Sa Kaeo - Reisverslag uit Phatthana Nikhom, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Sa Kaeo - Reisverslag uit Phatthana Nikhom, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Sa Kaeo

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

26 December 2023 | Thailand, Phatthana Nikhom

25 dec. ‘23

Wat een dag.

We hadden een prachtige fietstocht van 47 km naar Lahan Sai. Zoveel te zien. Rijst, suikerriet, casave, bananen, papaya, rubber. En leuke, kleine dorpjes. We kregen weer aandacht genoeg.

Een goede weg. De wegen zijn toch goed. Zou dat door de nieuwe koning komen.

We zagen iets spannends op de weg liggen. Een heel, grote, dikke, dode slang. We hebben nog nooit zo’n grote slang gezien onderweg.

In Lahan Sai wisten we een resort Janjin. Nou dat zag eruit als een bouwput. De bedoeling was om vandaar een auto te regelen om ons verder te brengen. Je moet hier een berg over en er is bijna geen fietsstrook. We bedachten om meteen iets te regelen.

We kwamen bij een busstation terecht. Oké, dan maar meteen naar Sa Kaeo, zo’n 180 km verder. Anderhalf uur gewacht, toen kwam de bus. De chauffeur had er wel zin in. De fietsen de hele bus doorgesjouwd en kregen achterin een plekje. De rit duurde drieënhalf uur.

We zitten nu in een prima hotel met nog tien Chinese fietsers.

Ons kerstdiner was soep met visballen. Erg lekker.

26 dec.

Het is zeven uur in de ochtend. Het is 20 graden. De 10 Chinezen zijn net vertrokken. Wij blijven nog een dag hier.

En we zagen dat waarbenjij.nu onze volgers weer een e-mail stuurt. Wie de nog niet gelezen verslagen alsnog wil lezen, druk op vorig verslag.,

We zijn lekker met het vervolg van onze tocht bezig. De plannen wijzigen per kwartier, maar we zijn er uit. We gaan morgen naar Kabin Buri en daarna noordelijk naar zonnebloemvelden. Daar zijn we negen jaar geleden ook langs gefietst.

We zijn vandaag op de helft, hebben nog drie weken.

Vanmiddag in de buurt gefietst. En nu zitten we buiten op onze stoeltjes. De temperaturen zijn inmiddels al aardig gestegen en gaat weer naar de 35 graden.

Naast het hotel is een Big C. Een heel grote winkel met winkeltjes, verschillende restaurants, een supermarkt. Een soort Tesco Lotus. Gisteren hebben daar vissoep gegeten.

Weer genoeg nieuws. Ik ga hem plaatsen met foto’s.

Kerst is weer voorbij, op naar oud en nieuw.

Lieve groeten van ons.

• 26 December 2023 - 10:53

Ad:

hoi zussen ziet er allemaal weer schitterend uit wat een mooie omgeving.

wij hebben de eerste kerstdag doorgebracht bij Angela met de hele familie

was gezellig.

Gisteren de hele dag regen hier nu eindelijk weer eens een zonnetje.

Voor jullie weer heerlijk fiets plezier.

Groetjes van Corrie en mij xxx

• 26 December 2023 - 11:01

Angelique:

Wat heerlijk om te fietsers in zo'n prachtige omgeving.

Mooie foto's!

• 26 December 2023 - 11:52

Blacky Swart:

Hé wat een leuk verslag weer. In het Zaanse zijn we nog bezig met 2e Kerstdag. Een stuk met de bus, samen met een Chinese ploeg fietser, heel toevallig. Ik geniet van jullie mooie foto’s. Ga vooral zo door. Veilige dagen gewenst.

• 26 December 2023 - 12:24

Wil:

Het blijft een feestje daar: mooi om mee te mogen fietsen!

• 26 December 2023 - 16:03

Mary V Vliet :

Hallo dames,

Inderdaad jullie zijn op de helft, nog 3 weken te gaan heerlijk toch. Genieten jullie maar. Het weer is vandaag ook lekker beetje voorjaar. Ik ga aan.mijn kerstdiner beginnen nou ja afmaken. Bij jullie is de kerst alweer voorbij.

Gr van Mary v Vliet

• 26 December 2023 - 20:55

Nelleke:

Heftig zeg om zo’n dode slang te zien liggen. Jullie zien en beleven weer heel veel. Nog een weekje en dan fiets je zo in 2024. Veel plezier en een goede jaarwisseling. Groet Nelleke.

• 28 December 2023 - 09:39

Ferry :

Fijn om bij jullie achterop te zitten. Trappen en genieten maar! De nieuwe koning zit 99% van de tijd in Beieren of Londen. Met nieuwe wegen heeft hij weinig van doen. Druk met 'andere zaken'.