft het ook zo, bahhh.

Lieve groet van ons, Hans en Ted xxx

• 25 December 2023 - 14:57

Joke:

Lieve Dames,

wat zien jullie veel mooie dingen en wat is dit genieten. Op deze manier is Kerstmis wel een heel andere beleving.

Heerlijk om jullie verslag mee te lezen want zo zie ik tenminste ook hoe het daar is.

Neem het er lekker van en fijn dat jullie zo nu en dan een extra dag er aan vast kunnen knopen.

Doe voorzichtig en geniet van alles.

Liefs Joke

• 25 December 2023 - 17:02

Lieneke Castel:

Prachtig verhaal weer van een mooie dag.

• 25 December 2023 - 19:27

Angelique :

Ik heb wel mail gekregen dat er weer een nieuw bericht van jullie is.

Fijne Kerstdagen!