Nationaal Park Pha Taem - Reisverslag uit Khong Chiam, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Nationaal Park Pha Taem - Reisverslag uit Khong Chiam, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Nationaal Park Pha Taem

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

30 November 2014 | Thailand, Khong Chiam

30 november 2014

Vandaag naar Nationaal Park Pha Taem gefietst. We zitten in een guesthouse in Khong Chiam, waar we gisteren zijn aangekomen.
Eerst ons etentje met Sai, de dame die ons naar ons onderkomen in Phibun Mangsaban heeft gebracht. Ze was klokslag zes uur bij ons. Eerst liet ze ons ons zien hoe we naar de weg naar Khong Chiam moesten komen en daarna reed ze naar een restaurant aan de Mun River. We begonnen met vijf vrouwen en eindigden met acht. Ze had wat vriendinnen uitgenodigd. Wat een gekakel. Heel bijzonder. Sai is een heel drukke vrouw, die getrouwd is met een Noor zoals ik in het vorige bericht schreef. Ze is eerder getrouwd geweest, heeft een zoon, haar eerste man is overleden. Ze heeft altijd hard gewerkt voor de kost en goed geboerd. Twee vriendinnen zijn gescheiden en hebben ieder twee kinderen. Beide vrouwen zijn op zoek naar een Europese man. Wie heeft er nog een in de aanbieding. Nummer drie is getrouwd met een man die bij de regering werkt en vindt zichzelf heel bijzonder. Het was weer heel leuk en Sai had verschillende Thaise gerechten uitgezocht die wij deelden. Heerlijk gegeten hebben we. Op een gegeven moment vonden we het goed en toen bracht ze ons ook meteen terug naar ons onderkomen. We hebben haar telefoonnummer, je weet nooit waar het goed voor is.
De volgende ochtend vroeg uit de veren en vroeg op de fiets. Een heel mooie tocht over een weg die op en neer ging. Bij het laatste klimmetje een cadeau: ‘onze vriendin De Mekong’. Wat een feest.
We zitten nu in twee huisjes midden in Khong Chiam. Een mooi plaatsje, waar gisteren een grote markt was. Veel mensen uit Laos die spullen kochten en naar de overkant van de Mekong voeren. Ook weer een meemaaksel. Ik zal er een foto van plaatsen. In Khong Chiam komen de Mekong en Mun River bij elkaar. Dat noemen ze de two color river. En inderdaad de Mekong is bruin en de Mun is grijs/blauw.
’s Avonds hebben we aan de Mekong gegeten.
Vanochtend weer vroeg uit bed. Om zeven uur zaten we op de fiets richting Nationaal Park Pha Taem. Een fietstochtje van ongeveer 20 km heen en 20 terug. We hebben daar gewandeld langs een richel van een klif langs de Mekong. Een wandeling van ongeveer 4 km. Op de rotsen staan muurschilderingen van drie of vierduizend jaar oud. Zeer de moeite waard. Je loopt ook een stuk over kalksteen (een soort maanlandschap).
Natuurlijk vond iedereen ons weer heel bijzonder en moesten we weer op de foto. Als het goed is wordt er een foto naar mijn Facebook gestuurd. Als dat zo is, plaats ik hem op deze site. Wij waren het biketeam vandaag.
Het fietsen gaat goed, zelfs klimmetjes doen we met een vinger in onze neus.
Het eten is verrukkelijk net als het bier. We genieten van Thailand en morgen vertrekken we naar Laos en hopen het daar ook naar ons zin te hebben.
Het is behoorlijk warm, maar gelukkig niet erg zonnig. Ongeveer 35 graden.
Nou lieve lezers, volgende keer zal ik reageren op de reacties.
Tot dan en morgen weer lekker maandag voor jullie. xxxx

• 30 November 2014 - 10:27

Floor:

Dat klinkt machtig allemaal. Mooi hoor, veel plezier!

• 30 November 2014 - 11:48

Sonne:

Wat een fijne verhalen en mooie foto's weer!
    Wordt Laos een heel nieuw avontuur of zijn jullie er eerder geweest?

• 30 November 2014 - 15:27

Vera:

Wat is het weer genieten van de verhalen, vooral het eten met de vrouwen heel bijzonder.
    De Mekong heb ik wel zien stromen, maar niet zo als jullie. Groetjes Vera

• 30 November 2014 - 23:09

Machteld Binnerts:

Het is heerlijk om jullie te volgen, de schitterende foto's, jullie verhalen ( van Jennie en Liesbeth) en de bijzondere ontmoetingen. Veel goeds Machteld.

• 01 December 2014 - 11:38

Joke Kramer:

Nog geen week weg en al zoveel beleefd! Heel leuk te lezen.
    Een hele mooie sportieve vakantie verder. Joke

• 01 December 2014 - 11:50

Ger:

Lekker meiden, ik zie het helemaal voor me, ben een beetje jaloers, behalve op de klimmetjes :) De winter is begonnen brrrrrrrrr in Holland xxxx Ger

• 01 December 2014 - 13:57

Ans:

Klinkt weer geweldig allemaal..Leuk met die dames samen. Genieten jullie maar hoor.
    lieve groetjes Ans.

• 02 December 2014 - 23:59

Johanna:

Heerlijke verhalen weer, leuk zo een vrouw die jullie lekker helpt. Lekker genieten meiden. Liefs Johanna

• 03 December 2014 - 00:02

Wat een prachtige foto's, dat vergat ik nog te zeggen. Liefs Johanna