Khao Yai - Reisverslag uit Pak Phli, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Khao Yai - Reisverslag uit Pak Phli, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Khao Yai

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

03 Januari 2024 | Thailand, Pak Phli

2 jan ‘24

Iets vergeten te vertellen. Gisteren kregen we twee keer water onderweg. De eerste keer stonden we op een kruising te kijken welke kant we op moesten, komt er een jongen met twee flesjes koud water aan. Hij zag onze verhitte gezichten waarschijnlijk.

De tweede keer zaten we even uit te blazen op een randje aan de kant van de weg en weer een jongen met twee flesjes water. Uitdrogen doen we niet, er wordt voor ons gezorgd.

Mensen zijn gek op vegen. Bij de resorts, hotels en ook op straat is er altijd wel iemand met die hobby bezig. De bezems zijn gemaakt van bamboe en gras.

Na 26 km zitten we in Nava Resort in Nakhon Nayok. Mooie kamer met aan twee kanten een balkom en uitzicht over de natuur. Helaas zijn er nu geen groene rijstvelden, maar die hebben we onderweg heel veel gezien. Het was weer een mooie fietstocht.

3 jan.

Vanochtend werden we om zeven uur opgehaald om naar Khao Yai te gaan. Khao Yai is een nationaal park waar olifanten leven.

Het werd heel anders dan onze verwachting.

Oké we zijn in het park geweest. Heel mooi. De meneer stopte bij een wandeling naar een waterval. Dat was een geweldige wandeling door de jungle tot een mooie waterval. Tot zover geslaagd.

Toen ging de chauffeur het park uit naar een 2,5 km lange dam. Ook mooi. We gingen in een golfkarretje de dam over. Leuk.

Na dot avontuur begon hij over naar huis gaan. Het was toen een uur of elf. We dachten dat de toer tot een uur of zes was.

Wij vragen naar de olifanten. Nee, maar hij wist nog wat anders.

Dat werd een tempel met een trap met 160 treden. Dat hebben we ook gedaan.

Toen zeiden we dat we eigenlijk dachten dat we meer in het park zouden zijn. Een beetje chagrijnig zei hij oké, maar dan moesten we weer bijna 1000 bth entree betalen. Maar je hebt de kaartjes van net nog. Nee dat kan niet, maar oké ik rijd er wel heen. En dat allemaal in onze vier woorden Thais en zijn vijf woorden Engels.

Wij hadden er niet veel zin meer in en vroegen hem om ons naar het resort te brengen. Hij weer helemaal blij.

Hij vroeg steeds of we blij waren, dat kon hij in het Engels aan onsvragen.

Al met al hadden we een leuke dag, maar anders dan gepland.

Het zij zo.

Morgen weer verkassen. Weer lekker fietsen.

Bedankt voor alle reacties en nieuwjaarswensen.

Lfs van ons.

• 03 Januari 2024 - 09:34

Carla:

Dat is weer een bijzonder meemaakten.

Bij ons is de storm Henk uitgeraasd. Schade valt mee.

Lieve groet

• 03 Januari 2024 - 10:23

Margreet Koot:

Geen olifanten, maar wel weer veel meegemaakt. Lief van die jongens met flesjes water voor jullie, oude knarren. Geniet meisjes, het is daar veel mooier dan hier. Alles nat.

• 03 Januari 2024 - 10:51

Sonne:

Wat een verhaal weer! En toch ook wel leuk die onverwachte ontwikkelingen in een excursie.

En de flesjes water die jullie onderweg worden aangeboden. Je zou er bijna een positieve kijk op de mensheid van krijgen[e-1f605]

• 03 Januari 2024 - 12:11

Carla:

Meemaaksel bedoelde ik. [e-1f618]

• 03 Januari 2024 - 12:45

Els Van Paassen:

Wij hebben gelukkig een positieve kijk op de mensen Sonne

• 03 Januari 2024 - 14:13

Johanna:

Heerlijk jullie meemaaksels, ik geniet ervan.

Dragen die apen halsbanden?

Liefs Johanna

• 03 Januari 2024 - 14:47

Ted:

Ha die wereldreizigers Jennie en Els

Wat lief van die jongens dat jullie flesjes water kregen van hun, denken ze toch goed mee [e-1f44d]

Leuk hoor de excursie met de chauffeur, alleen jammer dat jullie de olifanten gemist hebben, maar wel apen gezien, ook altijd weer leuk [e-1f412][e-1f435]

Geniet nog lekker meiden van de mooie fietstochten en de leuke overnachtingsplekken, de tijd gaat dringen.

Liefs van ons, Hans en Ted

• 03 Januari 2024 - 15:18

Mary V Vliet :

Net terug van mijn vrijwilligersjob bij van Noord, en nu jullie verslag hoeveel km hebben jullie nu al gefietst. Daar ben ik benieuwd naar. Aardige mensen die zomaar water komen brengen dat gebeurt hier niet of bijna niet. Zo ga ik weer terug naar van Noord, want we eten erwtensoep, daar heb ik zin in.

Gr Mary v Vliet

• 03 Januari 2024 - 18:55

Vera Voogd:

Hoi meiden wat een verhaal is dit en heel anders dan jullie hadden verwacht. Het heeft jullie, volgens mij wel een andere daginvulling gegeven. Een ervaring rijker. Hier zit ik in de tijd van Nieuwe Jaars bijeenkomsten, zaterdag de laatste.

Veel liefs vera