Groene rijstvelden - Reisverslag uit Prachin Buri, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Groene rijstvelden - Reisverslag uit Prachin Buri, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Groene rijstvelden

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

30 December 2023 | Thailand, Prachin Buri

29 dec. ‘23

Even een reactie op de reacties. Het is hier 6 uur later en Els haakt met katoen.

Gisterenavond voor de derde keer khao pad (gebakken rijst) gegeten in hetzelfde tentje. Waar we wilden eten, had net z’n tent gesloten en verder was er niet veel.

Het is een leuk tentje aan de straat met gezellige vrouwen, geen straf en de khao pad is prima, maar vandaag maar weer eens wat anders eten.

42 km gefietst en nu zitten we in Si Maha Phot. Wat een mooie tocht. Kwa matuur misschien wel de mooiste tot nu toe. Rijstvelden, ook groene. Stukken jungle achtig. Kleine, goede wegen en heel rustig. Af en toe een blaffende hond. Je moet niet keihard wegfietsen, maar stoppen met trappen en schreeuwen. Ze zijn eigenlijk bang van ons.

We hebben een ijsvogel en drongo op de foto (helaas niet scherp).

We hebben als lunch papayasalade (som tam) met kleefrijst gegeten. Mmmm.

Nu zitten we op het balkon op onze stoeltjes.

Het eten vanavond was weer een meemaaksel. We hadden trek in zoetzure vis, maar wel van visfilet en rijst. En niet spicy.

Vijf man/vrouw om ons heen. Telefoon erbij voor de vertaling.

Zeebaars stond er op het schermpje. Prima. Filet en zoet/zuur heeft iemand ooit in het Thais opgeschreven voor ons. Het leek dat het goed zou komen.

Het werd een niet gefileerde vis en gebakken. Op de vis lag zoetzure saus. Het was heerlijk, maar niet wat we dachten dat er zou komen.

30 dec.

Verkast naar Prachin Buri, iRabbit hotel (wat zal het thema zijn).

We hebben gisteren een inschattingsfout gemaakt. We dachten dat we een hotel op onze route hadden uitgezocht, maar dat was 10 km van de route af. Vanochtend de laatste 10 van gisteren nog een keer gefietst. Niet erg we hoefden er niet zoveel.

Daarna hadden we een spiksplinternieuwe weg met aan twee kanten groene rijstvelden. Zo mooi.

Ook zagen we een veld met jonge aanplant en een veld dat geëgaliseerd werd.

Leuke tocht en een uitstekend hotel. Er staat trouwens bijna geen wind en het is 35 graden.

Dit was het weer. Morgen een goed uiteinde en overmorgen een goed begin.

Gr. els en Jennie

• 30 December 2023 - 12:22

Ad :

Voor jullie zussen een prettige jaarwisseling en een goed begin van het nieuwe jaar.

Verder veel fiets plezier en mooie hotels.

De foto's zijn iedere keer weer schitterend

ik zie er veel in terug.

Groetjes uit Zevenhuizen van Corrie en mij.

• 30 December 2023 - 13:07

Angelique:

Fijne jaarwisseling alvast lieve Jennie en Els!

Liefs van Lucio en Angelique

• 30 December 2023 - 14:34

Bettina:

Mooie foto's weer.

Fijne jaarwisseling allebei!

• 30 December 2023 - 15:28

Carla:

Goede jaarwisseling lieffies.

Bij ons blijft het rustig. Evert herstelt van de griep en ik mag nog even. Alvast een knuffel voor morgen. [e-1f609]

• 30 December 2023 - 16:54

Johanna:

Fijne jaarwisseling lieve Jennie en Els.

• 30 December 2023 - 18:21

Ted:

Fijne laatste dag van het jaar, een mooie jaarwisseling en een goed begin van 2024, lekker blijven genieten meiden van al het moois dat weer op jullie pad komt!!

Liefs van Hans en Ted xxx

• 30 December 2023 - 19:51

Mary V Vliet :

Ook van mij de beste wensen voor het nieuwe jaar. En blijven jullie vooral gezond. Ik vind het wel bijzonder dat jullie alles durven eten.

Gr van Mary v Vliet

• 30 December 2023 - 23:12

Dominique Piet :

Fijne verhalen en ook voor jullie een leuk eindejaar en fijn nieuwjaar, wie weet met het correct klaarmaakt gerechtje [e-1f603]

• 31 December 2023 - 17:10

Liesbeth:

Toch even kijken waar mijn buurvrouw nu weer aan het fietsen is.[e-1f609] Prachtig allemaal daar, veel plezier nog, geniet ervan en een goede jaarwisseling gewenst en de beste wensen voor 2024!

Groetjes Liesbeth Vergeer

• 31 December 2023 - 17:45

Margreet Koot:

Wat 'n avonturen. Die vis ziet er heerlijk uit, maar misschien wat graten. Lekker eten, lieve mensen, wat fietsen, wat wil je nog meer. Super. Voor jullie bijna Nieuwjaar. Geniet er van. De beste wensen..

• 31 December 2023 - 18:32

Vera:

Lieve meiden wat is dit weer een leuk verslag, vooral hoe jullie je “ verstaanbaar” maken in Thailand. Ik probeer me nu via de telefoon verstaanbaar te maken met een vriendi, maar dat is haast zo nu en dan onmogelijk door al het lawaai van donderbussen en ander knetterd lawaai. Hoe is dat eigenlijk bij jullie vanavond?? Ik geniet van alle mooie foto’s en er komt ook een stukje heimwee naar de reizen welke ik gemaakt heb.

lieve Jennie en Els ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling toe, maar vooral een heel goed en

Gezond 2024

lieve groet Vera [e-1f44d][e-1f6b4]‍[e-2640]️[e-1f60a]

• 01 Januari 2024 - 02:52

Hermien:

Lieve dames, een heel gezond, lekvrij( banden) en vredig 2024! En weer veel meemaaksels.[e-1f618]