Negombo, fijn weer fietsen - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Negombo, fijn weer fietsen - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Negombo, fijn weer fietsen

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

21 Juni 2013 | Sri Lanka, Negombo

Vrijdag 21 juni
Els en ik zitten in een super guesthouse (Morning Star Guesthouse) in Kochchikade iets ten noorden van Negombo. Een huisje in een tuin, alles ruim en schoon. Er is een zwembad bij. We zitten maar 100 meter van het strand. Voor het eerst een zwembad en ook voor het eerst airco. Gelukkig is er ook een ventilator, van airco wordt ik vaak verkouden. Gisterenochtend hebben we Ted en Hans afgezet in Pinnawela. Zij willen graag de badende olifanten zien en in de omgeving wandelen. Els, Gerda en ik zijn daar vorig jaar twee nachten geweest en hebben het allemaal toen goed bekeken en ook in de omgeving prachtig gefietst.
We hebben gisteren fietsen gehuurd voor de rest van de vakantie. We zijn meteen een stukje gaan fietsen naar het hotel waar we vorig jaar hebben gezeten. Daar hebben we toen zo’n lol gehad met Indika. Helaas werkt hij er niet meer. Hij werkt in Dubai. Hij noemde mij Big Sister, Els Coffee Sister en Gerda Smoking Sister. We hebben ook een stuk langs het strand gewandeld en hebben een tapbiertje gedronken.
Ook hier zijn weinig toeristen. Het is echt laagseizoen. De tocht hierheen met Ajith was weer leuk. Het is een heel aardige chauffeur. Hij spreekt goed Engels. Hij heeft meer dan tien jaar in Amerika gewoond. Hij heeft daar een verplegersopleiding gedaan. Terug in Sri Lanka heeft hij een busje gekocht en hij is nu taxichauffeur. Zaterdag brengt hij Ted en Hans naar Negombo.
Vandaag hebben we een super dag gehad. Nu weten we weer waarom fietsen zo leuk is in deze landen. Je ziet zoveel en het is gewoon heerlijk. Het weer hier in Negombo is heerlijk. Redelijk warm tussen de 25 en 30 graden, maar er staan een lekker windje. Het is gelukkig ook droog.
Vanochtend na het ontbijt zijn we richting haven gefietst. Het was een reuring van jewelste. Vis werd uit de netten gehaald, er lagen allerlei soorten vis uitgestald om verkocht te worden en heel veel vissersbootjes. Hier varen ze met een zeil, omdat het hier bijna altijd waait en dit natuurlijk een goedkope manier van voortbewegen is. En het is een fantastisch gezicht. Rond het haventje hebben we een tijdje rondgelopen.
Na dat rondlopen zijn we weer op de fietsen gesprongen en verder zuidwaarts gereden. Er is daar een strook land met aan de ene kant de Indische Oceaan en aan de andere kant de Negombo Lagoon. Als je van het water wil genieten moet je kleine zijweggetjes nemen. Aan weerskanten van de weg staan huisjes en huizen en veel kleine winkeltjes. Ook veel katholieke kerken. De mensen die in Negombo wonen zijn voor een groot deel katholiek. Ook zie je veel kleine kapelletjes langs de kant van de weg. Echt een hele leuke fietstocht. We zijn doorgefietst tot Pamunugama. Ik denk dat we ongeveer 40 km hebben gefietst.
Weer thuis zijn we aan het zwembad gaan zitten met een biertje en hebben gezwommen. Ook niet verkeerd.
We hebben ook nog een stukje gewandeld. Deze keer zijn we rechtsaf gegaan, voor Negombo moet je linksaf. Ongeveer 500 meter van ons guesthouse vandaan heb je een moslimgemeenschap. Een grote moskee en kleine meisjes met zwarte jurken en hoofddoekjes en jongetjes in het wit met witte petjes op. Zo te zien kwamen ze van koran les, ze hadden allemaal en dik boek onder hun arm.
We zitten nu lekker op ons terrasje voor het huisje en gaan zo hier eten. De pot schaft groentesoep, en rijst met curry en groente.
Ik ga dit stukje plaatsen.
Morgenochtend komen Hans en Ted en Amara komt ook deze kant op met de bus. Ted en Hans halen hem op.
Allemaal een fijn weekend en veel liefs van ons.

• 21 Juni 2013 - 15:36

Vera Meester:

Nog steeds mooie reisverslagen!Jennie je kan wel een boek schrijven,Ik geniet er wel van!Doe Ted Hans en Els de groeten Liefs Vera Hier is het rotweer!!

• 21 Juni 2013 - 20:40

Kuno:

Heb weer met plezier de verslagen zitten lezen!!!
    fijn dat jullie het ook zo naar jullie zin hebben :-)

gr Kuno en Iris

• 22 Juni 2013 - 08:34

Gerda:

Wat een mooi guesthouse, fijn om daar de laatste dagen door te brengen en niet meer te hoeven verkassen. En de fietstocht klinkt super, de foto's erg mooi. Nog een fijne tijd in Negombo.
    Ik heb net nachtdienst gehad en zit te wachten op de aflos.
    Veel xxx van Ger.

• 23 Juni 2013 - 14:44

Blacky:

lekker genieten van al deze geweldige dingen, prachtige herinneringen worden gesmeed, ga lekker zo door...

• 12 November 2013 - 15:50

Jol:

Heb je ook het www adres van Morning Star Guesthouse in Kochchikade? Lijkt me een mooie plek om te starten met onze reis